• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Een sumif formule maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

pbongenaar

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2007
Hallo,

Ik wil een formule maken waarbij aantallen producten worden opgeteld als wordt voldaan aan een aantal voorwaarden, zie ook voor uitleg bijgevoegd bestand.

Wie kan mij helpen?????

groet,

Paul

Bijlagen

Beste pbongenaar ;)

Plaats de volgende formule in cel F6.

Code:
=SOMPRODUCT((Invoersheet!$B$5:$B$7="karton 50x50")*(Invoersheet!$C$5:$C$7="verwerkt")*(Invoersheet!$H$5:$H$7))

Groetjes Danny. :thumb:

Helaas ik krijg de formule niet werkend, en ik zie ook niet dat hij de totalen van week 1 daarin optelt. Kun je de formule in het bestand zetten en mij toesturen, want het lukt me zo niet

Groet,

Paul

Dank, de formule werkt nu.
Echter nu is de uitkomst 1300 terwijl er in week 1 maar 300 is verwerkt. 1000 is in week 41 verwerkt en moet dus in cel AT6 komen te staan.

Kunnen jullie mij hier nog mee helpen?

Groet,

Paul

Beste pbongenaar ;)

Zie aangepast bestandje.

Bijlagen

Hallo,

Dank voor jullie antwoorden, de formule telt nu de juiste getallen op, echter in het bovenste overzicht in weekoverzicht telt de formule alles op, maar ik wil alleen de karton 50x50 optellen. Kan dit met een if formule nog erbij gemaakt worden. Nu wordt alles opgeteld, maar ik wil dit per productsoort doen. (dus een if formule met gegevens uit kolom b op de invoersheet. wie kan me helpen??

Groet,

Paul

Hallo,

Dank voor jullie antwoorden, de formule telt nu de juiste getallen op, echter in het bovenste overzicht in weekoverzicht telt de formule alles op, maar ik wil alleen de karton 50x50 optellen. Kan dit met een if formule nog erbij gemaakt worden. Nu wordt alles opgeteld, maar ik wil dit per productsoort doen. (dus een if formule met gegevens uit kolom b op de invoersheet. wie kan me helpen??

Groet,

Paul

Volgens mij klopt de formule omdat er maar 1 waarde voor week 1 in het invoersheet staat.
Of mis ik iets?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Beste pbongenaar ;)

Hallo,

echter in het bovenste overzicht in weekoverzicht telt de formule alles op, maar ik wil alleen de karton 50x50 optellen.

Groet,

Paul

Ik zie nergens een cel waar alles opgeteld wordt :confused:
In week 1 staat 300 en ik week 41 staat 1000

Ik moet mij hierbij aansluiten wat Roncancio zegt en mis ik ook iets :D

Is dit een oplossing?

Bijlagen

Beste popipipo ;)

Ik denk dat dit wel de oplossing is voor pbongenaar :thumb:

Er moest nog een onderscheid gemaakt worden tussen 50x50, profiel en karton 2mm

en dit werkt perfect. Dank jullie wel!!!

wel heb ik nog een algemene vraag. Heeft iemand van jullie een voorraadsysteem in excel of weten jullie waar ik dit zou kunnen downloaden? Ik wil dit nu zelf gaan maken, maar als ik dit van een bestaande format verder kan invullen zou me dit veel tijd schelen.

Groet,

Paul

Sorry maar ik heb niet zo'n systeem, maar denk je niet dat het veel maar genoegen geeft
als je je eigen naam eronder mag zetten ???

en dan weet je tenminste ook hoe het werkt mits er iets veranderd moest worden naar
verloop van tijd. En zitten er tenminste alleen dingen die jij zelf ook kent want iemand anders gebruikt misschien veel moeilijkere oplossingen.

Greetz AvA

ps. ik hoop dat je begrijpt wat ik probeer te zeggen.
maar als je het toch niet zelf doet maakt niks uit maar dit is gewoon mijn mening.

en dit werkt perfect. Dank jullie wel!!!

wel heb ik nog een algemene vraag. Heeft iemand van jullie een voorraadsysteem in excel of weten jullie waar ik dit zou kunnen downloaden? Ik wil dit nu zelf gaan maken, maar als ik dit van een bestaande format verder kan invullen zou me dit veel tijd schelen.

Groet,

Paul

Via de zoekfunctie van Helpmij kan je verschillende voorbeelden van voorraadsystemen vinden.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan