een gratis copyright op mijn site

Status
Niet open voor verdere reacties.

megamovies

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2009
ik wil graag een gratis copyright op mijn site zodat ze niet alle foto's en filmpjes kunnen kapen ik heb al wat op google gezocht heb wat gevonden maar werkte niet goed (of ik begreep het niet):rolleyes:

ik wil graag een gratis copyright op mijn site zodat ze niet alle foto's en filmpjes kunnen kapen ik heb al wat op google gezocht heb wat gevonden maar werkte niet goed (of ik begreep het niet):rolleyes:

Als jij de site gemaakt hebt is het jou copyright. Daar hoef je niets aan te doen. :thumb:

Zijn de foto's en filmpjes door jou gemaakt? Geldt hetzelfde, wat jij gemaakt hebt is van jou. Niemand mag dat kapen en als jij kan aantonen dat iets van jou is wat een ander heeft kun je daar een rechtzaak tegen beginnen. (verwar het niet met 'de manier waarop iets gemaakt is' want dat is patentrecht en geen auteursrecht. ;))

Je kunt eventueel ook een rechtswinkel opzoeken voor deze auteursrecht vragen. die kunnen je precies vertellen hoe het zit, deze informatie heb ik een paar jaar terug van de KvK gekregen toen ik deze vraag aan hun stelde.

Het enige wat je aan je site doet is, is dit toevoegen:

Code:
<div id="copyright">
  &copy; Copyright 2009 [i]Jou naam[/i]
<div>

Laatst bewerkt:
Voor je foto's is het vrijwel niet te doen, gezien je met printscreen een heel eind komt.;)

ik bedoel dat ze het niet kunnen kopiëren

Dat is geen copyright, dat is gewoon kopieer beveiliging. Hoewel het niet waterdicht is, kun je gebruik maken van javascript om de rechter muisknop uit te schakelen.

Wat ik adviseer is de foto's en video's te voorzien van een watermerk. Dan is het ineens veel minder aantrekkelijk om ze te stelen.

hoe doe je dat met javascript mag ik een code

Laatst bewerkt:
hoe doe je dat met javascript mag ik een code

Code:
<script language=JavaScript>
<!--

//Disable right mouse click Script
//By Maximus (maximus@nsimail.com) w/ mods by DynamicDrive
//For full source code, visit http://www.dynamicdrive.com

var message="Function Disabled!";

///////////////////////////////////
function clickIE4(){
if (event.button==2){
alert(message);
return false;
}
}

function clickNS4(e){
if (document.layers||document.getElementById&&!document.all){
if (e.which==2||e.which==3){
alert(message);
return false;
}
}
}

if (document.layers){
document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);
document.onmousedown=clickNS4;
}
else if (document.all&&!document.getElementById){
document.onmousedown=clickIE4;
}

document.oncontextmenu=new Function("alert(message);return false")

// --> 
</script>

De JS had je zo op google kunnen vinden ;)

Maar zoals Crash aangeeft, met printscreen kom je hier toch voorbij. Tevens kun je javascript uit zetten. Ik zou toch ook aanraden om een watermerk toe te voegen.

Laatst bewerkt:
Voor je foto's is het vrijwel niet te doen, gezien je met printscreen een heel eind komt.;)

Tja, dat kan je niet tegen houden, gewoon geen foto's opzetten, waar je niet van wil dat ze verspreid worden op internet, het enige wat je zou kunnen doen is een Picasa webalbum maken en die vervolgens afschermen, door te zorgen dat alleen mensen het album kunnen zien als ze uitgenodigd zijn

je kan er ook gewon met jemuis overheen gan en dan control v doen dan kopier je hem ook:S :P

De enige mogelijke 'bescherming' van je foto's is watermerken, of niet verspreiden. Watermerken kun je er overgens tegenwoordig met foto-programma's weer uithalen, dus uiteindelijk heeft het alsnog minder zin. Nogmaals, je eigen werk is altijd auteursrechtelijk beschermd. Dat wil zeggen, als iemand 't jat, kan je m aanklagen. Een beetje Javascript oid. gaat je niet helpen.

Vervelende javascripts jagen alleen je bezoekers weg, ze houden niemand tegen.

Het beste kun je dingen die niet gejat mogen worden niet delen, want het zijn gewoon bits en bytes en die kun je altijd kopieren. Daar doe je gewoon niks aan.

Hoe wil je je naam zetten in 1 pixel? :P

Een pixel is een vierkantje, daar kun je niet in schrijven :rolleyes:

nee, het is een tabel van x bij x cellen, met daarin 1x van het plaatje. Erg bagger, en je broncode is al helemaal kapot. En, ja, inderdaad, screenshot.

Maar als je je naam in een pixel zet en het plaatje opslaat als jpg/gif dan wordt het weer gewoon een vierkantje... je kunt niet zo ver inzoomen op zo'n plaatje als je kunt in photoshop.

Maar als je je naam in een pixel zet en het plaatje opslaat als jpg/gif dan wordt het weer gewoon een vierkantje... je kunt niet zo ver inzoomen op zo'n plaatje als je kunt in photoshop.

als je nou je naam er bijna transparant er in zet in photoshop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan