een nieuwe laptop, maar welke???

Status
Niet open voor verdere reacties.

gr0lschje

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2007
heey mensen,

ik moet voor mijn opleiding een laptop aanschaffen. ik wil graag onder school tijd ook beetje kunnen gamen. :rolleyes: maar voornamelijk tekstverwerken en heel veel internetten omdat al onze schoolboeken op de laptop staan en op internet.

mijn budget ligt rond de €800,-

ik wil onder andere counter strike 1.6, counter strike sourse kunnen, call of duty 4 is dit haalbaar met dit budget.

liefst wil ik 2gig ram of meer.
meer dan 100gb HDD. ik neem een externe harddisk erbij wel zo handig.
goede videokaart natuurlijk welke ik heb geen idee..

het merk maakt niet zoveel uit.

maar aangezien ik als eis van school windows moet hebben enz, lijkt het me niet verstandig om apple te nemen en die zijn zowiezo veel te duur.

zolang de laptop maar goed doet, en doet wat ie moet doen...

ohja videokaarten hoe zit dat bij laptops en welke raden jullie mij aan en waarom?

alvast bedankt,,
groetjes,

Bas

Laatst bewerkt:
Daar worden per week "tig" topics over gestart. Gebruik de zoekfunctie en houd daarnaast in het achterhoofd: Toshiba en Dell als eerste keuze. Neem vooral géén Acer.

De Aldi laptopjes zijn ook oké, enige nadeel is bij geen onside garantie dat je ze even kwijt schijnt te zijn bij problemen. Bij Dell kun je onside kopen of krijg je die er al standaard bij. Bij Toshiba weet ik dat zo 1,2,3 niet uit mijn hoofd.

2e aandachtspuntje is het woord dedicated of shared. Zodra je bij een laptop qua videokaartgeheugen het woord shared (gedeeld) leest moet je het niet doen. Deze kaarten gebruiken werkgeheugen voor de beeldaansturing.
Lees je daarentegen dedicated (toegewezen / toegewijd) geheugen, dan is het een videokaart met eigen geheugen. Díe / dát moet je hebben.

Laatst bewerkt:
oke bedankt,

waarom geen acer die hebben mooie laptops dacht ik zelf?

dell persoonlijk HELE SLECHTE ERVARING mee:P mijn vorige pc was dat en dell dimension 8400 3800+ uit mn hoofd. zat veel te weinig koeling in... alles vanbinnen weg gebrand:P

maar los daar van, is dell ook aardig prijzig?

Ga eens wat vergelijken op de diverse sites. Goud dat je koopt bij een marktkraam in Casablanca ziet er ook uit als écht goud...................

Tik Acer eens in de zoekfunctie van de Helpmij en lees de berichten van de afgelopen 3 a 4 weken.

haha je punt is duidelijk,

ik zie het zelf ook veel problemen met acer laptops dus..

ik eventjes rond geneust op de dell site staan leuke systeempjes tussen.

1 vraag videokaarten staat een 3450 van ati. zijn die het zelfde als van pcs?

want bijv bij GF staat er een 8600M GT wat houd die M dan in?

zijn deze videokaarten te vergelijken met die van pcs?

Wat dacht je van (M)obile?

Ga bijv. eens naar een site als Klik en vergelijk daar de door jou geambieerde kaarten.

gr0lschje, eerst even je vragen van je laatste post:
De M staat voor Mobile, ofwel de mobiele variant van de GeForce 8600. Van de de 8600 zijn in de mobiele variant dan weer 2 uitvoeringen, de GS en GT, waarvan de laatste een stuk sneller is.

De 3450 van ATi zou ik ook links laten liggen, deze zit nog onder het prestatieniveau van de 8600 GS.

Als je echt een beetje serieus wilt gamen zul je minimaal een GeForce 8600GT of Radeon HD2600 moeten nemen.

Wat betreft de merken zou ik inderdaad Acer en Packard Bell af laten vallen. Deze zijn relatief onbetrouwbaar en hebben bovendien maar 1 jaar standaard garantie. Dell vind ik persoonlijk een twijfelgevalletje. Als je er voor kiest zou ik in ieder geval 2 jaar garantie nemen. Als je namelijk scherm- of moederbordproblemen krijgt buiten garantie kun je je laptop zowat weggooien (reparatiekosten vaak 300-500 euro).

Persoonlijk zou ik gaan voor Asus, Toshiba of eventueel HP. De eerste twee hebben standaard 2 jaar garantie.

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf trouwens ook nog een goede optie voor je. Je kunt me mailen op dlanor82 (apenstaartje) hotmail (punt) com voor meer info en eventuele verdere vragen over laptops.
Ik geloof niet dat dit nu de opzet is van een forum als de Helpmij.

De topicposter wordt er wel mee geholpen, lijkt me wel in de lijn van de naam van de website ;)

Maar ik zal die opmerking wel weghalen.

Da's precies wat ik bedoel! Dat je 'm d'r mee helpt is denk ik uitstekend, alleen de opzet van een site als Helpmij is m.i. dat gegeven adviezen / oplossingen voor een ieder te lezen zijn, zodat ook andere probleemhouders één of meerdere gegeven adviezen wellicht op hún probleem los kunnen laten.

gr0lschje, eerst even je vragen van je laatste post:
De M staat voor Mobile, ofwel de mobiele variant van de GeForce 8600. Van de de 8600 zijn in de mobiele variant dan weer 2 uitvoeringen, de GS en GT, waarvan de laatste een stuk sneller is.

De 3450 van ATi zou ik ook links laten liggen, deze zit nog onder het prestatieniveau van de 8600 GS.

Als je echt een beetje serieus wilt gamen zul je minimaal een GeForce 8600GT of Radeon HD2600 moeten nemen.

Wat betreft de merken zou ik inderdaad Acer en Packard Bell af laten vallen. Deze zijn relatief onbetrouwbaar en hebben bovendien maar 1 jaar standaard garantie. Dell vind ik persoonlijk een twijfelgevalletje. Als je er voor kiest zou ik in ieder geval 2 jaar garantie nemen. Als je namelijk scherm- of moederbordproblemen krijgt buiten garantie kun je je laptop zowat weggooien (reparatiekosten vaak 300-500 euro).

Persoonlijk zou ik gaan voor Asus, Toshiba of eventueel HP. De eerste twee hebben standaard 2 jaar garantie.

jaa dat dacht ik zelf ook een asus hebben best goede laptops idd..

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan