Een goede Pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zal nog laten horen ;)
Ik krijg hem waarschijnlijk zaterdag binnen dus dat komt goed.

Ik heb nog één laatste vraag.
Omdat de budget om rare omstandigheden omlaag zijn gegaan moest ik de processor omwisselen aangezien ik de videokaart wou behouden.

Ik ben van de AMD Phenom II x4 955 naar de AMD Phenom II X2 555 gegaan omdat ik hoorde dat de AMD II X2 555 eigenlijk 4 cores heeft maar 2 ervan zijn dus gelocked.

Mijn vraag is of ik die 2 zou mogen unlocken (ik weet dat dat kan) maar aangezien ik geen koeler heb weet ik niet of dat verstandig is.

Koeling maakt niet uit. Maar met unlocken van de 555 zal je echt niet dezelfde prestaties hebben als de 955. Bij het unlocken scoor je soms zelfs nog lager dan een niet geunlockte. Neem dan bijv. de Athlon II X4 640. Die is even duur alleen dan een echte quadcore. Ik heb hem hier ook en het is een aanrader.

Als het goed is komen al me onderdelen morgen aan, en daar ben ik blij om!
Ik vroeg me nog af of alle kabels worden meegeleverd.
Dus ook de kabel om in de stopcontact te stoppen zodat de computer aan kan.

Er zitten meestal 2 of meer sata kabeltjes (voor je hardeschijf en dvd speler) bij het moederbord.
De kabel voor in het stopcontact zit bij de voeding.
de rest van de kabeltjes zit in je kast en aan de voeding

Welke computer heb je nou precies genomen? Toen ik mijn computer bouwde kwam ik een SATA-kabeltje tekort.

Ik heb volgende onderdelen gekocht:

- Moederbord: Asrock Extreme 3 870
- Processor: AMD Phenom II X2 555
- Videokaart: 3d club radeon hd 6850
- Voeding: OCZ StealthXStreme 700 W
- Behuizing: Xigmatek Asgard
- Harde schijf: Samsung Spinpoint F3 1TB
- Optische drive: weet ik ff niet meer maar is niet zo belangrijk.
- Geheugen: Kingston Valueram 2x 2GB 1333 MHz

Dat is het als het goed is, en het hoort vandaag aan te komen.
Ik laat nog wel weten of het werkt wanneer ik het in elkaar heb gezet.

Nog bedankt voor alle reacties!

Welke computer heb je nou precies genomen? Toen ik mijn computer bouwde kwam ik een SATA-kabeltje tekort.

Maar jij heb 2 hardeschijven en een dvd brander, dus werden er 2 kabeltjes bij geleverd. Daar heeft TS genoeg aan

Bij de harde schijven en branders worden geen kabeltjes meegeleverd. Alleen bij het moederbord.

daarom had jij er dus 1 te kort maar TS zal genoeg hebben aan de 2 bij het mobo geleverd

Ik heb alles dus binnen gekregen vanmiddag. Heb ondertussen ook alles in elkaar gezet en alle draadjes ook, maar wanneer ik het op mijn beeldscherm aansluit komt er geen beeld. Het scherm blijft zwart en er staat: No Signal.

Iemand suggesties over waar het probleem ligt?

heb je het scherm wel aangesloten op de graka?
zo ja, heb je het wel goed erin gestoken?

Ja hij is gewn aangesloten op de graka (moederbord toch?) en ik denk dat het gewoon goed aangesloten is.

De fans en alles gaan aan, en op de processor staat er zo'n teller op de 00.
De optische drive gaat ook niet aan wanneer ik de pc aandoe, maar wanneer ik de pc reset (reset knop) dan doet die het wel.

Laatst bewerkt:
heb je wel 2(of 1, weet niet zeker) voedingskabeltjes op de videokaart aangesloten?

afstandshoudertjes gebruikt tussen moederbord en kast?
processor voeding aangesloten?

Laatst bewerkt:
Ik heb 1 voedingskabel naar de videokaart lopen. Ik heb geen voedingskabel naar de processor lopen want die is er niet. Er blijven wel een paar kabels over van de voeding maar die kunnen nergens in. Ja ik heb afstandhouders gebruikt tussen het moederbord en kast. Ik weet alleen niet waar het probleem ligt.. Waarschijnlijk zal ik alles opnieuw moeten doen? Waar ik echt geen zin in heb maarja als het moet

Heb je de 8 pin's stekker aangesloten links boven de processor. Kan zijn dat er alleen een 4 pin stekker bij de voeding zit. Dit is ook goed, past ook.
En de grote 24 pins stekker zit er ook goed in?
asrock bordje.jpg

Laatst bewerkt:
Die waarbij getalletje 1 staat ben je waarschijnlijk vergeten want die voedt de processor.

Ja alles is goed aangesloten zoals je zei maar hij doet het nog steeds niet.. Wanneer ik een toetsenbord aansluit doet het toetsenbord het ook niet. En ik kan de bios niet in want ik krikg geen beeld wanneer ik de computer aandoe.. Iemand suggesties? Misschien is de videokaart niet compatible?

Als je echt zeker weet dat alles goed is aangesloten kan je je bios resetten door de batterij er een half uurtje uit te halen (en de stroom eraf te doen) als dat niet helpt zou ik het mobo maar terug sturen... (en neem dan de MSI 870 die is veel beter)

resetten kan ook met knopje acherop: ''clear cmos''
kun je testen met andere videokaart?
en heb je nog een andere goeie voeding liggen?

Laatst bewerkt:
Aan de voeding zal het niet liggen, videokaart zou eventueel nog kunnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan