• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

een macro voor van alles

Status
Niet open voor verdere reacties.

printshop

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2022
goede middag allemaal!

Zie bijgevoegde bestand. Hiermee wil ik graag met het ingeven van een minimaal aantal gegevens een automatische offerte opmaken voor de klanten van mijn printshop. Ik zou graag een macro toevoegen die het volgende doet:

1. de beveiliging van het werkblad eraf halen (het wachtwoord is nu even 'wachtwoord')
  2. de invoergegevens van werkblad 'offerte' overnemen op een nieuwe regel in de werkmap 'offerte database'
  3. het werkblad 'offerte' opslaan als pdf met als bestandsnaam "offertedatum + klantnaam" in bijvoorbeeld de map C:\Users\printshop\Documenten\offertes
  4. het werkblad 'offerte' als pdf verzenden naar klantnaam@emailadres.nl
  5. de beveiliging terug instellen.

Het probleem is dat ik sinds zo'n 20 jaar niet meer met macro's heb gewerkt in Excel. Wie kan mij verder helpen? Ik waardeer het enorm! :love:

Met vriendelijk groet, Roel van de printshop

Bijlagen

Begin eenvoudig: haal als eerste het wachtwoord van het bestand af.

Dat moet zijn: 'geen'.
Dan hoef je daarvoor ook niets te programmeren.

Laatst bewerkt:
Yes! Fantastisch!!

@emields: WAUUUUWWW!!! Super bedankt! Dit is precies wat ik wilde, je hebt me echt een cadeau gegeven hiermee! Ik ben er blij mee :d

@snb: ergens heb je gelijk, maar wanneer ik het blad beveilig kan niemand van mijn collega's de cellen selecteren waar ze niet aan mogen komen. Een beveiliging is dus nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan