edonkey2000: you have a lowid!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

duhduh

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2004
geachte heren/dames...

ik heb sinds een tijdje edonkey2000 v.1.0
best n relax programma ma nou krijg ik constant een waarschuwing-------->
warning:you have a lowid. please review your network config and/or your settings.
wat dit dus inhoud is dat ie nog maar superlangzaam download. (lees:niet)
maar wat ik eraan kan doen weet ik dus niet.
heb me al helemaal sufgezocht bij de troubleshoot maar ik kan t niet vinden

lowid wil zeggen dat je achter een router en/of firewall zit! Dit kun je oplossen door je firewall uit te zetten of door edonkey toegang te geven tot het internet. verder moet je de poort die je gebruikt openzetten in je router, dit kun je doen door naar je local ip te gaan (bij mij 192.168.0.1) en als dit niet werkt, ff al de stekkers eruit, opnieuw internet erin, vervolgens opnieuw je router erin, en dan kun je 'r wel bij... dan kun je bij virtual servers een nieuwe server "installeren" die die poort openzet.. (meestal bij advaned)

ik merk wel dat je er veel verstand van hebt...
Aangezien ik dit niet hebt zou ik willen vragen: hoe zet ik mn firewall uit?
en hoe kom ik bij mn local ip?
alvast hardstikke bedankt

Firewall... Heb je zonealarm? (in dat geval, rechtermuiskklik in je statusbalk -> shutdown zone alarm)of maybe andere firewall.. (kan ook zijn dat je deze niet hebt... in dat geval is 't alleen je router!!) je ip... check 't boekje dat erbij zat! als je sitecom hebt is het 9 v.d. 10 x http://192.168.0.1/ probeer even of dit werkt, zo niet dan gooi je alle internet stekkers eruit, je ramt die van je internet erin en vervolgens die van je router, dan nogmaals proberen. werkt 't nog niet, zet dan alle overige compy's uit (behalve je eigen natuurlijk :P) weer opnieuw stekkers eruit, weer erin.

dus, als je een router hebt, kijk even naar je local ip en probeer het ff uit...

Ga naar DOS en tik:ipconfig/all
Dan zie je onder andere een ip adres verschijnen, day is je interne (local) ip adres. Die moet je gebruiken om je poorten te openen in je router.

Dit kun je oplossen door je firewall uit te zetten of door edonkey toegang te geven tot het internet.

Het stomste wat je kunt doen is inderdaad je firewall uitzetten, dat ding heb je toch niet voor niets ?

Edonkey geeft bij het opstarten in de netwerk settings aan welke poorten hij gebruikt. Afhankelijk van je router/modem moet je die poorten vrijgeven. In de handleiding van je router/moden wordt als het goed is omschreven hoe je poorten kunt vrijmaken (forwarden). Als je de gewenste poorten vrijgeeft voor internet verkeer kun je met edonkey snel downloaden tot je erbij neervalt:thumb:

Geplaatst door Frederik
Het stomste wat je kunt doen is inderdaad je firewall uitzetten, dat ding heb je toch niet voor niets ?

goh, je meent 't?! Dat is ook niet de bedoeling om altijd te doen, maan dan kan ie zien, dat als dat gebeurd dat ie dan geen low id meer heeft!!

Nee, want die poorten blijven (waarschijnlijk geblokeerd,afhankelijk van merk/soort) ook al zet je de firewall/router uit, zijn low id melding blijft.

re

Ik heb het zelfde probl en ik zit niet achter een router of in xp een firewall

en wat voor server kan je het beste dan nemen

Wat zijn je netwerksettings?
Heb je wel eens een speedtest gedaan.

Wat is daar de uitkomst van.

Is je versie Open/Reachable/Unreachable/Firewalled?
Staat links onderin aangegeven,

De server maakt in principe niets uit.

re

Bedankt voor je reactie Andre61

Ik Heb chello

Ik ben reachable staat er

By Network staat TCP port 4662

UDP port 4663
Max connectuions 75

Download op 0
Upload op 0

Laatst bewerkt:
Doe eens een speedtest en plaats de uitkomst daarvan hier.
(Vergeet niet je Edonkey eerst af te sluiten)

In principe kun je je connections verhogen naar 150.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan