e-mails opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Is er een mogelijkheid om een paar 100 e-mails tegelijk ergens op te slaan waar ik later nog eens iets in kan terug zoeken desgewenst?
Het postvak wordt een beetje traag door al die e-mails maar ik kan ze niet verwijderen omdat ik in de meeste nog wel eens iets terug moet zoeken.

Slimmer is om een nieuwe mailmap te maken, en dan die paar 100 mailtjes daarheen te verplaatsen (=slepen met de Shift-toets erbij vastgehouden).
Zo houd je je Postvak IN hanteerbaar.
Rechtsklik op Lokale mappen, en kies Nieuwe map...
Geef het een naam die voor jou duidelijk is en druk op Ok.
Sleep (met de Shift-toets erbij vastgehouden) mailtjes naar die nieuwe mailmap.

Succes,

Tijs.

Ik dacht als je alles sleept naar een nieuwe map dat dit hetzelfde bleef.
Dus als ik een nieuw mapje maak wordt Outlook Express weer sneller?
Maar het blijft dan toch gewoon in OutlookExpress staan of zie ik dit verkeerd?Of werkt het dan anders?

Elke mailmap is heeft zijn eigen bestand. Er bestaat dus een Postvak IN.dbx, een Verzonden Items.dbx etc.
Tenzij ik je verkeerd begrepen heb staan in Postvak IN erg veel mails, en zorgt dat voor de vertraging waar jij het over had.
Door nu mails te verplaatsen zou het openen van Postvak IN.dbx in mijn beleving sneller moeten worden.
Bovendien loop je dan minder snel tegen de beperking aan dat (zover mijn kennis reikt) elk .dbx bestand maar 2 GB groot mag zijn.

Anders graag meer duidelijkheid over wat jij met traagheid bedoelt en wat jouw doelstelling achter het verplaatsen van die mails is geweest.

Overigens kun je alle mail (of juist dat extra aangemaakte mailmapje/mailbestand) nog extra veilig stellen via de volgende instructie:
Verplaats eerst die 100en mailtjes in die extra mailmap
Sluit Outlook Express
Start -> Uitvoeren -> %userprofile%\Local Settings\Application Data\Identities
Dan dubbelklikken op de map waarvan de naam begint met een "{" en eindigt met een "}"
Dan dubbelklikken op de map Microsoft
Dan dubbelklikken op de map Outlook Express

De namen van de bestanden geven weer over welke mailmap het gaat, dus er bestaat bijv. een bestand Postvak IN.dbx, een Verwijderde Items.dbx etc.

Kopieer het .dbx bestand van de mailmap waar je het over had + het bestand folders.dbx naar memory-stick. Die kun je later dan weer terug importeren.

Persoonlijke tip: Als je slim bent, kopieer je gewoon de hele inhoud van die map naar memory-stick of externe harde schijf e.d., dan heb je al je mail gebackupped.

Daarnaast (misschien is dat wat je eigenlijk wilde):
Maak op externe harde schijf een bestandsmappenstructuur die qua naamgeving overeenkomt met de naam van de mailmap waar je die 100en mailtjes vandaan wilt kopieren.
Open Outlook Express naast die bestandsmappenstructuur die je zojuist gemaakt hebt.
Selecteer (al dan niet gebruikmakend van de Shift en Ctrl-toets) precies die mailtjes per mailmap die je wilt veiligstellen, en sleep die naar de bijbehorende bestandsmap.
Je kunt ze dan in Outlook Express weghalen uit de mailmap, want je hebt ze dan in het .EML bestandsformaat op de externe harde schijf staan (vanwaaruit je ze ook weer terug kunt slepen naar mailmappen van Outlook Express indien gewenst etc).
Met Verkenner kun je dan enigszins zoeken in die bestandsmappen met die .EML bestandn. Vind je dan het mailtje dat je wilt zien, dubbelklik erop, en het opent in Outlook Express.

Succes,

Tijs.

Ik moet nu weg maar kom er later op terug.
Het gaat er in ieder geval om dat het door al die vele e-mails in Postvak in en Verzonden items Outlook Express steeds trager opent.

Dan zul je dus e-mails uit die mailmappen moeten verplaatsen, zoals ik al had gesuggereerd.
Maak dan nieuwe mailmappen met slimme namen, waarin je de de 'overtollige' mails van Postvak IN resp. Verzonden Items inzet.

Je kunt daarna de mappen comprimeren (dat wordt trouwens elke 100 keer Outlook Express opstarten gevraagd; ik neem aan dat je die mogelijkheid ook al benut hebt).
Klik op Lokale mappen, en dan in het menu: Bestand -> Map -> Alle mappen comprimeren.

Succes,

Tijs.

Opgelost.
Bedankt nu het in neuwe mapjes staat opent het weer als van ouds.

Eventueel kun je voor een volgende keer mijn pdf document gebruiken.
Dan maak je een backup van je mails en adresboek, en verwijder je het orrigineel.
Gevolg: lege outlook express.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan