E schijf weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

jac gubbels

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2002
heb probleem met harde schijf
heb windows xp professional
heb 2 harde schijven
een schijf staat C en D op en de andere staat E en F op
maar sinds kort staat niks meer op E (heb ik heel belangrijke mappen op staan)
E staat wel in de verkenner maar als ik naar eigenschappen ga van deze scchijf zegt windows dat ik E moet formateren

hoe krijg ik dit weer goed

Heb je dat van @Mario helemaal doorlopen??
Zo ja
dan kan ik ook niet verder:o

Geplaatst door BANDIT123
Heb je dat van @Mario helemaal doorlopen??
Zo ja
dan kan ik ook niet verder:o

bij mij gaat het over een harde schijf en niet om een bestand of map er staat gewoon niks meer op
de harde schijf , en er staan voor mij hele belangrijke
foto's op van mijn gezin er moet toch een of andere tool zijn om alles weer terug te halen

overnieuw

...............................Gaan we even overnieuw.

1 Wordt E wel herkent in Windows?
2 Als dat zo is ,en je kan geen bestanden lezen!
3 Je Foptoos neem aan in JPG?
4 Download Smart Recocery
5 Heb hier zelf heel goede ervaring mee!
6 Dit programma heeft heel lang nodig en is vrij grondig.
7 Niet op dezelfde schijf saven.
8 Als je de mogelijkheid heb om de schijf in een andere computer er bij te hangen,zou ik dat doen zodat je met de huidige machine verder kan werken

http://www.pcinspector.de/smart_media_recovery/uk/welcome.htm

Re: overnieuw

Geplaatst door BANDIT123
...............................Gaan we even overnieuw.

1 Wordt E wel herkent in Windows?
2 Als dat zo is ,en je kan geen bestanden lezen!
3 Je Foptoos neem aan in JPG?
4 Download Smart Recocery
5 Heb hier zelf heel goede ervaring mee!
6 Dit programma heeft heel lang nodig en is vrij grondig.
7 Niet op dezelfde schijf saven.
8 Als je de mogelijkheid heb om de schijf in een andere computer er bij te hangen,zou ik dat doen zodat je met de huidige machine verder kan werken

http://www.pcinspector.de/smart_media_recovery/uk/welcome.htm

heb smart recovery gedownload
deze zegt dat de parameter niet klopt van schijf E

Geplaatst door BANDIT123
Dan krijgen we weer het verhaal eigenaar van die schijf worden

vertel me eens op een begrijpelijke manier hoe ik dit moet ik ben geen prof hoe word ik eigenaar van de E schijf

bij voorbaat hartelijk dank

Geplaatst door jac gubbels

vertel me eens op een begrijpelijke manier hoe ik dit moet ik ben geen prof hoe word ik eigenaar van de E schijf

bij voorbaat hartelijk dank

Dat is nu juist het probleem!
Heb gedult heb iemand Mail gestuurt die daar beter in is

Geplaatst door BANDIT123
Heb gedult heb iemand Mail gestuurt die daar beter in is
Of ik er beter in ben valt te betwijfelen.:p

@jac gubbels,
De foto's staan neem ik aan in een map en niet in de root van de schijf, je zou dus moeten zorgen dat je eigenaar van die map wordt.
M@rio heeft toch een duidelijke uitleg geplaatst in de link die Bandit123 aangaf:
Geplaatst door m@rio
1. Klik met de rechtermuisknop op de map waarvan u eigenaar wilt worden en klik vervolgens op Eigenschappen.
2. Klik op het tabblad Beveiliging en klik op OK in het venster van het beveiligingsbericht (als dat wordt weergegeven).
3. Klik op Geavanceerd en open vervolgens het tabblad Eigenaar.
4. In de lijst Naam klikt u op uw gebruikersnaam, Administrator als u bent aangemeld als Administrator of klik op de groep Administrators. Als u eigenaar wilt worden van de inhoud van die map, schakelt u het selectievakje Eigenaar van subcontainers en objecten vervangen in.
5. Klik op OK. Het volgende bericht wordt weergegeven, waarbij mapnaam de naam is van de map waarvan u eigenaar wilt worden:
U hebt geen machtiging om de inhoud van map mapnaam . te lezen. Wilt u de machtigingen voor de map vervangen door machtigingen die u volledig beheer toekennen?

Alle machtigingen worden vervangen als u op Ja klikt.
Klik op Ja.
6. Klik op OK en pas de machtigingen en beveiligingsinstellingen die u voor de map en de inhoud wenst, opnieuw toe.

Dus ook bij 4 het selectievakje selecteren van eigenaar van subcontainers en objecten vervangen

En Elisa legt duidelijk uit hoe je inlogt als "Administrator":
Geplaatst door Elisa
Het ligt er aan welke Windows je hebt. De administrator bereik je in ieder geval als je opstart met alsmaar F8 indrukken. Je krijgt dan een keuze voor veilige modus.
Dus:
Systeem uit.
Systeem aan.
Ga direct maar op F8 drukken met kleine tussenpozen.
Nu krijg je een scherm waarin je veilige modus ziet staan.
Kiezen voor veilige modus.
Je krijgt na een poosje zwart scherm vervolgens het Logo van Windows te zien. Wel een beetje vreemd want veel processen werken op dit moment niet.
Alle is veel groter.
Je kunt nu inloggen. Typ eens administrators en enter bij wachtwoord.
(Als je niet weet wat een administrator is zul je'm ook geen wachtwoord hebben gegeven).
Mocht het zo lukken dan rechtsklik je op start/verkennen, je gaat naar de C:\ rechtsklik en kijk of er beveiliging op staat.

Probeer anders of "File recovery" van PcInspector wel wat kan vinden:
http://www.pcinspector.de/file_recovery/nl/welcome.htm

Laatst bewerkt:
Dit klinkt eigenlijk heel anders dan teveel aan beveiliging en rechten.
Zo maar wat vragen:
Heb je nog niet zo lang geleden die partities E en F gemaakt?
Kreeg je vaak schijfcontrole bij het starten van Windows?
Heb je een programma zoals Partition Magic?
Zo ja, wat zegt deze van de partitie?

Geplaatst door crash

@jac gubbels,
De foto's staan neem ik aan in een map en niet in de root van de schijf, je zou dus moeten zorgen dat je eigenaar van die map wordt.
M@rio heeft toch een duidelijke uitleg geplaatst in de link die Bandit123 aangaf:

ik heb precies gedaan wat elisa zegt tot het scherm van windows komt dan krijg ik een map te zien met administrators en de map gubbels ik heb op de map administrators geklikt en toen start verkennen en naar de map E maar daar stond natuurlijk niets in ik heb nergens kunnen inloggen of waar moet ik inloggen

Geplaatst door crash

@jac gubbels,

ik heb precies gedaan wat elisa zegt tot het scherm van windows komt dan krijg ik een map te zien met administrators en de map gubbels ik heb op de map administrators geklikt en toen start verkennen en naar de map E maar daar stond natuurlijk niets in ik heb nergens kunnen inloggen of waar moet ik inloggen

Als je goed de veilige modus in gaat krijg je ook het Windows logo te zien. Alleen.........alles is zwart.
Het is een beetje vreemd.
Zodra je het bureaublad voor hebt moet je met de verkenner op de E:\ (de schijf dus want je komt er niet op) rechtsklikken.
Als je dan het tabblad beveiliging ziet moet je daar op klikken.

Als het bovenstaande niet lukt lees dan nog mijn vragen hierboven.

Lees DEZE omschrijving van Microsoft.

Wat je altijd moet machtigen:
Administrators
Jouw naam
System.

Eerlijk gezegd.....ik heb veel met rechten zitten rommelen maar ik heb nog nooit gehoord dat ik moest formatteren. Wel dat ik geen recht had om op die schijf te komen.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Elisa
Als je goed de veilige modus in gaat krijg je ook het Windows logo te zien. Alleen.........alles is zwart.
Het is een beetje vreemd.
Zodra je het bureaublad voor hebt moet je met de verkenner op de E:\ (de schijf dus want je komt er niet op) rechtsklikken.
Als je dan het tabblad beveiliging ziet moet je daar op klikken.

Als het bovenstaande niet lukt lees dan nog mijn vragen hierboven.

Lees DEZE omschrijving van Microsoft.

Wat je altijd moet machtigen:
Administrators
Jouw naam
System.

Eerlijk gezegd.....ik heb veel met rechten zitten rommelen maar ik heb nog nooit gehoord dat ik moest formatteren. Wel dat ik geen recht had om op die schijf te komen.

hallo elisa wat ben ik vervelend he maar ja

heb precies gedaan wat jij zei rechter muislkik op E in veilige modus maar als ik met rechter muisklik op eigenschappen krijg ik 3 tapbladen te zien algemeen extra en hardware en als ik deze tapbladen aanklik komt nergens iets te staan van beveiliging

Je bent echt niet vervelend! Dat mag je nooit denken.

Als je al geen beveiliging als tabblad hebt kan het volgens mij nooit in beveiliging en rechten zitten.
Je moet het minimaal ingeschakeld hebben

Wil je a.u.b. een antwoord geven op een paar vragen die ik al eerder stelde?

Zo maar wat vragen:
Zo ja, wat zegt deze van de partitie

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Elisa
Je bent echt niet vervelend! Dat mag je nooit denken.

Als je al geen beveiliging als tabblad hebt kan het volgens mij nooit in beveiliging en rechten zitten.
Je moet het minimaal ingeschakeld hebben

Wil je a.u.b. een antwoord geven op een paar vragen die ik al eerder stelde?

Zo maar wat vragen:
Zo ja, wat zegt deze van de partitie

hallo elisa
gelukkig dat ik niet vervelend ben
ik heb de partities van begin af ongeveer 2 jaar heb inderdaad een paar keer bij opstarten schijfcontrole gehad
heb geen programma partion magic
heb bij schijfbeheer gekeken daar staat dat de E schijf in orde is , alleen staat achter de E schijf geen fat 32 bij de andere schijven wel

Laatst bewerkt:
Ik heb al zitten kijken of er in Windows een mogelijkheid bestaat of je kunt converteren zonder verlies van data maar dan zie ik steeds formatteren.
Dit kun je volgens mij wel met Partition Magic.

Misschien kan iemand anders dit bevestigen.
Ik heb het zelf nooit hoeven doen.

Eigenlijk zou Partition Magic misschien nog iets kunnen doen aan die verkeerde parameters.

Heb je wel schijfcontrole kunnen doen?

Probeer dit anders nog.
Schijffouten opsporen en herstellen Met het hulpprogramma Foutcontrole kunt u het systeem controleren op fouten van het bestandssysteem en beschadigde sectoren op de vaste schijf.

Open Deze computer en selecteer vervolgens de lokale schijf die u wilt controleren.
Klik in het menu Bestand op Eigenschappen.
Klik op het tabblad Extra onder Foutcontrole op Nu controleren.
Schakel onder Opties voor schijfcontrole het selectievakje Beschadigde sectoren zoeken en repareren in.
Opmerkingen

U opent het onderdeel Deze computer door te klikken op Start en vervolgens te klikken op Deze computer.
U kunt dit proces alleen uitvoeren als alle bestanden zijn gesloten. Als het volume op dit moment in gebruik is, verschijnt er een berichtvak waarin u kunt opgeven of u de schijfcontrole wilt uitvoeren wanneer u het systeem de eerstvolgende keer opnieuw start. Nadat u het systeem vervolgens opnieuw hebt gestart, wordt de schijfcontrole uitgevoerd. Op het volume kunnen geen andere taken worden uitgevoerd terwijl dit proces actief is.
Als het volume is geformatteerd met NTFS, worden door Windows automatisch alle bestandstransacties geregistreerd, beschadigde clusters vervangen en kopieën opgeslagen van de belangrijkste gegevens van alle bestanden op het NTFS-volume.
Klik op Verwante onderwerpen voor meer informatie.
Verwante onderwerpen

Geplaatst door Elisa
Ik heb al zitten kijken of er in Windows een mogelijkheid bestaat of je kunt converteren zonder verlies van data maar dan zie ik steeds formatteren.
Dit kun je volgens mij wel met Partition Magic.

Misschien kan iemand anders dit bevestigen.
Ik heb het zelf nooit hoeven doen.

Eigenlijk zou Partition Magic misschien nog iets kunnen doen aan die verkeerde parameters.

Heb je wel schijfcontrole kunnen doen?

Probeer dit anders nog.
Schijffouten opsporen en herstellen Met het hulpprogramma Foutcontrole kunt u het systeem controleren op fouten van het bestandssysteem en beschadigde sectoren op de vaste schijf.

Open Deze computer en selecteer vervolgens de lokale schijf die u wilt controleren.
Klik in het menu Bestand op Eigenschappen.
Klik op het tabblad Extra onder Foutcontrole op Nu controleren.
Schakel onder Opties voor schijfcontrole het selectievakje Beschadigde sectoren zoeken en repareren in.
Opmerkingen

U opent het onderdeel Deze computer door te klikken op Start en vervolgens te klikken op Deze computer.
U kunt dit proces alleen uitvoeren als alle bestanden zijn gesloten. Als het volume op dit moment in gebruik is, verschijnt er een berichtvak waarin u kunt opgeven of u de schijfcontrole wilt uitvoeren wanneer u het systeem de eerstvolgende keer opnieuw start. Nadat u het systeem vervolgens opnieuw hebt gestart, wordt de schijfcontrole uitgevoerd. Op het volume kunnen geen andere taken worden uitgevoerd terwijl dit proces actief is.
Als het volume is geformatteerd met NTFS, worden door Windows automatisch alle bestandstransacties geregistreerd, beschadigde clusters vervangen en kopieën opgeslagen van de belangrijkste gegevens van alle bestanden op het NTFS-volume.
Klik op Verwante onderwerpen voor meer informatie.
Verwante onderwerpen

helaas elisa werkt niet
ben de wanhoop nabij

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan