Een netwerk met alleen xp home

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door Sidi

omdat je op dat moment onbeveiligd op het wijde web zou zijn.

Heeft het multi pc modem dan geen ingebouwde firewall, waardoor je evengoed het web opkunt?
 
Ga dit zeker proberen en onveilig ga ik niet het net op, vandaar dat ik vroeg om een goed alternatief (gratis is helemaal mooi meegenomen)

Maar dan vraag ik mij toch af waarom het delen af en toe dan wel lukt?

En als ik NIS (ik leer snel) niet laat opstarten dan mag NIS toch geen invloed meer hebben?
 
Geplaatst door Sparkel


Heeft het multi pc modem dan geen ingebouwde firewall, waardoor je evengoed het web opkunt?
Jazeker heb ik een interne firewall in de router alleen bekijkt die firewall alleen het inkomende verkeer en niet wat er uitgaat;)
 
Klopt, dat is zo'n beetje normaal bij die routers, maar helemaal onbeschermt ben je dus niet. Je kan toch ook eerst zonealarm free downloaden voordat je NIS verwijderd?
Maar of je met zonealarm je probleem opgelost krijgt, daar heb ik m'n twijfels over. Staat me nog iets van bij dat in de tijd dat ik met XP Home draaide dat probleem ook wel eens had, maar had er ook geen oplossing voor.(Had ook zonealarm als firewall)
 
Zonealarm werkt met interne en externe zones. Als die eenmaal goed ingesteld zijn is er geen vuiltje aan de lucht en kun je alle pc's in je newerk benaderen. Maar je hebt gelijk: met de router alleen als blokkade tegen allerlei onheil kun je vrij rustig even experimenteren of NIS niet de oorzaak van je probleem is zonder bang te hoeven zijn dat je pc van buitenaf wordt gekraakt. Maar persoonlijk zou ik niet te lang zonder een softwarematige firewall willen ronddarren op het internet. Zolang mijn printer nog vraagt naar internet te mogen, is het me wel zo lief dat ZoneAlarm daar een stokje voor steekt. ;)
 
Ik trek morgen gewoon de kabel uit het wereldwijde web en ga het gewoon offline testen. Dan weten we meteen het antwoord:thumb:
 
Ik ga er eigenlijk van uit dat er al wel mappen gedeeld zijn?
 
Ja idd, er zijn al mappem gedeeld.
Ik heb vandaag op beide pc's NIS compleet verwijderd maar ook dit gaf geen resultaat. Nog steeds krijg ik de melding dat ik niet gemachtigd ben en hij het netwerkpad niet kan vinden.

Inmiddels heb ik NIS weer geïnstaleerd.
Ik blijf het nog steeds vreemd vinden dat het soms wel lukt:eek:
 
kun je wel een ping van a naar b en van b naar a doen.
Zou je ipconfig /all hier eens willen posten van beide computers.
 
Het pingen is totaal geen probleem (zie bijlage)
 
Laatst bewerkt:
Je zou beide pc's kunne voorzien van een vast ip-adres en van beide pc's ook de dhcp-server kunnen uitschakelen. Heb het idee dat die elkaar in de haren zitten.
 
Heb je niet toevallig op één of beide pc's de windows xp firewall aanstaan? Zo ja, schakel die dan eens uit.
 
De windows firewall is uitgeschakeld op beide pc's.
Op de ene pc is dDHCP uitgeschakeld maar op de andere krijg ik dat niet voor elkaar

Deze pc zonder DHCP heeft als knooppunttype: Hybride
De pc van oma met DHCP heeft als knooppunt: peer-peer

Ik heb geen idee hoe dat is gekomen.
 
Inmiddels is het toch gelukt om op beide pc's DHCP uit te schakelen, alleen peer-peer lukt mij niet om te veranderen
 
Kun je nu van beide pc's (opa en oma) nog een ipconfig /all posten?
 
Geplaatst door Sidi
Welk modem heb je trouwens?
Een E-Tech adsl router (utp)

Ik heb ook nog een speedtoch 510 adsl modem en een nieuwe multi pc modem is in bestelling (ook van speedtouch maar voor adsl2)
 
het sub netmask zou je even op 255.255.255.0 moeten zetten
welk modem gebruik je.
Is dit nu een handmatig ingevuld ip-adres of......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan