Een kopie van c maken is toch niet goed mogelijk met windows 7=19GB

Status
Niet open voor verdere reacties.

gewoon gewoon

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2008
Windows 7 schijnt zo'n 19GB aan ruimte in te nemen dan kan je toch nooit meer op een fatsoenlijke manier een kopie van c maken?

Een kopie terugzetten duurt met XP maar 5 minuten maar dan duurt het wel bijna een kwartier!

En hoe kan het in zo'n geval zijn dat iemand zegt dat windows 7 net zo snel is als XP, dat kan toch nooit met zoveel onnodige services en data?

Ik bedoel net zo snel terwijl de systemen allebei goed geschikt zijn voor zowel windows 7 als XP.

Omdat het effectiever omgaat met je computer...

Windows 3.11 had maar 6,2 MB ruimte nodig op je harde schijf, zullen we allemaal maar weer terug gaan naar 3.11?

Gewoon een kwestie van een image maken, ik zie het probleem van de grote niet zo. Ja de backup zal langer duren, maar voor de rest...
Je maakt toch niet dagelijks en backup en zet deze al helemaal niet dagelijks wekelijks terug, ofwel ?

Waarom zou een operating system groter moeten zijn als het ook kleiner kan?

Dus ja, ik zou graag zien dat het kleiner is.
Ik doe liever 5 minuten over het terugzetten van een kopie van c als 15 minuten. Als je je systeem erg graag goed op orde wilt hebben maak je iedere paar weken of maanden toch wel een nieuwe kopie.

Een groter operating system wil niet zeggen dat het dan beter is. Ik hoef al die onzinnige mogelijkheden niet er zaten er al genoeg in XP.

Download en gebruik dan lekker linux of XP.
Er zijn tegenwoordig mensen die wel extra's gebruiken en meer met hun pc doen. Voor veel mensen is de grafische interface ook belangrijk en dat neemt ruimte in.
Het backuppen van Vista + progs etc. kost mij ongeveer 1 uur, en ik hoef er niet eens bij te blijven het gaat allemaal automatisch dus ik zie het probleem niet.

Laatst bewerkt:
Het is me nog steeds niet duidelijk wat je nu met dit topic wil bereiken? Staat er iemand met een pistool tegen je hoofd dat je Windows 7 ipv XP moet gebruiken ofzo?
Als je 7 "te groot" vindt blijf je toch lekker bij XP? Niemand die je dat verbiedt. Maar als je echt een klein OS wil kan je beter 3.11 installeren. Of wacht, DOS is misschien nóg wel kleiner :rolleyes:. Duurt het nog maar 0,5 sec om een backup te maken, joepie.

Als je eens in de paar weken een backup moet maken, is het dan zo erg om wel 15 minuten :shocked: bezig te zijn ipv 5?

Sorry, maar je zult me toch echt even moeten uitleggen waar je heen wilt met je topic...

Ik gebruik dan ook XP, en dat blijf ik ook doen als ik de berichten zo lees. Geen probleem.

Maar toch is het een probleem dat het operating system van windows steeds groter wordt, want of je nu wilt of niet HET WORDT STEEDS GROTER.

Dus over bijvoorbeeld 5 tot 10 jaar zal ik MOETEN overstappen omdat anders bepaalde dingen niet meer werken zoals bepaalde harddisks of videokaarten.

En dan zit ik dus met zo'n gigantisch groot operating system.

Ik had jaren geleden juist begrepen dat windows 7 een operating system zou worden waar men zelf kon kiezen wat men installeert en dan wordt het geen 19 Gb. Waarom heeft men van dat plan afgezien. Dat trok toenmalig juist mijn aandacht. Dan heeft iedereen wat men wilt, je kan dan zelf beslissen.

Windows 7 is al lichter dan Vista qua belasting. Hedendaagse hardware heeft geen enkele moeite met de eisen die Windows 7 stelt.
En om backuptijd te besparen kan je uiteraard ook alleen de bestanden back-uppen i.p.v. een image maken, in dat geval ben ik ook onder Vista in een paar minuten klaar.

Gigantisch groot is ook relatief. Want hoeveel is 19GB nu op een 1024GB (1TB) schijf, dat valt toch best mee.

dat iemand zegt dat windows 7 net zo snel is als XP

Dat heet marketing en iedereen praat elkaar na.

Ik vind namelijk ook dat W7 helemaal niet binnen 3 seconden opstart.
30 seconden, okee, maar zeker geen 3.

Ik maakte altijd met Norton Ghost een image, maar schrok toen ik dat bij W7 wilde doen.
Voorlopig dus maar even géén backup.

En als ik zo de reacties lees, dan vind ik dat sommigen zich behoorlijk onredelijk gedragen.
Of je moet "dan blijf je toch lekker bij XP" een normaal antwoord vinden.
In dat kader zou ik het hele forum namelijk terug kunnen brengen tot 3 antwoorden:

koop een boek
ga naar de winkel
kijk eens op Google

:p:p

Ik begrijp er helemaal niks van, dit topic, heb het zojuist nog even getest

Een volledige systeem backup gemaakt met Windows 7 van mijn complete C;/ schijf, dus incl. alle programma's en wat data, totaal 32Gb

Duurde 7 minuten.....

Ja naar en van een harde schijf.
Ik denk vanaf dvd (bluray) duurt het wat langer :)

Hoi !

Hier dezelfde ervaring !

Dus: of je hebt een (te) oud systeem, of er is wat mis in je configuratie !

Tip voor degenen die een "klein" besturingssysteem ambieeren:

Probeer de beta-versie van Google Chrome, dat vergt maar 322 Mb !
Gewoon omdat practisch alle programma's op de server staan !

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=474163 laatste post !

Greetz,

Harry.

In jou beleving Jedi zijn de antwoorden wellicht onredelijk. Maar wat is het antwoord dan wel ?

Programmatuur moet steeds meer kunnen en met steeds meer verschillende dingen compatible zijn, dus dat betekend meer code en daardoor wordt alles dus groter in omvang.

Gewoon omdat practisch alle programma's op de server staan !
En als je internet wegvalt kan je dus niet eens een briefje typen wat iets geavanceerder is dan kladblok, lekker handig.

Laatst bewerkt:
Ik gebruik dan ook XP, en dat blijf ik ook doen als ik de berichten zo lees. Geen probleem.

Maar toch is het een probleem dat het operating system van windows steeds groter wordt, want of je nu wilt of niet HET WORDT STEEDS GROTER.

Dus over bijvoorbeeld 5 tot 10 jaar zal ik MOETEN overstappen omdat anders bepaalde dingen niet meer werken zoals bepaalde harddisks of videokaarten.

En dan zit ik dus met zo'n gigantisch groot operating system.

Ik had jaren geleden juist begrepen dat windows 7 een operating system zou worden waar men zelf kon kiezen wat men installeert en dan wordt het geen 19 Gb. Waarom heeft men van dat plan afgezien. Dat trok toenmalig juist mijn aandacht. Dan heeft iedereen wat men wilt, je kan dan zelf beslissen.

De techniek blijft gelukkig ook niet stilstaan. USB 3.0 is bijna uit, wat veel hogere snelheden haalt dan 2.0. Hierdoor zijn je backups (weer) lekker snel klaar. Ook firewire is een stuk sneller dan USB 2.0. Misschien daar dan eens naar kijken als je er zoveel problemen mee hebt?

En tuurlijk kan je bij Windows 7 niet precies zelf beslissen wat je wilt installeren. Ik zie het al voor me. Al die arme mensen die niks van pc's weten en zo min mogelijk installeren "want dan passen er meer filmpjes en mp3's op" komen met een niet werkend systeem te zitten. En wie zou dan de schuld krijgen? Inderdaad, Microsoft.

Als je een systeem wilt wat je helemaal zelf kan kiezen, kijk dan eens naar verschillende releases van Linux. Daar kan je dat doen ;)

De techniek blijft gelukkig ook niet stilstaan. USB 3.0 is bijna uit, wat veel hogere snelheden haalt dan 2.0. Hierdoor zijn je backups (weer) lekker snel klaar. Ook firewire is een stuk sneller dan USB 2.0. Misschien daar dan eens naar kijken als je er zoveel problemen mee hebt?

En tuurlijk kan je bij Windows 7 niet precies zelf beslissen wat je wilt installeren. Ik zie het al voor me. Al die arme mensen die niks van pc's weten en zo min mogelijk installeren "want dan passen er meer filmpjes en mp3's op" komen met een niet werkend systeem te zitten. En wie zou dan de schuld krijgen? Inderdaad, Microsoft.

Als je een systeem wilt wat je helemaal zelf kan kiezen, kijk dan eens naar verschillende releases van Linux. Daar kan je dat doen ;)

Nee, ik wil geen Linux. Ik heb het een beetje gelezen en vind het niets.

Meer in windows is niet beter!

Een operating system kan ook modulair geinstalleerd worden....voorbeelden:

Welkom bij de installatie van Microsoft windows 7:
Haal het kruisje weg bij wat u niet wilt installeren.

1. Windows heeft meerdere gebruikersaccounts zoals gasten, en de rest. (uitzetten)
2. Doorzichtige balken (uitzetten)
3. toegankelijkheidsopties
4. energiebeheer (nooit gebruikt)
5. alle nieuwe visuele dingen die te maken hebben met windows 7. (zal ik nooit gebruiken)
6. Muziek en films om af te spelen. (weer een paar honderd megabyte)

Heus beginnelingen kunnen dat ook wel instellen.

Heel gewoon dat zulke rotzooi niet per definitie op je harddisk gezet wordt.

Ik begrijp er helemaal niks van, dit topic, heb het zojuist nog even getest

Een volledige systeem backup gemaakt met Windows 7 van mijn complete C;/ schijf, dus incl. alle programma's en wat data, totaal 32Gb

Duurde 7 minuten.....

Het gaat niet om de grootte van de C-schijf het gaat om de grootte van wat je erop gezet hebt dat kan best wel eens heel weinig zijn.

Zo bijdehand ben ik zelf ook wel.....

32Gb staat er dus op totaal incl. Windows 7

Hoi !

Bij is er wat meer te back-uppen dan 32 Gig...

Maar dat is met Win 7 Ultimate juist geen enkel probleem; automatisch wordt elke week de vorige back-up bijgewerkt !
Dus weet ik nauwelijks hoelang het duurt, het draait automatisch op de achtergrond...

Natuurlijk kun je al dat soort toeters en bellen weglaten,
maar waarom kies je dan niet voor de Starter-editie ?
Die mist al die " overbodige rotzooi" ,zoals jij dat noemt !
Neemt op m'n Asus netbook 4,5 Gig in beslag .

Dus....heb je de verkeerde versie gekozen !

Greetz,

Harry.

Nee, ik wil geen Linux. Ik heb het een beetje gelezen en vind het niets.

Meer in windows is niet beter!

Een operating system kan ook modulair geinstalleerd worden....voorbeelden:

Welkom bij de installatie van Microsoft windows 7:
Haal het kruisje weg bij wat u niet wilt installeren.

1. Windows heeft meerdere gebruikersaccounts zoals gasten, en de rest. (uitzetten)
2. Doorzichtige balken (uitzetten)
3. toegankelijkheidsopties
4. energiebeheer (nooit gebruikt)
5. alle nieuwe visuele dingen die te maken hebben met windows 7. (zal ik nooit gebruiken)
6. Muziek en films om af te spelen. (weer een paar honderd megabyte)

Heus beginnelingen kunnen dat ook wel instellen.

Heel gewoon dat zulke rotzooi niet per definitie op je harddisk gezet wordt.

Wow, en dat scheelt wat? 500 mb? Kijk eens hoe groot die voorbeeldmuziekjes zijn, of die filmpjes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan