E6750 wil niet verder dan 3,33Ghz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan denk ik dat je tegen een limiet aanzit van hardware.
Overklokken is een combinatie van factoren. Alles moet meezitten.

Heb je een goede batch CPU / kan je mobo hoge FSB aan / werkt je geheugen mee ect.
Je kan nog met je NB en SB voltages spelen, maar ik denk dat het niet gaat werken.

Momenteel heb ik niet echt tijd om in het mobo te gaan verdiepen, het kan namelijk ook zijn dat een of andere functie aanstaan.
Elke fabrikant verzint weer z'n eigen dingen. turbo mode ect.

Weet iemand de instellingen voor de BIOS functies die evt de overclock tegen kunnen houden? Er zijn namelijk zoveel functies in de BIOS...

Om antwoord te geven op je net gesloten topic, de multiplier is bij Intel gelockt. Je kan verzetten wat je wil in het Bios, maar het heeft geen effect.

De onderdelen die jij gebruikt hebben minstens een voeding nodig van 700W
Deze voeding die jij hebt geeft maar 60% van het aangegeven vermogen
550w x 60% = 330w

CPU = stock speed 65w oc speed 110W
GPU = 75w
HD = 35w
MOBO/RAM/CPU FAN = 55W
CASE FAN/DVD = 20w
is allemaal samen 295W

grtz

Laatst bewerkt:
Captian dan ben je in mijn ogen al 9 jaar aan het slapen..

Als dit systeem:
Specs:
Intel core 2 duo E6750 2,66ghz stock
Scythe Yasya CPU koeler
Gigabyte P43-ES3G
OCZ Gold DDR2 6400 800Mhz 2GB (2 extra is onderweg)
Sapphire radeon HD5670 512mb
LC Power 550 watt voeding
Intel 40GB SSD
Maxtor 1tb HDD
Windows 7 HP 64-bit

In jou ogen 700w nodig heeft..
Deze opstelling durf ik met gemak aan een A-merk 400/430W te hangen

Ter vergelijking ik heb destijds een Q9550 Oc @ 4GHz, een 4870x2. 4 geheugen balkjes, 2HD's, paar fans en wat usb meuk Probleemloos op een voeding van 520W (Cooler master) gehad. Dat was op het randje van overbelasting, maar draaide als een tierelier.

Een rende ment van 60% betekent niet dat hij maar 60% van het opgegeven vermogen levert..Maar dat hij maar 60 levert tov van het net.

Voorbeeld een voeding van 500W heeft een redenment van 80+% (zoals veel PSU's)
Dan betekent dat niet dat deze maar 0.8 *500W levert richting PC..
Maar dat hij 500/0.8 = 625W uit de muur trekt om 500W te kunnen leveren.
Hoe hoger het rende ment deste zuiniger de voeding.

Ik sta open om bij te leren geen probleem, dat u systeem indertijd op een voeding van 520w perfect liep is niet te betwisten maar dan sprak je wel over een gerenomeerd merk die de juiste gegevens noteren op hun producten.
Kan je mij dan eens verklaren waarom die voeding van LC power zo goedkoop is?
Een coolermaster voeding kost rond de +/-90€, die van LC power kost 39€, zeg nu zelf ergens moet er verschil op zitten.
Ok op sommige dingen betaal je de naam mee, ik heb het zelf ondervonden, ik koop een voeding van merk X van 600w en stel het systeem samen en het ding werkt goed in begin tot je er mee begint te werken en te tweaken.
Blue screen na blue screen, alles na gezien, nix te vinden tot ik naar de voeding ging kijken en een meeting deed, ipv 600w kam er met moeite 350w uit, logisch dat ik blue screens kreeg, voeding vervangen met een A merk en probleem opgelost.

Ik hoop dat je me ook een beetje verstaat dat ik alleen mensen wil proberen ideeën te geven waar ze naar kunnen kijken, heb het misschien verkeerd geformuleerd maar de bedoeling is goed.

grtz

Het gaat meer om de componenten die fabrikanten gebruiken en de stabiliteit van de uitgaande spanningen/stroom en de levensduur.

Natuurlijk betaal je ook een deel voor naamsbekendheid, dat heb je met elk succesvol product. (Jammer genoeg)

bv een Cooler Master kun je met gemak langdurig vol belasten zonder problemen.
Een trust of ander B / C merk zou dat ook kunnen, maar meestal niet langdurig.
Je kunt dan rare verschijningen krijgen, uitval / bluescreen / moeite met start ect.

90,- euro is een beetje overdreven, maar voor 60-70 euro heb je een perfecte 500/550W voeding. Het kost even wat meer, maar in principe heb je dan nooit meer een andere nodig. (mits je systeem niet compleet omgegooid word)

help even

Hallo,

Ik heb sinds gisteren een nieuw moederbord, koeler en processor gekregen.
Specs:
Intel core 2 duo E6750 2,66ghz stock
Scythe Yasya CPU koeler
Gigabyte P43-ES3G
OCZ Gold DDR2 6400 800Mhz 2GB (2 extra is onderweg)
Sapphire radeon HD5670 512mb
LC Power 550 watt voeding
Intel 40GB SSD
Maxtor 1tb HDD
Windows 7 HP 64-bit

Nu ben ik bezig met het overclocken van de CPU en blijf steken bij een FSB frequentie van 420MHz, maakt niet uit welke multiplier (6 of 8 keer). Steeds als ik in de BIOS op F10 druk en de instellingen op sla start de pc een paar keer opnieuw op en zet de bios automatisch de stock frequenties terug, maakt niet uit wat ik met de voltages doe, dit blijft hij doen boven de 420MHz.
Onder de 420MHz is er niks aan de hand met een snelheid van 3,33GHz. Maar ik wil verder, omdat de CPU stressed niet boven de 45 graden uit komt...

Alvast bedankt.
hoi ik heb ook een e6750.. 3 gig geheugen, ati 3870 .. mobo p5q se
plus.....D491-A002-8BC6-A5AD-913D-092E-0428-9C42
waar ken ik in de bios die 267 over zetten naar ca 300 hrz windows xp prof

Mod edit

Welkom op Helpmij..

Het is niet wenselijk(lees toegestaan)om in te breken in een topic van iemand anders.Daarbij is dit topic al paar maandjes oud.
U mag zelf een nieuw topic openen in sectie hardware--->bios

Op deze gaat nu een
slotje.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan