Een schijf plaatsen. Plaats een schijf in station D:.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo

"mijn Acer laptop"

Persoonlijk mis ik een typenr van dit toestel.

De meeste laptop's die +/- 3 jaar oud zijn bezitten reeds een sata aansluiting voor de c.d./d.v.d lezer. (oudere modellen meestal laptop i.d.e.)

In 98% van de gevallen zijn deze compatibel met elkaar , en dus onderling uitwisselbaar.

Het enige verschil is de bevestigingsbeugeltjes , en het frontje die kunnen verschillen.

Deze kun je transplanteren van het ene op het andere toestel ---> front vereist wel de nodige voorzichtigheid (breekbare weerhaakjes).

Mocht je iemand kennen in uw relatiekring die laptop's hersteld , kun je een 2e hands recuperatie drive proberen in te bouwen.

Elke deftige p.c. winkel met eigen hersteldienst , heeft zeker ook ettelijke recuperatiedrives liggen voor een appel en een ei ....

e-bay is ook een potentiele bron van goedkope laptop onderdelen (zelf eens zoeken met het korrekte typenr van uw "mijn acer laptop")

Uiteraard heb ik geen idee hoe handig je bent in dergelijke priel werkjes.

Hopelijk heb jij , of iemands die dit ooit in de toekomst mocht lezen iets aan deze info.

Peter
 
Laatst bewerkt:
@Tijs: Hallo, deze Samsung is inderdaad een stuk minder prijzig dan degenen die ik eerder gezien heb. Dank voor deze tip. Ik vraag mij wel af waarom deze (en de overigen misschien ook) een mini-USB aansluiting heeft. Ik weet niet of mijn laptop die ook heeft. Ook vraag ik mij af waarom dit apparaat wordt aangeduid als "brander". Maar, zoals gezegd: ik ben er nog niet echt aan toe.

@VDK_P: Ook hallo. Het type laptop is Acer Aspire 7741ZG. Hij is ongeveer 3½ jaar oud. Of ik een SATA-aansluiting heb, weet ik ook al niet. Er is wel een deftige PC-winkel met herstelservice in de buurt. Ik kan daar wel eens naar toe gaan om inlichtingen in te winnen. Eventuele zelf-reparatie moet kunnen slagen, daar ik nogal rustig en precies van aard ben.
 
Dat is de aansluiting aan de kant van de brander zelf. Aan de andere kant van de kabel heb je een gewone brede USB aansluiting. In het slechtste geval (staat helaas niet bij of de kabel erbij geleverd wordt; ik neem aan van wel) zou je dan nog een kabel erbij moeten kopen zoals
deze , of
deze , of
deze

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Deze week las ik in het huis-aan-huisblad dat er op 900 meter van mijn woning een kabelspeciaalzaak gevestigd gaat worden, dus dit eventueel naderende probleem zal wel opgelost worden.

Het klinkt inderdaad zeer logisch dat de mini-USB aan de kant van het CD-station zit. Maar ja, je moet er maar op komen.☺
 
Zo'n kabel is overal te krijgen. Denk aan computerzaken (als die ook accessoires verkopen, zoals MyCom), telefoonwinkels (als die ook accessoires/vervangende onderdelen verkopen), MediaMarkt, Saturn, webwinkels etc.
Sterker nog: Mogelijk heb je zo'n kabel al in huis (meegeleverd bij je mobiele telefoon voor overbrengen foto's naar de computer etc.) :D

Tijs.
 
Neen, zo'n kabeltje heb ik beslist niet in huis. Ik heb slechts een mobiele telefoon van de allergoedkoopste prijsklasse, zonder internet (en zonder simkaart).
 
Zoals gezegd ga ik ervan uit dat de kabel meegeleverd is. Je hebt in ieder geval genoeg mogelijkheden om er alsnog aan te komen, mocht dat nodig zijn. :)

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan