Geplaatst door Elisa
Ik heb al zitten kijken of er in Windows een mogelijkheid bestaat of je kunt converteren zonder verlies van data maar dan zie ik steeds formatteren.
Dit kun je volgens mij wel met Partition Magic.
Misschien kan iemand anders dit bevestigen.
Ik heb het zelf nooit hoeven doen.
Eigenlijk zou Partition Magic misschien nog iets kunnen doen aan die verkeerde parameters.
Heb je wel schijfcontrole kunnen doen?
Probeer dit anders nog.
Schijffouten opsporen en herstellen Met het hulpprogramma Foutcontrole kunt u het systeem controleren op fouten van het bestandssysteem en beschadigde sectoren op de vaste schijf.
Open Deze computer en selecteer vervolgens de lokale schijf die u wilt controleren.
Klik in het menu Bestand op Eigenschappen.
Klik op het tabblad Extra onder Foutcontrole op Nu controleren.
Schakel onder Opties voor schijfcontrole het selectievakje Beschadigde sectoren zoeken en repareren in.
Opmerkingen
U opent het onderdeel Deze computer door te klikken op Start en vervolgens te klikken op Deze computer.
U kunt dit proces alleen uitvoeren als alle bestanden zijn gesloten. Als het volume op dit moment in gebruik is, verschijnt er een berichtvak waarin u kunt opgeven of u de schijfcontrole wilt uitvoeren wanneer u het systeem de eerstvolgende keer opnieuw start. Nadat u het systeem vervolgens opnieuw hebt gestart, wordt de schijfcontrole uitgevoerd. Op het volume kunnen geen andere taken worden uitgevoerd terwijl dit proces actief is.
Als het volume is geformatteerd met NTFS, worden door Windows automatisch alle bestandstransacties geregistreerd, beschadigde clusters vervangen en kopieën opgeslagen van de belangrijkste gegevens van alle bestanden op het NTFS-volume.
Klik op Verwante onderwerpen voor meer informatie.
Verwante onderwerpen