een mediuw game pc budget 1000€

Status
Niet open voor verdere reacties.

henk3cofiets

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2013
hallo,

ik ben opzoek naar een game pc met het budget van ongeveer 1000€.
ik zoek iets met het liefst een monitor erbij en dat ik er gewoon goed op kan gamen.
heb zelf nog geen besturing systeem.

groetjes rens.

Laatst bewerkt:
hoi

hallo,

ik wil het liefst een:
nvidia videokaart
1000gb hdd geheugen
amd processor
16 gb Intern geheugen
windows 7
en de rest maakt me niet uit

groetjes rens.

@rens, de combinatie nvidia amd zou ik i.i.g niet kiezen, voor het gamen kan je het beste en intel i5 processor kiezen. De processor die ik voor je heb gekozen kan je ook overclocken. Een amd processor kan je kiezen in verband met budget maar ik denk dat jou budget toereikend genoeg moet zijn voor een intel processor. Ik zou zeker geen nvidia grafische kaart kiezen bij een amd processor. Ik heb een ati hd 7870 voor jou gekozen, een prima gaming kaartje. Je zou ipv dat ook een nvidia gtx 660 of 660 ti kunnen nemen.

EDIT: over het geheugen, 8 GB is zat, 16 GB heb je echt niet nodig en past ook niet in je budget want dan moet je weer op andere onderdelen bezuinigen als de processor en de videokaart.

Ik zou voor zoiets gaan:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B394013%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B563039%5D=1&product%5B540497%5D=1&product%5B501012%5D=1&product%5B425856%5D=2&product%5B474396%5D=1&product%5B528633%5D=1&product%5B398419%5D=1&product%5B543820%5D=1

Ben met je meeste wensen in zee gegaan.
Als je nog 30 euries boven je budget wilt gaan kan je nog een 128GB ssd er in doen. :)

Edit: was de monitor dus vergeten.

20 euro boven je budget maar dan heb je ook iets. je hebt nu wel 8gb I.P.V 16gb maar geen enkele game nu maakt meer gebruik dan 5GB :)
En het upgraden van ram is het simpelste dat er is mocht je later 4* tientjes in je zak hebben. :)

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...398419]=1&product[543820]=1&product[509606]=1

Laatst bewerkt:
@Joey, ik zou jouw configuratie niet nemen als de TS zou willen overclocken, met een B75 moederbord kan je beperkt overclocken en i.i.g niet de processor. Mijn configuratie is geschikt voor overclocken, misschien alleen nog een iets sterkere voeding, maar dat laat ik even aan onze 'voedingexperts' als subplayer over.

Waarom overclocken?

Ik snap nog steeds niet waarom mensen het überhaupt willen.

1. Kosten voor mobo+cpu + cpu koeler en voeding worden duurder.
2. Voor het geld van de extra kosten die je betaalt voor overclocken kan je beter steken in betere hardware dat een veel betere performance boost geeft dan overclocken.
3. Levensduur van de cpu kan korter worden
4. Je garantie is verlopen

Eerst een vraag: Wanneer ga je het kopen?
Ik heb hier wat samengesteld met assemblage en windows.
8 GB is trouwens geheugen zat, je zal nooit meer gebruiken. MAX 4 gig voor games en dan nog wat voor je besturingssysteem.
Edit:
Mijn configuratie is geschikt voor overclocken, misschien alleen nog een iets sterkere voeding, maar dat laat ik even aan onze 'voedingexperts' als subplayer over.
Niet echt :), je neemt een gecertificeerde voeding, en je berekent hoeveel watt de persoon in kwestie nodig heeft. Je leest wat reviews en dan maak je een conclusie op basis van de prijs :D.
Edit 2:
@ Joeylooi0444
Waarom overclocken?

Tegenwoordig verloopt je garantie niet meer hoor denk ik, ik kan fout zijn. Maar het is een stuk veiliger geworden.

Laatst bewerkt:
Waarom overclocken?

Ik snap nog steeds niet waarom mensen het überhaupt willen.

1. Kosten voor mobo+cpu + cpu koeler en voeding worden duurder.
2. Voor het geld van de extra kosten die je betaalt voor overclocken kan je beter steken in betere hardware dat een veel betere performance boost geeft dan overclocken.
3. Levensduur van de cpu kan korter worden

Ten eerste is de xfx voeding in jouw configuratie ook gewoon geschikt om te overclocken dus daar hoef je geen andere (duurdere) voor te hebben,
ten tweede haal je wel degelijk veel meer uit je pc door te overclocken, in een optimale situatie zo'n 20-30% en dat kost zo'n 60 euro meer (30 voor de processor en 30 voor het moederbord) dit geld in een betere videokaart steken is in dit geval nie tnodig want TS kan alle games al goed spelen op een 7870 of een gtx 660ti. Het geld is dan beter besteed aan een overclockbare cpu icm. mobo.
De levensduur zal inderdaad korter zijn, maar met een redelijke overclock (4,5 Ghz met redelijke koeling) is 3-4 jaar gewoon te halen, en dan vervangen de meeste mensen hun cpu toch weer omdat deze redelijk veroudert is.

@Joey, ik sluit me aan bij stratoers argumenten. Bovendien zijn er tegenwoordig handige tools voor het overclocken van je CPU, RAM en GPU.
@subplayer, jij hebt ook een mooie configuratie gemaakt voor als de TS niet wil overclocken.

Ik heb mijn overclocking configuratie nog even aangepast, dacht er vanmorgen opeens aan dat ik een goede processorkoeler was vergeten, dit wordt nu:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...492067]=1&product[537102]=1&product[448685]=1

Je zal dan wel low profile geheugen moeten nemen.
@stormbreaker
Je zit dan al 100 euro over zijn budget en er zit nog niet eens assemblage of windows bij. Dat is nog eens +130 euro.

@subplayer, daar heb je gelijk in. Je zou nog op het moederbord kunnen bezuinigen en de SSD kunnen weghalen. Maar ik laat de keuze dan ook aan de TS: wil hij een computer precies voor zijn budget of wil hij iets meer betalen voor een computer waarmee hij meer kan.

ik vindt het niet erg om wat meer te betalen voor mijn pc alleen ik ben nog niet zo'n fan van overclocken.

@henk, dan adviseer ik je de samenstelling van subplayer te nemen die overigens ook goed is. Ik zou ipv een i5 3350P een i5 3450 nemen, die is iets krachtiger en een meer gebruikelijke keuze.
Je hebt bij subplayers samenstelling geen SSD, zou je dat er ook nog bij willen? Met een SSD kan je computer in 1 minuut opstarten, met de HDD die er nu in zit (en die is niet heel snel, dat kan ik al aan de prijs zien) duurt dat ws. 3 - 4 minuten of langer indien er veel gegevens op de HDD staan.

@henk, ik zou ipv jouw gekozen netwerkadapter een externe netwerkadapter kopen van hetzelfde merk: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...543820]=1&product[509606]=1&product[350523]=1
Die adapter staat bekend om zijn goede bereik en goede internetsnelheid. Het is een kastje dus als je ergens geen goede dekking hebt kan je met de redelijk lange USB kabel het kastje ergens anders plaatsen. Bij een interne PCI netwerkadapter kan dat niet en ben je met handen en voeten gebonden aan waar de computer staat en zal je bij een slecht bereik je gehele computer moeten verplaatsen of iets aan je modem/router moeten doen.

Zo ietshttp://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B557801%5D=1&product%5B566121%5D=1&product%5B565767%5D=1&product%5B398419%5D=1&product%5B465932%5D=1&product%5B394013%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B458157%5D=1&product%5B495057%5D=4&product%5B436225%5D=4&product%5B469644%5D=1&product%5B511705%5D=1&product%5B542954%5D=1
Kaart specs: http://www.asus.nl/Graphics_Cards/AMD_Series/HD7850DC22GD5V2/

Je laat hem overklokken door je moederbord. Waardoor je 16% extra snelheid krijgt. Op de letter X drukken op je keyboard, als je pc boot:
http://www.asrock.nl/mb/AMD/970%20Extreme3/ Moederbord

Expres 4 Hardeschrijven erin gezet van 500GB i.v.b met snelheid (Betere prestaties)(Downloaden)Raid 0 - Configuratie (Verdubbeld prestaties). Met Hardeschrijf, moederbord, processor en videokaart koeling.
AMD, omdat je niet eens van deze processor de volledige rekenkracht gaat gebruiken bij gamen, waarom dan een snellere rekenkracht, om meerdere games tegelijkertijd te spelen?
(Tevens zou deze processor grafisch nog een extra boost aan je videokaart moeten geven voor het gamen)

Geheugen, draaid op 8GB 2400 MHZ, kan je snel meerdere activiteiten in een game laten gebeuren. Zonder dat hij hapert ect. Eventueel, bij het autimatisch overklokken, zet hij hem naar 2600 MHZ.
Je videokaart krijgt dan nog is een extra boost. (23 Inch Beeldscherm) Kast met blauw gedimd led verlichting + software om ventilator snelheid te bepalen en nog veel meer.

Let erop Beeldscherm op DVI-D Aansluiten, anders heb je slechter beeld.

Laatst bewerkt:
@sander, behalve dat de configuratie ver over budget is had de TS al besloten. Lijkt me niet het beste moment om een hele nieuwe, andere, configuratie te adviseren en zeker niet met AMD processor.

Het is geen noodzaak, dat hij per direct een ander systeem koopt gaf hij aan. Kan hij beter meerdere configuraties overwegen en wellicht door sparen? Anders kan hij er 2 Hardeschijven uit halen. Wel rekening mee te houden als hij 100 Films full HD (1080-Blueray) download je hardeschijf van 1000GB/1TB aardig vol begint te raken. Nieuwe configuratie http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B557801%5D=1&product%5B566121%5D=1&product%5B565767%5D=1&product%5B398419%5D=1&product%5B465932%5D=1&product%5B394013%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B458157%5D=1&product%5B495057%5D=2&product%5B436225%5D=4&product%5B469644%5D=1&product%5B511705%5D=1&product%5B542954%5D=1

Maar hoezo geen AMD processor?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan