een 2dehands pc aan het kopen! graag jullie advies hierover

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kijk, nu héb je het ergens over (als je het over gebruikte machines hebt).

Als de software legaal is en er is niet 'gerommeld' aan de machine, kom je mogelijk 'ergens' uit tussen de € 200 en € 350 (?) (merk afhankelijk) en zijn de randapparten ook allemaal toppie (redelijk nieuw) in orde mogelijk zelfs tot 400. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat je rond de 400 ook aardig in de buurt komt van een splinternieuwe machine (weliswaar zonder monitor, maar toch...)

Wat is de vraagprijs van deze machine?

[edit] de videokaart is natuurlijk niet van 'dit jaar', maar als geheel zou dit een leuke machine kunnen zijn [end edit]

hij heeft bieden staan maar ik heb net al een mailtje gestuurd.

maar zou ik hierop wel grote games kunnen spelen zoals, wow, NFS undercover, en heeel mischieen gta iv?

als ik dan ooknog een beeldscherm moet kopen+toetsenbord , muis dan gaat de prijs me iets te hoog. ik heb al een mooie gevonden met een 21'' monitor + muis , toetsenbord en dit is wat die heeft:

Processor: Dual Core 2,4 ghz
Videokaart: NVIDEA Geforce 8400
Geheugen: 3000 MB
Hardeschijf: 350 GB
Besturingsysteem: Windows vista home premium
32 bits besturingsysteem

is dit een beetje goeie?

Das vrij/heel goed, als ie ongeveer even duur is.

erstaat bieden bij, maar mensne hebben 140, 150 geboden dus ik denk dat ik hem rond 200 wel meekrijg.,, ( hoopik)

maar dit is dus wel een goeie videokaart? waar ik veel grote spellen op kan spelen? ( bedoel ik niet GTA 4 mee)

Je krijg dan vele hits waaronder die van gamingsites maar ook die van de gamefabrikanten zelf.
Focus je vooral op de 'aanbevolen' systeemeisen en niet op de minimale systeemeisen, die zijn niet zelden op crepeerniveau v.w.b. de speelbaarheid.

Of je zoek bijvoorbeeld op youtube:

Geforce 8400 gta iv

of als je de processor wil weten

Dual Core 2,4 ghz gta iv.

Maar ik zal eigenlijk niet echt via marktplaats kopen je weet nooit of er iets aan vervanging toe is. Mischien is het ram kapot maar dat kan je niet 1-2-3 zien omdat je er meestal pas last van krijg met games.

Maar ik zal eigenlijk niet echt via marktplaats kopen je weet nooit of er iets aan vervanging toe is. Mischien is het ram kapot maar dat kan je niet 1-2-3 zien omdat je er meestal pas last van krijg met games.

Ja maar dat is toch altijd als je iets 2e hands koopt?
Je kan vragen of je eerst mag zien dat het spul wel allemaal werkt(laat hem wat programma's afspelen)
En is er geen software om dat te zien?

Ik ben het eens met de berichten hierboven, maar mogelijk toch een welgemende waarschuwing. Ik heb ooit voor een familielid een tweedehandsje gekocht middels de martkplaats. Ik als "deskundige'' mocht (moest) mee.

Het ding werkte (ogenschijnlijk) prima. Er stond Windows XP, IE en Office op (geen games). Bios bekeken, Word en Excel geopend, wat getypt en ook nog even op het w w w geweest. Apparaatbeheer bekeken en nog wat dingetjes uitgeprobeerd, alles leek oké.

Eenmaal thuis bij het familielid bleek na 3 dagen dat het enige aanwezige geheugenreepje (Corsair 256 MB) niet helemaal jofel was -> BSOD's. (bleek na installatie en het spelen van een game) Een heel klein beetje opgelicht dus. Of zou de vorige eigenaar het echt niet geweten hebben....................?

Gelukkig was de module er één waarop Corsair "lifetime warranty" verstrekte, dus na een enkel mailtje en vervolgens verzending van het reepje naar de States en 1,5 week wachttijd werd gratis een splinternieuw reepje geleverd.

Mijn persoonlijke les van die aankoop? Neem óók even op diskette of CD memtest mee en concludeer niet té snel dat alles prima werkt. Al draait MEM test maar 10 minuten (wat ongeveer 23 uur en 50 minuten te weinig is ;) ), een indicatie krijg je dan wel.

Laatst bewerkt:
Pc

Snuffel eens op eBay, (ik weet niet of ik dat hier mag vermelden) koop er reeds 6 jaar mijn pc gerelateerde onderdelen of laptop benodigdheden.
Nog nooit een probleem gehad:thumb:.
Ook vanuit het buitenland zeer goede aanbiedingen.
Let echter altijd op de feedback van de verkoper.
Suc6

Laatst bewerkt:
pasja heeft helemaal gelijk. Ik vrees alleen dat dit alles de pet van de TS te boven gaat.

de man zegt 275 voor de pc+ de 21'' TFT monitor

Zal ik dit doen ?

Ik zou zeggen biedt 250 en zeg ja. Neem wél een deskundige mee als je 'm gaat halen! Zie ook mijn bericht van 14.25 uur.

Ik zou zeggen biedt 250 en zeg ja. Neem wél een deskundige mee als je 'm gaat halen! Zie ook mijn bericht van 14.25 uur.

hij wil hem persee voor 275 maar dat is geen probleem, ik heb je bericht niet honderd procent begrepen maar ik zal wel iemand menemen die er een beetje verstand van heeft + zal ik een spel meenemen en daarop instaleren?

Iemand die verstand van zaken heeft meenemen moet voldoende zijn. Laat hem of haar ook even dit topic doorlezen, kwaad zal het niet kunnen.

Ik heb weer een nieuwe pc gevonden en dit is wat die heeft, is dit goed? heeft het een goeie videokaart? is die snel?:

Processor - AMD Athlon(tm) 64 processor 3500+ (2,2 Ghz)
Videokaart - NVIDIA GeForce 7600 GS
Intern geheugen - 2GB
Hardeschijf - 120 GB

Ik zou voor die eerste blijven gaan. De beide videokaarten zijn niet het nieuwste van het nieuwste maar da's logisch. Ik denk dat systeem 1 in zijn totaliteit beter presteert.

Laatst bewerkt:
Ik zou voor die eerste blijven gaan. De beide videokaarten zijn niet het nieuwste van het nieuwste maar da's logisch. Ik denk dat systeem 1 in zijn totaliteit beter presteert.

hmm oke, dan koop ik deze niet

dankjewel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan