Een brander die maar niet Werken wil..!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cantlet_yougo

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2003
Hey allemaal ik heb een probleempje met mijn brander als ie Wil gaan branden start ie bij 0 % en stopt ie bij 5%...

Wat moet ik nu doen?

Alles is goed aangesloten..Sommige zeggen dat het ligt aan de software maar ik heb pas een nieuwe NERO erop gezet..

Wat nu?

Please help me....:(

Merk brander, versie nummer Nero, hoe is de brander aangesloten (Master/slave/single)

hoeveel geheugen zit er in je PC en wat voor processor heb je? Allemaal nuttige info.

Info PC

Geplaatst door Tiborv
Merk brander, versie nummer Nero, hoe is de brander aangesloten (Master/slave/single)

hoeveel geheugen zit er in je PC en wat voor processor heb je? Allemaal nuttige info.

Merk brander => Lite on LTR - 52246s
Versie nummer NERO => 6.0.0.19
Brander aangesloten op => weet ik niet??

Geheugen enz => AMD Duron (tm), Kloksnelheid : 1.30 Gh , 224 MB ram geheugen

Ik denk dat je toch je kast even moet open doen. Kijk hoe hij is aangesloten, kijk of hij master/slave staat (en dat ook klopt.)

Ik maak wel een paar foto's en stuur ze erbij oke???

Dan hebben jullie ze morgen allemaal want vandaag ben ik effe afwezig ...

Tot morgen...

PM's altijd welkom

Hallo

Een vlugge test op goede hardware werking , is ....leest hij wel een c.d....

Alle residente sofware uitgeschakeld ..???

En ..uiteraard dien de softw. d betrokken hardw.te ondersteunen.

Peter

Geplaatst door VDK_P
Hallo

Een vlugge test op goede hardware werking , is ....leest hij wel een c.d....

Alle residente sofware uitgeschakeld ..???

En ..uiteraard dien de softw. d betrokken hardw.te ondersteunen.

Peter

Ten eerste...Hij leest CD's

Ten tweede... Residente sofware? Wat is dat?

Thanks voor je reactie...Ben er weer om 18:00 i.v.m Broertje oppassen..:p tot zo

Je brander leest Cd’s dus je kan afspelen. Dan ligt jou probleem met Nero.
Nu schrijf jij dat je de nieuwste Nero hebt op gezet.
Had jij voor die tijd ook Nero op de PC? Zo ja, dan:
-heb je een CD met oude versie Nero?
-kon je wel voorheen branden (met Nero)?

Groetjes
Falco

..........

Geplaatst door falconetti
Je brander leest Cd’s dus je kan afspelen. Dan ligt jou probleem met Nero.
Nu schrijf jij dat je de nieuwste Nero hebt op gezet.
Had jij voor die tijd ook Nero op de PC? Zo ja, dan:
-heb je een CD met oude versie Nero?
-kon je wel voorheen branden (met Nero)?

Groetjes
Falco

Ja ik had nero op de PC..

- Nee, ik heb er wel eentje gekregen bij de brander zelf maar die is een beetje oud.

-Ja...in het begin helemaal..Maar precies voor de Zomervakantie werktte ie niet meer

ThnQs. voor je reactie

Even kort, morgen (vandaag) middag verder:
Jou brander werkt met Nero vanaf versie 5.5.9.8 dus je moet minimaal deze versie hebben op CD.
Ik vroeg naar de CD omdat als geen CD bij de PC zit dan werkt Nero niet echt goed.
Je schrijft dat je de nieuwe Nero hebt. Ik hoop dat dit niet de ‘beta’ versie is.
Zo ja, dan verwijder deze en zet de ‘oude’ Nero op PC en vervolgens download de versie 5.5.9.9. van deze site (hier) : http://www.oldversion.com/program.php?n=nero
Instaleer deze en probeer opnieuw. Lukt dat branden nu?
Zo niet, waarom en wat is de EXACTE foutmelding??

Groetjes
Falco

Geplaatst door falconetti
Even kort, morgen (vandaag) middag verder:
Jou brander werkt met Nero vanaf versie 5.5.9.8 dus je moet minimaal deze versie hebben op CD.
Ik vroeg naar de CD omdat als geen CD bij de PC zit dan werkt Nero niet echt goed.
Je schrijft dat je de nieuwe Nero hebt. Ik hoop dat dit niet de ‘beta’ versie is.
Zo ja, dan verwijder deze en zet de ‘oude’ Nero op PC en vervolgens download de versie 5.5.9.9. van deze site (hier) : http://www.oldversion.com/program.php?n=nero
Instaleer deze en probeer opnieuw. Lukt dat branden nu?
Zo niet, waarom en wat is de EXACTE foutmelding??

Groetjes
Falco

Ik had de Demo version erop..Heb ik eraf gepleurd. En nu heb ik die 5.5.9.9 erop...

Ga het weer proberen

??

Het werkt geen eens..En nu herkent ie de Brander geen eens..Bij "My computer" zie ik alleen

D: dat is de CDrom speler

e: zie ik niet???

Heb ik alles wel goed aan gesloten??

Zo niet...Hoe moet ik het doen??

Ik vindt het lastiggg

Help

Hij staat dus niet in je apparaatbeheer. Daar zouden zowel je speler als brander moeten staan. Geen wonder dat Nero hem niet kan vinden. Heb je nog gekeken of ie goed is aangesloten.

Hbe je enig idee waar de gele vraagtekens betrekking op hebben?

????

Geplaatst door Wim1960
Hij staat dus niet in je apparaatbeheer. Daar zouden zowel je speler als brander moeten staan. Geen wonder dat Nero hem niet kan vinden. Heb je nog gekeken of ie goed is aangesloten.

Hbe je enig idee waar de gele vraagtekens betrekking op hebben?

Ik heb gekeken...Maar ik weet niet hoe ik alles goed aansluit..Heb maar wat gedaan...
:rolleyes:

Nee...Waarom staan die daar??

ThnQs voor je reactie

Lijkt me handig de brander er uit te halen an opnieuw aan te sluiten. Let daarbij goed op de master/slave instelling.

???

Geplaatst door Wim1960
Lijkt me handig de brander er uit te halen an opnieuw aan te sluiten. Let daarbij goed op de master/slave instelling.

Sorry maar weet je mischien een site hoe ik alles moet installeren ...PRECIES dan..Want ik snap niks van die Master/slave gedoe...:confused:

Op een IDE kabel kan je meestal 2 apparaten aansluiten. Degene die op de eerste aansluiting gezien vanaf het moederboard zit is de master, degene op de tweede de slave. Op he apparaat zelf moet je dat via jumpers aangeven. Hoe staat in de gebruiksaanwijzing van het apparaat.

Bij één harde schijf zie je meestal de volgende verdeling:

IDE 1 Master Harde schijf
IDE 1 Slave CD/DVD speler
IDE 2 Master CD/DVD brander

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan