• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost e-mail openen in standaard mail app

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

CorVerm

Redacteur
Lid geworden
11 mrt 2005
Beste mensen,
Even een verkennende vraag.
Is het mogelijk om, als een e-mailadres aangeklikt wordt in een sheet, de standaard mail app wordt geopend met de geadresseerde in de adresregel?

Bedankt Roger voor je antwoord.
Dit is echter mijn vraag niet, ik wil weten of het vanuit Excel mogelijk is om, na het aanklikken van het e-mailadres, mogelijk is om de mail app te openen.

Hoe ziet dat e-mail adres in de cel er uit? Volgens mij moet er in ieder geval ook "mailto:" voor staan. (Uit het hoofd ;))

Nee hoor. Gewoon type. Komt er vanzelf een linkje te staan. Als je er op klikt word de standaar mail app geopend

Wel klik eens op het woordje mail in de sheet en dan moet je email opstarten.
Als je een mail adresje invoert, moet je deze wel eerst effe activeren via Hyperlink.

Beste mensen,
Bedankt voor de reacties.
Als ik een e-mailadres intyp wordt dat meteen weergegeven als link. Tot zover goed dus.
Maar, voer ik het mailadres via een formulier in dan wordt het gewoon als tekst weergegeven.
Wie weet daar een oplossing voor?

Zoek eens op Hyperlinks.Add en voeg dat toe aan de code.

Een voorbeeldbestandje had veel nutteloze vragen kunnen voorkomen. Als TS er geen zin in heeft waarom zou ik dan de moeite moeten doen?

@Albert,
Ik kom er niet uit. Vindt wel veel over hyperlinks plaatsen, maar dat gaat over een link of links naar tabbladen.

@emields,
IK heb duidelijk gesteld dat het om een verkennende vraag gaat, Dus of het gevraagde mogelijk is.

Indien het de standaard gegevensformulier is zou het gewoon moeten werken Cor.

Zonder voorbeeldbestandje wordt het zoiets.
Code:
 With Sheets("Blad1")
   i = .Cells(.Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Row
       .Hyperlinks.Add .Cells(i, 1), Address:="mailto:" & TextBox1.Value, TextToDisplay:=TextBox1.Value
 End With

IK heb duidelijk gesteld dat het om een verkennende vraag gaat, Dus of het gevraagde mogelijk is.
Ja, "verkennende vraag", "is het gevraagde mogelijk". Dus in post 2 staat fictief "het is mogelijk" dan komt denk ik onvermijdelijk de vraag, hoe doe ik dat. Dat wordt overduidelijk in het vervolg. Ik vind het document van Tech8 heel netjes gedaan.👍

Als je het emailadres uit het tekstvak in het Userform wegschrijft naar een cel dien je die cel eerst op te maken als hyperlink.

Code:
Sub M_snb()
   cells(1).Style="hyperlink"
   cells(1)=TextBox1
End Sub

Ik bedank iedereen die meegedacht heeft.
Ik laat het hierbij.
@Tech8, heeft een goede oplossing die onder dank aanvaard is.
Helaas, maar de code van @Albert wekt niet zoals ik het zou willen hebben.

Sorry Hans, jouw oplossing had ik nog niet gezien. Ik ga het testen.

Ik keek ook net eens en inderdaad, er moet wel iets anders aan de hand zijn, want de methode die AD1957 hier gepost heeft is hoe ik het, in een iets andere vorm maar inhoudelijk identiek, ook altijd doe.

@snb,
Met 'Style' laat je een cel lijken op een hyperlink, maar daarom is het er nog geen...

Terug
Bovenaan Onderaan