een 2dehands pc aan het kopen! graag jullie advies hierover

Status
Niet open voor verdere reacties.
er staat NIVIA GEFORCE 9100 is dieniet goed?
Lezen. Er staat:
Chipset GeForce 9100

Goed, je bent 14 en dan hoef je nog niet te weten wat een chipset is.
Maar je leert tegenwoordig op school wel hoe google werkt.

http://www.google.nl/search?client=opera&rls=en&rls=en&q=chipset&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8

Dan pak je de 2e link en dan krijg je dit:
http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/hardware/moederbord/chipset.html

Bij het kopen van een moederbord wordt vaak als een van de eerste dingen gekeken naar de chipset. De chipset bestaat uit de twee belangrijkste chips op het moederbord, de northbridge en de southbridge. Samen controlleren zij de apparaten die op het moederbord zijn aangesloten. De northbridge en de southbridge kunnen als aparte chips op het moederbord zitten, maar kunnen ook geïntegreerd zijn in 1 chip.

De chipset bepaalt het merk en type processor dat gebruikt kan worden
De chipset bepaalt het soort RAM geheugen dat gebruikt kan worden en de snelheden
Een chipset definieert hiermee eigenlijk de 'basis' (dit is geen officiële term) van de computer

Hierdoor begrijp je misschien nog niet precies wat een chipset is, maar je had wel kunnen begrijpen dat een chipset geen videokaart is.

Ik vind ze allemaal allemachtig mooi, máár, ik denk toch echt dat je niet de 'gehele' marktplaats en Ebay hier moet posten, dan zijn we wel even zoet met zijn allen.

Je hebt nu van diverse mensen 'munitie' gekregen, het wordt tijd dat je wat afvuurt -> beslist en koopt. Er staan vast nog wel 25 andere machines nieuw en gebruikt her en der te koop. Zo kunnen we dus nog dagen en weken doorgaan. Je hebt nu een redelijke indicatie waar in welke hoek qua processor en videokaart je moet zoeken én vinden.
Precies. Ik begrijp zijn probleem: Hij weet niet waar hij op moet letten.
Maar misschien kan hij ipv zoeken naar allerlei computers eerst gaan uitzoeken waar je op moet letten bij de aanschaf van een computer.

Ik zal wat hulpsites voor hem zoeken.

1. http://www.helpmij.nl/forum/showpost.php?p=2811361&postcount=3

2. http://www.aanschaftips.nl/computer_pc.html

Soort PC;
Desktop (PC voor op een bureau) of laptop (PC om makkelijk mee te kunnen nemen)?
Antwoord: Desktop: Dus een pc met een gewone kast. Geen laptop of ultra smal kastje

Processor; Hoe snel is de processor? Hoe snel kan de processor rekenen (informatie verwerken) om software (programma’s) snel te kunnen laten werken?
Antwoord: Geen Celeron-processor, of Pentium IV. Liefst een Dual core of quad core processor. met een snelheid van tegen de 2,0 Ghz of sneller

Intern geheugen; Wat is de grootte van het interne geheugen? Wat is de snelheid van de PC?
Onthoudt voorlopig dat het minimaal 2 GB moet zijn, liefst iets meer.

Harde schijf; Wat is de grootte van de harde schijf ?
Niet belangrijk voor jou

Grootte beeldscherm; Wordt er een beeldscherm bijgeleverd? Zo ja, bevalt de grootte van het beeldscherm?
Kijk wat het kost om het scherm los te kopen. Zo kan je eerlijk vergelijken

Besturingssysteem; Welk besturingssysteem wordt meegeleverd? Is dit Windows Vista Home, UNIX, etc.
Let op dat er dus Windows Vista of XP bij zit. Zo nee dan is er nog een optie om de testversie van Windows 7 te draaien, maar ik vrees dat dit te lastig voor je wordt.

Videokaart; Wat is het geheugen van de videokaart?
Let op dat geheugen niet alles zegt.
Ik zal zo nog een draadje van Ruben opzoeken. Daar staan een hoop videokaarten in en met redelijke inschatting van de prestaties. (zeker de verbeterde post van mijn hand klopt aardig)

edit 2:

De lijst: (kleine samenvatting)

Eigenlijk te trage kaarten, als tijdelijke oplossing nog wel te doen:
Nvidia
8500GT = 9400GS = G100
9400GT
7800GT

ATI
HD2600XT
1950pro

Videokaart nog net geschikt voor gamen, op wat lagere resoluties:

NVidia
8600GT
8600GTS
9500GT
8800GTS
9600GT
GT120

AMD
HD4550
HD4650
HD4670
HD3650
HD3850

Categorie hoger:
(mid-lowstream)

NV
8800GT
9800GT

AMD
HD4830
HD4730
HD3870

Low-Mainstream:

NV
9800GTX
GTS250

AMD
HD4850
HD4770
HD4790

De rest is sowieso te duur voor jou.
Zoek dus een systeem met een dergelijke videokaart.

Bij twijfel kan je het dan nog plaatsen, maar zoek eerst maar op google of het een losse kaart betreft, of een onboard videokaart. Dat kan je heus wel.

Laatst bewerkt:
Isgoed Dankjewel,

Ik ben net van de winkel, ik heb joun lijst even uitgeprint en even gekeken ik heb 2 pc's gevonden met een videokaart die er niet bij stond,

alle 2 dual core 2.4 ghz

1tje 4000mb geheugen
1tje 3000mb geheugen
alle 2 vista
en 1 zijn video kaart is
NVIDEA geforce g100 512 mb HDMI
en de andere is NVIDEA Geforce 8400

Isgoed Dankjewel,

Ik ben net van de winkel, ik heb joun lijst even uitgeprint en even gekeken ik heb 2 pc's gevonden met een videokaart die er niet bij stond,
Dan is ie niet geschikt als gamepc....

De G100 is een 9400GS wat weer een 8500GT is, dat is misschien nog wel te doen.

Laatst bewerkt:
Als ik jou was zal ik eigenlijk door sparen tot je echt geld hebt. Voor 500 euro heb je ook al een mooi systeem waar je gta iv kan op spelen.

Maarja als je dat toch niet wil doen zou ik gaan voor het volgende

http://tweakers.net/aanbod/advertentie/172053/amd-5200-x2-ati-4850-4gb.html

Nieuwe voeding erin en mischien later uitbreiden met een eventuele beter processor en een 4870. 4870 is namelijk de grote broer van de 4850. Beide goede kaarten alleen 4870 is echt veel sneller.
Dit systeem is gewoon echt 300 euro waard en de meeste andere van 250 niet

Wat is de voeding van die computer. Aangezien dit een kant en klare pc was zal dat niet zo veel zijn. Kan je wel laten vervangen maar met een goede videokaart ben je dan al snel 150 euro kwijt :confused:
Maar voor 300 euro krijg je natuurlijk alles erbij. Dat zal dan 450 euro totaal zijn. Dan kon je beter die pc kopen van de aldi. 500 euro met bijna de zelfde specs alleen geen beeldscherm.

Wat is de voeding van die computer. Aangezien dit een kant en klare pc was zal dat niet zo veel zijn. Kan je wel laten vervangen maar met een goede videokaart ben je dan al snel 150 euro kwijt :confused:
Maar voor 300 euro krijg je natuurlijk alles erbij. Dat zal dan 450 euro totaal zijn. Dan kon je beter die pc kopen van de aldi. 500 euro met bijna de zelfde specs alleen geen beeldscherm.

ik heb een slecht verleden met aldi electronica spullen xD maar ik laat wel die vervangen + videokaart maar dat komt later wel

+ ik had nog een vraag, er staat duel core bij maar heb es opgezocht naar HP Pavilion a6422 en alles is daar een intel core 2 duo :eek:

liegt hij dan? of heeft die het veranderd?

Wat denk je wat core betekent?
En wat denk je dat duo betekent?

Het is dus een dual core.

De prijs is verder prima. Wel even kijken of de computer het doet...

jups ik had nog gecheckt hoeveel die beeldscherm alleen kost, en dat ging al richting de 2honderd

maar ik raakte in de war door Pentium Dual core en Intel core 2 duo

Als het idd. 100% de HP betreft die wordt genoemd, dan is er niets aan de hand. Anders zou je nog een 'puntje' hebben.
Een dual core is geen core 2 duo.

Volgens mij is het een core 2 duo zoals ook op internet staat, bekijk foto 2 maar het stikkertje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan