Een netwerk met alleen xp home

Status
Niet open voor verdere reacties.

PC-Opa

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2005
Berichten
28
Ik heb het forum al doorgespit maar ik ben voor mijn probleem nog niet de gouden tip tegen gekomen:(

Ik heb 2 pc's en beide draaien ze op XP-home en zijn aangesloten op een multi pc modem voor adsl.
Op beide pc's staat norton internet security.

Nu wil ik heel graag bestanden en de printer kunnen delen.

De drive's van de andere pc zie ik wel en andersom is dat ook het geval maar zodra ik de drive wil openen krijg ik de volgende mededeling:
U hebt niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron.'

Via google kwam de volgende oplossing:
The problem being \\computername is not accessible. and/or your home network gives error "not accessible you might not have permission'Access is Denied. Please contact your system administrator.'

You may get that error if your LSA\restrictanonymous regkey is set to hexadecimal '1', which would be found at

HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa\restrictanonymous. I set that to evade the common LSA exploit, but it messed up my home network, so I got a firewall and set it back to 0, now everything's fine again, and working properly.
Deze regel staat er bij beide pc's dubbel in maar heb de parameter van beide regels op beide pc's op 0 gezet.

Het is me daarna 1 maal gelukt om bestanden te delen maar bij die ene keer is het ook gebleven.

Ik krijg wederom de mededeling dat ik niet gemachtigd ben bla, bla, bla.............

Nu probeer ik het net weer en asjemenou hij deelt weer, de vraag is alleen voor hoelang?????

Wie weet de permanente oplossing voor mij???
 
Laatst bewerkt:
Helaas, na het booten van de pc werd mij de toegang weer geweigerd, wie ow wie heeft de oplossing??
 
start
configuratiescherm
netwerkverbindingen
dan klik je 1 keer op je lan verbinding en gaat naar eigenchappen.
Dan een vinkje bij printer en bestandsdeling zetten dat doe je op beide computers.
Nu zou het moeten werken.
 
Log je op beide computers met dezelfde naam en wachtwoord in.
 
De naam van het netwerk is gelijk, beide pc's hebben een unieke naam en gebruiker, het wachtwoord heb ik niet gebruikt (met wachtwoord is het probleem identiek)
 
Zet op beide computers de firewall eens uit.
 
Ik heb het al geprobeerd met de firewall niet op te laten starten maar ook dat werkt niet.
Het gekke is gewoon dat het heel af en toe wel werkt, met nadruk op af
 
Nee ook dit mag niet baten.
Grinnik, nu komt oma wel op mijn pc maar ik vrees dat als oma boot, dat dat verhaal ook weer over is:)

Jaja ik kan er nog steed om lachen:cool:
 
Geplaatst door PC-Opa

Jaja ik kan er nog steed om lachen:cool:
Gelukkig maar.

Is één van de pc's of misschien beide pc's opnieuw voorzien van een verse installatie van XP?
 
heeft opa de netwerk wizzard al eens gebruikt.
 
Idd na het booten was het dus weer onmogelijk.

Dit probleem bestaat al langer dan vandaag. Zelf heb ik pas weer eennieuwe pc vandaar dat ik het probeer.

Ikzelf draai een hp op dit moment en oma draait op een pc van q-motion. Bij beide pc's is geen instalatie cd geleverd van xp (alleen recovery dus). Hiervoor had ik een Dell met wel een instalatie cd van windows maar ook dat gaf hetzelfde probleem.

Beide pc's zijn compleet update op een legale manier (het besturingssysteem is het hart van de pc)
 
Denk persoonlijk dat NIS de boosdoener is omdat dit programma meer doet dan menigeen denkt.

Je zou kunnen overwegen om het eens te de-installeren en te kijken of het dan wel werkt.
 
Waar kan ik dat vinden?
en je zegt "overwegen", dat klinkt als "addertje onder het gras"
 
NIS = norton internet security
 
:eek: en ik maar zoeken:eek:

Oke het overwegen waard maar welke firewall is dan een goed alternatief?
 
zonealarm is gratis en best wel goed.
 
Geplaatst door puppie
zonealarm is gratis en best wel goed.
ook mijn idee :thumb:
Ik denk dat Upsidaisy voorzichtig "overwegen" zegt omdat je op dat moment onbeveiligd op het wijde web zou zijn. Dat is niet zo wenselijk; vandaar het voorzichtige antwoord. Correct me if I'm wrong, Upsidaisy. Maar je komt zelf al met het idee om dan maar een alternatief te nemen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan