E-mail versturen via VBA in Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

juleke

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2005
Hallo,
Ik ben bezig met het maken van een applicatie in Access voor het beheren van verschillende gegevens. Nu wil ik een soort van nieuwsbrief kunnen versturen. Daarom vroeg ik mij af of iemand wist hoe ik een e-mail kon versturen via VBA zonder een add-in te moeten installeren.

Alvast bedankt,

Kijk eens op de site van Ron de Bruin. Allerlei informatie hoe e-mail te versturen via VBA. In principe voor Excel maar met wat aanpassingen werkt de code vermoedelijk ook in Access.
Anders moet je hier eens tussen kijken.

Kijk eens op de site van Ron de Bruin. Allerlei informatie hoe e-mail te versturen via VBA. In principe voor Excel maar met wat aanpassingen werkt de code vermoedelijk ook in Access.
Anders moet je hier eens tussen kijken.

Bedankt voor het anwoord, maar op die site van ron de Bruin moet je via een add-in werken. Is er geen mogelijkheid om zonder outlook te werken? :rolleyes:
Op google had ik ook al zitten zoeken hoor.

Alvast bedankt,

Zoek bij Ron de Bruin eens op CDO. Met CDO heb je geen email client nodig

Overigens vereist veel code zonder CDO ook geen AddIn... Wel een email client, zoals bijvoorbeeld:

Code:
Sub SendMail
    Dim OutApp As Object
    Dim OutMail As Object

Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")
    OutApp.Session.Logon

Set OutMail = OutApp.CreateItem(0)
    With OutMail
        .To = "me@company.com"
        .Subject = "Testfile"
        .Body = "Hi! This is a test message"

.Attachments.Add "c:\temp\database.mdb"

.Send
    End With

Set OutMail = Nothing
    Set OutApp = Nothing
End Sub

@journeyman Vragen verwijderd. Graag een eigen vraag maken. Het is niet toegestaan in iemand anders zijn vraag jouw probleem te plaatsen. Dit is onoverzichtelijk voor de helpers maar vooral voor de topicstarter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan