• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Een overzicht maken waarin mijn gewerkte uren zichtbaar zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hiervoor kan je INDIRECT gebruiken. Voor C3
PHP:
=INDIRECT(A3&"!$M$2")
en deze dan verder naar beneden slepen.

Als je de vrije uren en vakantie wil optellen moet je geen 'Vakantie' in de cellen zetten maar 8:00

In je voorbeeld geef je op bijvoorbeeld 11 mei een begintijd op en 12 mei pas een eindtijd. Werk je dan oprecht zoveel uur?
Ook lijkt in het hele verhaal geen pauze's terug te komen? heb je die niet of krijg je die ook betaald?

Het gaat hier om een voorbeeldje, op 11 mei staat inderdaad alléén een begintijd, maar vul ook eens een eindtijd in. Begin en eindtijd staan in de zelfde rij, ook als er door de nacht gewerkt word.
Kijk maar in februari.

Ad, wauw wat super ziet dit eruit. Dank, dank!
Wat vond je van mijn totaaloverzicht?? Was best trots op mijzelf:o
Als ik jouw overzicht ziet dan wordt ik weer even op mijn plaats gezet! hahahahaha

Is het mogelijk dat ik in jouw totaaloverzicht een kolom maak met "vakantie"?
Ik krijg namelijk dit jaar 176 uur oftewel 22 dagen vakantie.
Nu heb ik in juli/augustus 3 weken vakantie opgenomen.
Dit moeten dus van de 176 uur afgetrokken.
Ik heb dit overzichtje gemaakt in het bestand die ik bij mijn vorige bericht had geplaatst.

groetjes Tis

Dag Tis,

Hier heb je het bestandje met je vakantie uren. Ik heb het zo gemaakt dat je elke dag de uren in moet vullen, das voor de eenheid.
Dan staan op het Blad Jaaroverzicht de uren waar je per jaar recht op hebt, en daar onder de restant uren.
Kijk maar of je het zo bedoeld.

Nu heb ik nog een handigheidje gezet op het Blad Jaaroverzicht, het maakt het invullen van je uren gemakkelijker.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi Ad,

Wat fijn dat je zoveel voor me doet!
Ben (denk ik) nu helemaal gelukkig met het Excel bestand.

In een eerder bericht had je het over les in formules van Excel.

Ik hou me heel graag aanbevolen.
Vind dat Excel programma toch wel bar interessant. :d

Maar boven alles heel erg super bedankt!!!

groetjes Tis

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer.
IK heb waarschijnlijk iets heel stoms gedaan. :o:shocked::o
Ik wilde mijn zorgvuldig opgemaakte excelbestand (met veel hulp van Ad :d) beveiligen tegen "formuleovername" maar ik denk dat het beveiligen niet goed is gegaan!
Ik heb in dit forum het een en ander opgezocht en mijn bestand beveiligd maar niet alle cellen zijn beveiligd en als ik de beveiliging wil opheffen dan krijg ik een melding dat het bestand niet meer door anderen gebruikt kan worden.

Ik wil dit bestand echt niet kwijt maar weet niet meer hoe ik dit moet oplossen!?!?!?!

Wie kan mij en wil mij (weer) helpen??? Ad misschien???:o

Bijlagen

hallo Tis,
Toevallig kom ik je draadje weer tegen.
Ik heb de werkbladen beveiligd zonder wachtwoord (wordt meestal vergeten) dus je kunt de formules wel zien, maar niet aanpassen.
Als je van een Blad de beveiliging uit wilt zetten, ga je naar "Controleren", en klik je op "Beveiliging bla opheffen"
Wil je het blad weer beveiligen, "Controleren" en klik je op "Blad beveiligen" je kunt eventueel het vinkje voor "Vergrendelde cellen selecteren" weghalen, je kunt de cellen niet meer selecteren en je ziet de formules niet meer.
Maar als je een wachtwoord gebruikt.......schrijf hem dan op.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan