E-mailtjes komen niet aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertini

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2000
Sinds enige weken heb ik een probleem met het versturen en ontvangen van e-mailtjes.
Soms komen ze aan bij de geadresseerden, maar 1 op de 2 komt nooit bij de geadresseerde aan. Ook niet als ik mezelf een mailtje stuur. Natuurlijk ben ik al bezig geweest om te proberen het probleem op te lossen. Zo heb ik de volgende handelingen verricht, zonder enig resultaat overigens:
Ping uitgevoerd voor de standaard gateway, OK
Programma voor het afhandelen van berichten op 'Als standaard ingesteld'.
Mijn drie e-mail accounts opnieuw ingesteld na ze te hebben verwijderd.
De Livebox (ik heb een abo op Orange Family) ge-reset (enkele malen zelfs).
Systeemherstel gedaan naar 1-11-'06 toen alles nog werkte.
I.p.v. Outlook Express, Thunderbird van Mozilla als mail client gebruikt.
Online alle suggesties opgevolgd die er op de Orange online helpdesk zijn te vinden.
En tot slot en ten einde raad Windows XP opnieuw geinstalleerd!
Niets helpt. Ook de helpdesk van Orange ziet niets verkeerd en heeft geen bruikbare tip voor me. Wat zie ik eventueel over het hoofd?
Ik weet dat dit een moeilijk probleem is, maar misschien zijn er nog suggesties die bruikbaar zijn. Want ook webmail werkt niet 100%.
Alle suggesties zijn van harte welkom. :shocked:
Alvast bedankt
gertini

domme vraag misschien, maar..... weet je zeker dat je de goede mailadressen gebuikt? Misschien goed om die eens een keer door te lopen. Als je ooit eens een adres verkeerd hebt ingetypt, wordt ie (in outlook) gewoon onthouden.

neem bijvoorbeeld meneer jansen, met als adres a.jansen@test.nl je hebt het adres wel eens verkeerd getypt, waardoor outlook de foute adressen ook onthoud. In het geheugen zijn de volgende adressen achtergebleven:
a.jansen@test.nl
a.jensen@test.nl
a.janssen@test.nl

als je nu begint het adres in te typen, begint met a.j.... dan komt er een dropdown list met de beschikbare opties, dus alle drie de adressen (waarvan 2 foute). Voordat het het weet, heb je dus de verkeerde te pakken.

Los dit probleem op door eventueel verkeerde adressen te selecteren (pijltjestoets) en op DELETE te drukken. Betreffende""shortcut" wordt nu verwijderd. (let op dat het adres dat in je adresboek staat overigens gewoon bewaard blijft).

Dit is geen domme vraag hoor, ik heb die mezelf ook al gesteld. Maar ik heb een clean installatie van Windows XP gedaan en daarbij mijn email-accounts opnieuw ingesteld.Het zijn voornamelijk e-mailtjes met achtergrondjes en plaatjes die niet aankomen.
Overigens staan alle 'settings' goed. Dus ook 'Rich text' is geactiveerd.
:confused:

Jammer genoeg niet, want dan had ik geweten wat het probleem veroorzaakte!:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan