easy cleaner

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ah, op die manier.:)
Mijn methode is meer geschikt voor mensen die geneigd zijn dit alles nog wel eens te vergeten.

Guus.

Iedereen heeft dus zo zijn eigen voorkeuren voor de programma's die gebruikt worden. Ik denk zelf dat geen enkel cleanerprogramma perfect is maar zolang het meeste maar opgeruimd wordt en dat de "feel" van mijn systeem goed blijft ben ik best tevreden. Hitman Pro heb ik helemaal niks mee. Zal best goed zijn enzo maar laat mij maar lekker alles handmatig bedienen; dan weet ik dat alles goed gebeurt (Zo eigenwijs ben ik dan ook wel weer)

@Gezina: als jouw installatie nog van 2003 is doe je het inderdaad wel goed, ja. (Die van mij is begin 2004, telt dat ook mee??)

@Guus: Niks mis met jouw poor man's Hitman Pro, toch?

@iedereen: wat zou het saai zijn als alles automatisch gebeurde en je nergen meer bij hoefde te nadenken. Dan valt er toch niks meer te ontdekken? (Ik vind het zalig om in mijn eigen systeem rond te snuffelen en er zoveel mogelijk performance uit te trekken)

@ Sidi, yep telt ook mee. :) Verder wil ik nog melden dat ik idd veel zélf opruim. Heb een gloeiende hekel aan progjes die alles ineen doen, me is in control en niks anders! In IE staat bv aangevinkt dat de tijdelijke internet-bestanden worden geruimd bij het sluiten van van de browser (en doe nog extra manueel), Geschiedenis op 0, wekelijks bekijken of er plaatjes e.d. weg kunnen en natuurlijk bijtijds defraggen/schijfcontrole uitvoeren. Installeer alleen het hoogst nodige en al helemaal geen trial-versies, bah! Ik moet wel zeggen dat XP beter opruimt dan vorige Window-versies maar dat is dat ook het enige voordeel. Dat anderen wél probleemloos 'to do them all' doen met Regcleaner is mooi maar heb daar ook rampen over gelezen. Afijn, blijft altijd oppassen met gerommel in het register, ik heb als stelregel, beter iets te weinig cleanen dan iets te veel. :)

Geplaatst door gezina
Dat anderen wél probleemloos 'to do them all' doen met Regcleaner is mooi maar heb daar ook rampen over gelezen.
Weet je heel zeker dat dat over Do them All ging, Gezina?
Ik heb hier wel eens ergens gelezen dat iemand in RegCleaner alles op het eerste scherm had aangevinkt en verwijderd. Dan ben je dus de registerverwijzingen van al je programma's kwijt en dat is inderdaad een ramp.
Maar verder hoor ik hier altijd van iedereen dat het geen problemen oplevert en dat is ook mijn eigen ervaring.

Guus.

Yep, echt waar, ging met o.a. met Falconetti (geen pc-beginner maar geen actief lid meer) een keer goed fout maar is niet meer zo gauw te vinden in het archief. Maar zoals gemeld, als het voor jou en anderen wel goed gaat, why not. :)

Geplaatst door hendricus
Da's nou precies wat ik bedoelde Guus, easy cleaner zou deze mogelijkheid eigenlijk moeten schrappen. Te veel risico'voor de gemiddelde gebruiker en het levert gewoon te weinig op. Ik ga easy cleaner hier ook een mail over zenden.
Btw, voor het overige is het een handig progje. :)
Ik ben heel benieuwd naar het antwoord op dat mailtje.

Geplaatst door hendricus
Toch even vermelden:
Ik heb regcleaner al jaren op de 3 pc's hier thuis zitten en al die jaren naar tevredenheid. En speciaal voor Geeske: de enige knop die ik gebruik is: registry clean up -> do them all
:D :D :thumb:
hai, :D

Over die regcleaner klinkt interessant maar welke moet ik hebben:

Deze heet regcleaner.exe:
http://www.worldstart.com/weekly-download/archives/reg-cleaner4.3.htm

En deze heet RegSupreme_setup.exe:
http://www.webmasterfree.com/regcleaner.html

Er zullen nog wel meer variaties zijn dus aan jullie de vraag welke moet ik hebben en vooral waarom?

See Yah! :thumb:

Geplaatst door joost verdaasdo

hai, :D

Over die regcleaner klinkt interessant maar welke moet ik hebben:

Deze heet regcleaner.exe:
http://www.worldstart.com/weekly-download/archives/reg-cleaner4.3.htm

En deze heet RegSupreme_setup.exe:
http://www.webmasterfree.com/regcleaner.html

Er zullen nog wel meer variaties zijn dus aan jullie de vraag welke moet ik hebben en vooral waarom?

See Yah! :thumb:

@ Joost,

In deze thread ging het over RegCleaner. Dat is de eerste van de twee links die je gaf.

De tweede link is van een ander programma, t.w. RegSupreme. Dat programma ken ik niet, dus ik kan je niet vertellen of het beter/slechter is dan RegCleaner.

@ Allemaal,

Wat CCleaner betreft: vergeet niet om regelmatig te kijken of er updates zijn. CCleaner wordt zeer actief verder ontwikkeld; met grote regelmaat verschijnen er nieuwe, nog betere versies.:thumb:

Geplaatst door Sidi

Ik ben heel benieuwd naar het antwoord op dat mailtje.

Zo gauw ik een antwoord heb laat ik het hier weten. De kern van mijn vraag aan toni helenius (de maker) is of hij mogelijkheden zag om die knop met dubbele bestanden (duplicates) weg te halen. Te veel risico's en te weing ruimtewinst.

Wij wachten rustig af.

Intussen een vraag aan Buffy: waarom is de optie Advanced zo gevaarlijk? Zie >>klik << (Dit is dezelfde link die Gezina al aangaf)

Geplaatst door Sidi
waarom is de optie Advanced zo gevaarlijk?
Gevaarlijk lijkt me een beetje groot woord, maar er worden dan allerlei persoonlijke instellingen gewist, zoals de rangschikking van programma's in je Startmenu en de ingestelde grootte en plaatsing van vensters.

Guus.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door hendricus
De kern van mijn vraag aan toni helenius....
....Te veel risico's en te weing ruimtewinst.
Benieuwd of Toni het daarmee eens is; in de Help van EasyCleaner schrijft ie dat je er honderden MB's mee vrij kan maken.
Maar we wachten het af.
Overigens denk ik niet dat ik weer overstap op EasyCleaner als die functie er eventueel uitgehaald wordt.
Ik vind die CCleaner echt fantastisch. Ik heb het nu zo ingesteld dat er bij opstarten direct wordt schoongemaakt en, geloof het of niet, dat maakt het opstarten 20 seconden sneller.:)

Guus.

Ik geloof je direct. Zelf gebruik ik het maar een paar keer per maand maar lees in een andere thread dat onze veiligheidsgoeroe Buffy het elke dag gebruikt.

Geplaatst door Sidi
Wij wachten rustig af.

Dit is Toni's antwoord:
"Thanks. I'll just increase the amount of warning labels, I'm sure one of them reaches the users eye =)

Yours Toni Helenius, ToniArts"

Tja.....da's ook een oplossing. Een aantal rode uitroeptekens eromheen of zo :rolleyes:

Nou ja, met voldoende rode uitroeptekens zullen mensen toch wel geneigd zijn eerst even goed na te denken voor ze iets verwijderen wat je beter niet kan verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan