Een programma als achtergrond instellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jorisrijsewijk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 dec 2009
Hoi,

Ik vroeg me af of je een programma zoals steam of zo iets als achtergrond kan instellen. En of daar een programma voor is.

Gr.

Volgensmij kun je niet een programma als achtergrond instellen... als je bedoelt dat je desktop dan steam is, ipv een plaatje...

Hij accepteert bij mijn weten alleen plaatjes.

Als je vraagt of het kan, dan ja dat kan (half). Als je vraagt hoe, moet ik zeggen dat ik geen idee heb.
Wat in mijn hoofd opkomt is dat je programma zoiets zou moeten doen:
* Zijn grafisch gedeelte naar een image renderen ipv zijn standaard venster, en dat dan als de achtergrondafbeelding van je desktop zetten.
* Alle kliks opvangen die niet op een icoontje van de desktop zijn, en die verwerken als je interactie wil.

Voor een voorbeeld raad ik je aan om in de code van VLC Media Player te duiken, die doen aan desktoprendering adhv OpenGL.

Eén advies: als er in bovenstaand antwoord ook maar 1 woord staat dat je niet begreep, zal je een hoop moeten leren en veel werk hebben om dit te maken. En aangezien je vraagt of hier een programma voor bestaat, vermoed ik dat je eigen programmeerkennis niet is om van de daken te schreeuwen (maar goed, ik kan me vergissen natuurlijk :) )

Ik moet inderdaad nog wel wat leren ja :P. Mijn broer raadde het aan om hier mijn vrage te stellen en op te zoeken. Misschien dat je hem ooit op de forums hebt gezien. Thomas Rijsewijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan