E-mule Server-verbinding-info tegenstrijdig !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Berichten
1.621
De E-mule Server-verbinding-info is tegenstrijdig.
Zie de bijgevoegde JPG. De eD2K en Kad is verbonden en toch staat er
bij de informatie, bij Kad Netwerk = Firewalled en onder eD2K, bij ID = Lage ID.
Ik kan ook "Via Zoek en methode = Kad netwerk" alles zoeken en evt. downloaden.
Op zich, afhankelijk van de aanwezigheid (online) van anderen, werkt het programma
goed. Ik vraag mij alleen af - of; en zo ja - in hoeverre hier, de theorie (de informatie), toch afwijkt van de praktijk (het zoeken en downloaden).
De uploadsnelheid stuur ik via voorkeuren, verbinding en het downloaden hou ik op die
manier op 'n - volgens mij - redelijke snleheid. Gemiddeld tussen 6 en 20 Kb/s.
 

Bijlagen

  • Server-Verbinding-Info.JPG
    Server-Verbinding-Info.JPG
    37,5 KB · Weergaven: 32
Heb je je poorten geforward, geeft je firewall toestemming?
Kijk hier even voor meer info en klik ook even op "test ports".
 
Yari02 zei:
Op zich, afhankelijk van de aanwezigheid (online) van anderen, werkt het programma
Je weet dus niet wanneer je een hoge id zou hebben wat je download resultaten dan zouden zijn.
Als het goed is zou deze dan beter moeten zijn maar hoe dat te controleren...?

Ik zou zeggen, zorg ervoor dat je een hoge id krijgt dan kun je controleren of de download resultaten beter zijn als daarvoor.
Zoek resultaat heeft er niet mee te maken naar mijn idee, een hoge id zorg voor de betere downloads.
 
Ik heb de portforwarding gedaan. Alleen UDP 4672 gaf geen Hoge_ID, ook TCP 4662 moest worden opgegeven (Na forwarden moest ik in elk geval het kabel+telefoonmodem resetten; anders werkt het niet).
De Poorttesten (resp. TCP en UDP) in E-mule bevestigen e.e.a., alleen met Zone alarm 6.1.744.001 actief is de UDP-test failed (maar E-mule geeft wel Hoge_ID). Met Zone alarm uit, geeft de poorttest wel het bekende groene vinkje (test oke).
Ik denk dat het dus niet uitmaakt (test resultaat UDP-poort). Toch zou ik wel willen weten hoe je in ZA UDP 4672 open kan zetten.
 
een download van tussen de 6 en 20 kb is bijzonder laag.

uiteraard hangt je snelheid niet alleen af van een low id, maar deze heeft wel invloed
 
Ik heb de door E-mule aanbevolen instellingen gekozen;
tja, wat kan je dan nog meer doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan