E4500

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vinootje

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2011
ik heb een E4500 in mijn pc zitten @2.20Ghz en wil wat spellen spelen waar je ongeveer 3.0Ghz nodig voor hebt. verder heb ik een 300 watt - 350watt peak PSU er in zitten en 2Gb geheugen wat ik nog wil uitbreiden.
maar over de E4500 wil ik hem overclocken dat gaat niet met de standaart Koeler er op. dus wil ik een koeler voor zo laag mogelijk er op hebben. ik weet dat je in de bios dan een paar settings in advance op manuel moet zetten en dan naar wens kunt invullen maar zonder ervaring ga ik daar niet mee prutsen. aangezien mijn pc ongeveer 5 jaar oud is over 5 maand 6 jaar :) en heb hem toen gekocht voor 1200 euro met de E4500 500Gb HDD 2Gb Werkgeheugen en een asus p5ld2-vm/s
psu van 300watt graag zou ik dus niet mijn processor willen beschadigen. aangezien er geen geld is voor een nieuwe processor. nu hoor ik veel mensen zeggen als je een andere processor koopt kun je altijd proberen eerst je oude te overclocken als het mislukt heb je altijd nog je nieuwe processor. maar ik heb ook gehoord als je er een betere koeler op hebt moet het lukken. ik zoek een goeie koeler voor een processor voor een lage prijs maar die het dus wel aan kan graag wil ik mijn processor op 3.0Ghz laten draaien

groetjes vino

als u meer info nodig heeft ? vraag gerust !

naar wat onderzoek gedaan te hebben is de standaart voltage van de E4500 1.2V in de bios staat hij op auto en las dat dat soms gevaarlijk kan zijn zal ik hem in manuel zetten en er 1.2volt van maken ?

trouwens als ik mijn processor ga overclocken dan koop ik gelijk van dat koelpasta wat er op moet 5 jaar gebruikt :) kan ik dat er gelijk opsmeren is denk ik ook wel verstandig als je een nieuwe koeler koopt

hier wat kleine info:
Moederbord 39 Graden
Cpu loopt op 29 Graden
Cpu kern 1 24 graden
cpu kern 2 24 graden
GPU Diode (dispIO) 47 graden
CPU Diode (MemIO) 44 graden

de ventilatoren draaien op
Ventilator van CPU @1035RPM
GPU 24%

Spanningswaarde
CPU Core 1.18V stamt niet veel af van standaart 1.2V maar zag als de pc laadt die op 1.29V staat en tijdens idle rond de 1.14V
+3.3V 3.33V

de voltage staat nu ongeveer op 1.3V zal ik in de bios de voltage maar op 1.2v zetten ?
+5V 5.04V
+12V 12.13V
+5V standby 5.07V

ik zal even zoeken welke ventilator er op zit en koeler voor de processor

trouwens moederbord is een asus p5ld2-vm/s ik las dat nieuwere moederborden het systeem uitzetten met verkeerd voltages maar oudere dat niet doen. is dit moederbord geschikt om mijn e4500 over te clocken ik doe de hele tijd al ervaring op en mijn multiplier is 6

hoe kan ik bijv zien welke koeler geschikt is om mijn e4500 te koelen op 3.0Ghz
las ook dat je eerst je processor moet aanpassen op Mhz dacht ik steeds kleine stappen waneer die onstabiel wordt de voltage omhoog doen in kleien stappen !

Laatst bewerkt:
ik heb ff snel in de bios gekeken en kan niet mijn processor aan passen

ik kan dit aanpassen :
execute disable function [Enabled]
Enhanced C1 Control [Auto]
Intel (R) Speedstep(tm) tech. [Enabled]

daar boven staat een grijs stukje over mijn processor
Frequency :2200MHz
PSB SPeed :800MHz

verder

CPU Temperature 37 graden
MB Temperature 38 Graden

CPU Fan speed [1028RPM]
CPU Q-Fan Control [Enabled]
CPU Fan Ratio [20%]
Step Down Time [1]
Step up time [1]
tolerance of target temp. [3]
CPU Target temperature [56 Graden] Trouwens is dat het maximum als mijn processor dat haalt dat het systeem afsluit ?
Chassis Fan Speed (RPM)[N/A] Ik krijg nog een 120mm ventilator die

VCORE Voltage [ 1.264V]
3.3V Voltage [ 3.328V]
6V Voltage [ 5.222V]
12V Voltage [ 12.302V]

Bios V02.59

graag antwoorden typ dit niet voor niks !

Haha, typmiep.
Maare, pak de manual erbij? denkelijk die Enhanced C1 Control op disabled zetten om bij de manual instellingen te kunnen maar dat ding krijg je nooit op de 3GHz, wat eig onzin is, was vrougah van belang maar die ipc is tegenwoordig van belang.

kan ik ook de cpu overclocken met software ? dus die e4500 is niet op 3ghz te krijgen ? met een betere koeler ?

Zou het eerst uitproberen hoe ver je komt, weet niet wat dat ding kan.
Clock het geheugen dan wel terug.

Ken geen software die dat kan, uitgezonderd dat bij sommige mobo's dat als tool erbij zit van de mobo bakker.

Met cryo technieken zal die wel tot miss wel 5 kunnen komen maar om nu met vloeibare stikstof te gaan klooien lijkt mij een brug te ver.:P

over de 5Ghz is geen slecht idee dagelijks behoefte er in :) en het zal moeten werken haha maar
uuhm in de bios kom ik niet ver ik kan niet instellen hoeveel MHz ik er op wil volt can ik aan passen in Power de VCore right ?

de koeler die er op zit probeer ik te achterhalen is niet te vinden bel maandag de winkel waar ik de pc heb gekocht en hopen dat de pc in hun pc staat en misschien hebben hun de lijst nog van de pc wat er in zit
maar zou ik de processor niet met standaard koeler ron d de 2.5ghz krijgen ?

als de pc opstart is de cpu zelf 19 graden :) nu minuutje later 23 graden

de koeler weet ik nog niet er staat wel q4/2007 op verder niks

ook geen sticker vaan intel op de ventilator

dit kun je vergeten, en dan bedoel ik software matig overklokken
al helemaal ALS het moederbord er niet voor is gemaakt en de kans is zeer groot dat het verkeerd gaat en gewoon niet kan

welke games probeer je te spelen?

Laatst bewerkt:
ik probeer euro truck simulator 2 te spelen ik kan hem spelen op goeie grapich maar alleen mijn cpu kan het niet aan aangezien 2.4Ghz is aanbevolen en ik heb 2.2 ik zou graag maar iets omhoog willen rond de 2.5Ghz

als ik in de bios ben bij advance en dan de cpu settings heb ik dus maar 3 keuzes

execute disable function [Enabled]
Enhanced C1 Control [Auto]
Intel (R) Speedstep(tm) tech. [Enabled]

daar boven staat een stuk in het grijs over mijn cpu waar die op draaidt op het moment
Dit staat er boven in het grijs

Manufacturer:Intel
Brand String:intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E4500 @ 2.20GHZ
Frequency :2200MHz
FSB Speed :800MHz

Cache L1 : 32 KB
Cache L2 :2048 KB
Cache L3 : 9 KB

dit bij het tabje advance en dan configure advance cpu settings

Bij advanced overclocking op manual zetten al gedaan?

Laatst bewerkt:
jep ik heb die 3 opties verander ge saved opnieuw de bios in en nog steeds het z elfde ik kan het grijze stukje maar niet bewerken

trouwens bij advance heb ik geen optie van overclocken d8 ik

Bij de optie Jumperfree Configuration en dan AI overclocking in de tab advanced, die kun je niet op manual zetten?

Die staan er niet bij

is het eigelijk wel mogelijk met een asus p5ld2-vm/s ?

Vreemd, want zowel in de p5ld2-vm/se als de p5ld2-vm staat dat in de manual, de p5ld2-vm/s kan ik niet vinden.

ik vind het raar want in de optie CPU Configuration bij advance kan ik dus die 3 opties veranderen maar maakt niet uit hoe ik die opties heb ik kan nogsteeds mijn cpu aanpassen
bij de usb configuration ook in de tab advance zet ik bijv iets op uit en dan verdwijnen er dus opties wat eigelijk goed is. maar bij de cpu gebeurd niks met het grijze vlak
zal ik maar even een video maken voor jullie over alle opties ?

misschien de bios updaten nog nooit gedaan

Laatst bewerkt:
Volgens mij staat in dat grijze vlak ook alleen de info, de instellingen doe je met de FSB en/of multipliër als die vrij is gegeven.

dat denk ik ook dat het grijze info is. maar hoe kom ik bij de fsb ? voltage veranderen heb ik ook nog niet kunnen vinden alleen de
VCORE Voltage [ 1.264V]
3.3V Voltage [ 3.328V]
6V Voltage [ 5.222V]
12V Voltage [ 12.302V]

maar die zijn verder niet te te verandere alleen kan ik die op ignore zetten

vandaag een nieuwe ventilator aangeschaft
van Nexus Real Silent Case Fan 120mm Basic Series 22.8 DB
1000RPM maar draaid nu op 1110 RPM 36.87CFM

trouwens wat is beter voor de pc dat ik de pc open heb zeg maar geen zijkanten het is ongeveer 16 graden in huis de pc staat onder een tafel heb de pc nu dicht

de tempratuur is ongeveer 20 graden en het moederbord is 26 graden mooie tempraturen

groetjes vino

Laatst bewerkt:
niemand die ff snel naar de video kan kijken en kan zeggen wat ik kan doen,

ik heb van iemand gehoord dat mijn bios locked is. ik heb een manier gelezen dat het via software kan.

je moet op het moederbord een crystal zoeken daar dichtbij zit een PLL daar staan cijfers op
via de software "ClockGen" zoek je je PLL op en kun je je cpu aanpassen
ik ga proberen om het iets over te clocken kijken of het daadwerkelijk werkt. als het werkt koop ik een koeler en probeer ik iets meer.

groetjes vino

ik wou installatie techniek doen maar met gas riool etc wordt hem niet. toen wou ik in de elektro techniek maar dat is ook wel leuk storingen oplossen etc maar ik ga toch maar de ICT in omdat het gewoon een leuk werk is met geen grenzen. en toen ik mijn pc stof vrij ging maken heb ik hem helemaal uitelkaar gehaald er zat niks meer in de kast
ik zou dat nooit doen want dan is mijn pc kapot als ik iets verkeerd doe. toen was die ook kapot hij crashde bij het opstarten ik was niet verdrietig eigelijk vond ik het wel leuk dat die stopte want daar leer je van ik ga gewoon de ICT in ik doe Kader Niveau 3 van het VMBO en ga waarschijnlijk later bij Azerty werken
Trouwens Zit azerty aleen in raalte ? ik denk of hoop dat ik later een baan krijg want ik weet wel al iets van pc's af

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan