E-Mu E-DSP Audio Processor (WDM) probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan Gerben

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2006
Hallo,

Ik word er een beetje tureluurs van.. Ben nu al 2 dagen aan het uitzoeken hoe het kan dat mijn nieuwe geluidskaart het niet doet. De volgende gegevens:
Windows XP Prof. SP1
Geluidskaart: E-MU 0404
Moederbord: SIS730s

Ik heb inmiddels meerdere keren geprobeerd de software (met behulp van de meegeleverde cd) te installeren. Elke keer weer opnieuw opgestart en steeds krijg ik dan de melding bij de geinstalleerde multimedia-audiocontroller de melding dat de stuurprogramma's niet zijn geinstalleerd. Hoe kan dit nou? Dit heb ik toch steeds gedaan?

Het bericht dat ik na installatie van software voor de hardware ontvang is dit:

Deze hardware kan niet worden gestart. Probleem installatie hardware E-MU E-DSP Audio Processor (WDM)

Installeer de stuurprogramma's voor dit apparaat opnieuw. (code 18)

Ik heb al in de BIOS mijn on-board geluidskaart 'disabled'.

Wat moet ik doen?? Wie kan/wil mij hierbij helpen?

Laatst bewerkt:
Ik zal een poging wagen. :)

Deïnstalleer de software van je oude kaart.
Schoon je pc op met Ccleaner.
Start de pc onieuw op.
Installeer de driver van je nieuwe kaart (wat voor merk en type is het eigenlijk?).

Mocht dit nog niet baten, probeer dan de kaart eens in een ander pci-slot te steken.

Succes.

Bedankt voor je reactie, ik zal (als ik weer thuis ben) kijken of dit de oplossing is.

Ik kan je al wel zeggen, dat een andere pci-slot niet zal lukken, omdat "uitstekels" van mijn moederbord de kaart in de weg zit. Tevens heeft mijn netwerkkaart in de pci-slot gezeten waar de geluidskaart nu in zit en werkte prima.

Jan Gerben zei:
Tevens heeft mijn netwerkkaart in de pci-slot gezeten waar de geluidskaart nu in zit en werkte prima.
Met het omwisselen van de kaart naar een ander slot wil ik niet suggereren dat het slot defect is maar de mogelijkheid dat er een irq of dma conflict kan zijn/voorkomen.
Door de kaart in een ander slot te plaatsen kan soms een oplossing bieden. :)

Succes verder.

Deïnstalleer de software van je oude kaart.
Schoon je pc op met Ccleaner.
Start de pc onieuw op.
Installeer de driver van je nieuwe kaart (wat voor merk en type is het eigenlijk?).

Mocht dit nog niet baten, probeer dan de kaart eens in een ander pci-slot te steken.

Ok, heb dit stap voor stap gedaan en zelfs mijn geluidskaart in de andere pci-slot gedaan. (Bevestigings-schroefje van de kaart eraf gedraaid, zodat hij wel erin past)
Ik krijg nu geen melding meer dat er nieuwe hardware is gevonden. Lijkt me al beter dan ervoor.
Echter heb ik nu nog het probleem dat ik kijk bij apparaatbeheer en dan de volgende melding krijg bij de 'multimedia-audiocontroller' (Gele uitroepteken erbij):

Lokatie: PCI-sleuf 2 (PCI-bus 0, apparaat 11, functie 0)
Apparaatstatus: De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28)
Klik op Stuurprogramma opnieuw installeren om de stuurprogramma's voor dit apparaat opnieuw te installeren.

Blijkbaar zal ik nog steeds een driver moeten installeren (?). Ik dacht dat dit gedaan werd door de bijgeleverde cd-rom. Nu heb ik op internet gezocht en het volgende gevonden:
E-mu Sound Card 0404 1.71 driver http://drivers.softpedia.com/get/SOUND-CARD/OTHER-SOUNDCARDS/E-mu-Sound-Card-0404-171.shtml

Moet ik deze downloaden? En hoe gaat dat verder? Moet ik dit in een bepaalde map stoppen? Vindt mijn geluidskaart deze driver automatisch? :o

Of is dit toch niet wat ik moet doen..?

Waar je die Gele vraag teken heb staan , geef je aan dat het nieuwe drivers moet zoeken,dus doe de bijgeleverde cd er eerst in,dan zullen de drivers gevonden en geinstalleerd worden

succes

BANDIT123 zei:
Waar je die Gele vraag teken heb staan , geef je aan dat het nieuwe drivers moet zoeken,dus doe de bijgeleverde cd er eerst in,dan zullen de drivers gevonden en geinstalleerd worden

succes

Bedankt voor je reactie.
Helaas, dit heb ik dus al meerdere keren gedaan en het probleem blijft hetzelfde. Ik krijg na het installeren van de gevraagde gegevens van de cd-rom steeds dit antwoord:
De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28)
Klik op Stuurprogramma opnieuw installeren om de stuurprogramma's voor dit apparaat opnieuw te installeren.

:(

Heb je al geprobeerd om de drivers gewoon bij creative te halen

http://www.emu.com/support/files/dow...764&Platform=1

Ja, net gedaan. Geinstalleerd en opnieuw stuurprogramma geprobeerd bij te werken. Nog steeds hetzelfde probleem.
Het kan toch niet liggen aan het feit, dat dit stuurprogramma niet digitaal ondertekend is? In de handleiding staat dat dit geen probleem is. (Bij 'Windows Logo Testing' gewoon doorgaan)

Laatst bewerkt:
Schiet mij nog wat te binnen, heb je de software van je onboard kaart ook gedeinstalleerd?
En zet je virusscanner eens uit tijdens de installatie van de software.

maestro12 zei:
Schiet mij nog wat te binnen, heb je de software van je onboard kaart ook gedeinstalleerd?

Bedankt voor je reactie. Ik weet nu eigenlijk niet zo goed welke software ik heb van mijn onboard kaart(en of ik ze wel allemaal heb verwijderd). Als ik bij configuratiescherm ->software kijk zie ik eigenlijk alleen SiS Audio Driver (0,02 Mb)staan. Moet ik deze verwijderen? Is er verder geen software meer?

Verder als ik naar configuratiescherm->systeem->apparaatbeheer->besturing voor geluid, video en spelletjes ga dan zie ik de volgende audio apparaten (inclusief verborgen apparaten weergeven) staan:
- Audiocodecs
- Legacy-audiostuurprogramma's
- Legacy-videovastlegapparaten
- Mediabeheerapparaten
- Met MPU-401 compatibel MIDI-apparaat
- Microsoft Kernel-systeemaudioapparaat
- Multimedia-audiocontroller (Gele uitroepteken)
- Standaardspelpoort
- Stuurprogramma voor Microsoft WINMM WDM-audiocompatibliteit
- Videocodecs

Moet ik hier ook nog iets mee doen? Is er misschien een speciaal programma dat voor mij alle software van de oude audiokaart kan uitschakelen?

En zet je virusscanner eens uit tijdens de installatie van de software

Zal ik hierna doen! Goede tip, nog niet aangedacht!

Laatst bewerkt:
Haal Geluidskaart er uit,en Onboard op Diabled,start nieuw op.
In Systeem/harware/apparaatbeheer alle PCI kaarten die er staan uitschakelen/verwijderen.
Cd moederbord er in,nu afsluiten.
Start nu weer op ,windows vindt drivers en laat die dat even doen.
Zet nu je Geluidskaart in het onderste PCI slot,en cd geluidskaart in cdrom,en start nieuw op,zal weer hardware worden gevonden enlaat drivers er van installeren.

Succes

Admin_Frisian zei:
Deïnstalleer de software van je oude kaart.(...)
Jan Gerben zei:
Ik weet nu eigenlijk niet zo goed welke software ik heb van mijn onboard kaart(en of ik ze wel allemaal heb verwijderd).
Zou wel handig zijn dit voortaan even erbij te vertellen. ;)

Onboard geluidskaart disablen doe je in het bios (even een aanvullinkje).

Laatst bewerkt:
Admin_Frisian zei:
Zou wel handig zijn dit voortaan even erbij te vertellen. ;)

Onboard geluidskaart disablen doe je in het bios (even een aanvullinkje).

Heb ik er niet bijgezet omdat TS
>>>Ik heb al in de BIOS mijn on-board geluidskaart 'disabled'.<<<<

Oke, dus de volgende apparaten kan ik gerust verwijderen?:
- Met MPU-401 compatibel MIDI-apparaat.
Apparaattype: Besturing voor geluid, video en spelletjes
Lokatie: op SIS PCI to ISA bridge
Bronnen: I/O bereik: 0300- 0301
IRQ: 10

- Standaardspelpoort
Lokdatie: op SIS PCI to ISA bridge
Bronnen: I/O bereik: 0200- 0208

en dit controller apparaat?:
- IDE ATA/ATAPI controllers: SiS PCI IDE-controller
Lokatie: PCI-bus 0, apparaat 0, functie 1

Nu kom ik ook nog bij systeemapparaten een aantal apparaten tegen (wat naar mijn inziens betrekking heeft op de onboard PCI-bus)
Moet ik hier ook installaties ongedaan maken?

Nog steeds staat mijn on-board geluidskaart op 'disabled'.

Laatst bewerkt:
Nou, nu heb ik het wel zo'n beetje gehad.. Het lukt gewoon echt niet. Altijd maar weer die uitroepteken en dan zeggen dat de stuurprogramma's van die multimedia-controller hardware opnieuw geinstalleerd moeten worden. :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan