• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Een overzicht maken waarin mijn gewerkte uren zichtbaar zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oke, dit is gelukt!

Volgend probleem:

Ik heb aangegeven dat als ik minder dan 8,5 per dag werk de tijd die te kort gewerkt is aangegeven moet worden in rood.
Nu geldt dat niet voor de uren in het weekend. Deze zijn altijd overuren.

Aan het eind van de kolom worden de groene tijden en rode tijden van elkaar afgetrokken.
Nu is het zo dat de uren in het weekend als ze minder dan 8,30 zijn als te weinig uren worden berekend.
Hoe maak ik dit als overuren (dus groen) en zodat ze ook bij de overuren worden berekend in het totaaloverzicht?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Punt 1......was vergeten de formule in kolom H door te voeren naar beneden :o
Punt 2......Heb de formule in E aangepast, en doorgevoerd naar beneden.
Test maar weer uit.

Bijlagen

Ok als je wil overschakelen naar wat Ad voorstelt.
maar ik dacht dat mijn voorstel alles in zich had wat je gevraagd had. of zie ik het verkeerd?

Goedemiddag,

Ik ben weer met frisse moed begonnen. Puzzelen met Excel en hulp vragen bij 2 toppers!

Plongske, bedankt voor wat je hebt gedaan.
Klopt helemaal met de uren die ik werk in het weekend. Top
Alleen een vraag:
Ik zie in de formules van kolom D daar *135% staan.

Moet ik nu het totaal van alle overuren nog vermenigvuldigen met 135% of zit dit al in de formule van kolom D?
Ik weet ook niet wat de 8,1 in L3 betekent.

Ad, jij ook bedankt voor wat je hebt gedaan.
Ik heb de formule van 21 Maart kolom E aangepast met *1.35. Is dit voldoende?
Nu blijven deze uren alleen in het rood staan. Hoe kan ik dit veranderen?

Ik wil natuurlijk deze formules in alle maanden toepassen, kan ik dan met ctrl-a alles selecteren, ctrl c kopiëren en dan plakken in een nieuw tablad (nieuwe maand)?
Maar de ene maand heeft meer dagen dan de andere, hoe kan ik dit het beste doen?

groetjes Tis

Bijlagen

Ik weet ook niet wat de 8,1 in L3 betekent.
deze mag weg is nog een overblijfsel van een test.
In kolom D staan toch de totaal gewerkte uren van die dag? dit is, als het op een zaterdag is verrekend aan 135%.
Je kan inderdaad alles kopieren en plakken naar de volgende maanden. Je moet wel even de formules even verder doorslepen naar beneden volgens er dagen zijn in de maand.

Hoi,

Ik ben bezig geweest en bijna alle uren in Excel geplaatst.
Nu heb ik nog een probleempje!! :rolleyes:

Ik heb op een aantal dagen (maart,juni en augustus) gewerkt. Ik ben overdag begonnen en die dienst is doorgegaan in de dag erna.
Als ik de uren invul zoals ik ze gewerkt heb dan krijg ik een foutmelding.
Heb je een idee hoe ik dit op kan lossen?

Bijlagen

=IF(OR($B32=0;$C32=0);"";C32-B32)
=IF(OR($B32=0;$C32=0);"";mod(C32-B32;1))
Bekijk dit eens

Nu heb ik nog een probleempje!!
In je eerste vragen was niet op te maken dat je ook door de nacht werkt, dit heeft weer een héél andere aanpak nodig.
Ik weet niet of je nog meer verassingen hebt, maar stel ze dan ff gelijk.

Sorry Ad, :o:o

Ik had me niet gerealiseerd dat dat een andere aanpak nodig heeft. Ik zal niet meer voor verrassingen zorgen!
Ik vind dit ook helemaal prima. Ben al erg blij dat dit (voor mij) gedaan is.
Ik verander gewoon mijn uren. Zodat ik dezelfde aantal uren maak alleen niet door de nacht heen.

Ik wil jou en Plongske heel erg bedanken voor alle moeite die jullie voor mij hebben gedaan.
Als er iets is waarmee ik jullie kan bedanken dan hoor ik het graag.

Je had het in een eerder bericht over les in formules, ik hou me graag aanbevolen.
Ik vind de uitleg van de helpfunctie in Excel nog lastig.

Ik zal meer gaan stoeien met Excel, vind het namelijk wel erg interessant!

Nogmaals erg bedankt, super tof!

groetjes Tis

Tis,

We geven zomaar niet op hoor;)

Ik was ook nog vergeten de laatste 3 rijen van de kolommen D en F door te trekken.
En heb de formules in D aangepast, dus test maar weer. Werkt het niet kom gewoon terug.
Ik denk dat je straks nog met de feestdagen komt.

edit:
Tis: Je moet nog ff iets doen nadat je het bestandje hebt geopend.
Selecteer alle werkbladen met de Ctrl toets in gedrukt(je ziet nu helemaal boven aan [Groep] staan, hierna selecteer je de kolommen D en F en klik met rechts, kies nu voor: Zichtbaar maken
Kolom E komt te voorschijn. Sleep nu E30 naar beneden tot E33
Hierna selecteer je kolom E klik met rechts, en kies voor: Verbergen
Selecteer nu een ander werkblad en de Groep wordt opgeheven.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Wat fijn dat we (jij) niet zo maar opgegeven. :d

Zo is het goed, goed?, nee zeg maar super!

Kan ik de formule die jij hiervoor gebruikt heb, kopiëren en in de cel zetten als ik weer een nacht heb gewerkt?
Of dit nu een gewone of weekend dag is?

Ik ga nu stoeien met het totaal-jaar-overzicht.

Ik wil namelijk dat alle maanden aan het eind worden opgeteld qua overuren en opgenomen dagen.
Zodat ik weet hoeveel uur ik in totaal "te veel"gewerkt heb.

Mocht ik er niet uitkomen dan meld ik me natuurlijk weer!:o

groetjes Tis

Tis: Je moet nog ff iets doen nadat je het bestandje hebt geopend.
Selecteer alle werkbladen met de Ctrl toets in gedrukt(je ziet nu helemaal boven aan [Groep] staan, hierna selecteer je de kolommen D en F en klik met rechts, kies nu voor: Zichtbaar maken
Kolom E komt te voorschijn. Sleep nu E30 naar beneden tot E33
Hierna selecteer je kolom E klik met rechts, en kies voor: Verbergen
Selecteer nu een ander werkblad en de Groep wordt opgeheven.

Heb ik gedaan, nu een "dikke"zwarte streep tussen kolom D en F. In alle maanden. Goed gedaan???:o

Laatst bewerkt:
Tis,

Je hoeft niets meer te kopiëren, je kunt gewoon je uren invullen....de rest gaat vanzelf, Excel kijkt of het een gewone of een weekenddag is.
Heb ik gedaan, nu een "dikke"zwarte streep tussen kolom D en F. In alle maanden. Goed gedaan???
Ja hoor, dat is normaal.

Hoi Ad,

ik ben een fout tegengekomen in de maand juni.
Namelijk 20 juni heb ik gewerkt van 15.00-10.15. Qua totaal en dus overuren rekent hij dan 1.59 uur

Ik heb gekeken naar de formule van 21 juni maar volgens mij is die hetzelfde (op cel nummer na) als 20 juni.
Ik heb geprobeerd de formule te veranderen maar dit lukt me niet.

Ik heb (nog) niet ontdekt wat de grote fout in kolom D was.:rolleyes:

groetjes

Hallo Tis,

Ik heb het al gezien, de cel opmaken moeten op :mm staan,
Selecteer alle werkbladen, dan D3 T/M F33 dan Cel eigenschappen en kies voor aangepast :mm

Hoe zit het met de feestdagen? Krijg je hier 135% voor, ik heb er eventueel al één klaar staan met feestdagen.

Laatst bewerkt:
Beste tisje7,

Ik heb de titel van uw vraag iets aangepast omdat uw oude titel weinig over uw probleem zei.
Op deze manier is het voor toekomstige helpers (of mensen met hetzelfde probleem) makkelijker deze vraag te vinden.

Veel succes met de vraag verder, al zit dat volgens mij wel snor met een paar ijverige helpers hier :thumb:

Hoi Ad,

ben totaal niet afgehaakt!
Heb afgelopen week veel gewerkt, weinig (vrije) tijd gehad.
Ben vandaag weer begonnen met het puzzelen met Excel.
Probeer nu een totaaloverzicht te maken qua overuren en vrije dagen.

Dus eigenlijk dat ik aan het eind van het jaar een helder beeld heb van hoeveel overuren ik heb en hoeveel dagen ik vrij heb gehad (dus van de overuren afgetrokken)
en natuurlijk....(niet geheel onbelangrijk) hoeveel uur ik nog over of te kort heb.

Enne ik haak niet zo maar af!:d

Hoi Ad,

Ik heb gewerkt aan mijn Excel bestand.
Ik heb een totaaloverzicht gemaakt van de overuren en vakantie dagen in het tabblad totaal.

Nu moet ik met de hand de uren in het totaal tabblad invoeren.
Is er ook een manier om dit automatisch te laten doen.
Dus dat de uren in bijvoorbeeld tabblad februari M2 neergezet kunnen worden in tabblad totaal C4.

Ik heb dit met de helpfunctie van Excel geprobeerd maar ik kom er niet uit.

Voor de duidelijkheid stuur ik mijn bestand mee.

groetjes Tis

Bekijk bijlage Uren proef.xlsx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan