• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

een (voor mij) heel moeilijke verwijzing

Status
Niet open voor verdere reacties.

jenzie44

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2011
Dag allen,

Ik zit weer met een 'klein' probleempje, die jullie misschien wel opgelost krijgen. Mijn excelsheets uploaden is me nog nooit gelukt dus ik probeer het altijd zo duidelijk mogelijk te omschrijven wat mijn vraag is.

Ik heb een formule:
Code:
=AANTALLEN.ALS(.......;DataA!$T$3:DataA!$T$40000;1;DataA!$Z$3:DataA!$Z$40000;">=[B]40841[/B]".......)

In die formule staat nu het dikgedrukte getal 40841. Dit getal is een datum die gaat variëren. In plaats van deze 40481 wil ik daar een verwijzing plaatsen naar een cel op een ander tabblad (genaamd Datumdump).
Wat ik heb geprobeerd en waarvan ik eigenlijk al wist dat het niet zou lukken is de formule aan te passen naar:
Code:
=AANTALLEN.ALS(.......;DataA!$T$3:DataA!$T$40000;1;DataA!$Z$3:DataA!$Z$40000;">=[B]Datumdump!C1[/B]".......)
Zoals ik zei, dit werkt niet.

Hoe moet ik dit oplossen??
Ik kom er niet uit..

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik je vraag goed begrijp moet je de oplossing zoeken met de functie 'indirect'

Iets in de trant van: >=indirect(C1)

Plaats anders even een xls vbtje.

Bedankt voor je reactie Willem, maar helaas werkt het niet met indirect.

Ik kan ook niets uploaden, lukt me niet. Wat in mijn vraag is je niet duidelijk? Misschien dat ik het even kan toelichten...

Probeer het bestandje eens HIER neer te zetten.

Ik denk dat je dit moet doen:

Code:
=AANTAL[COLOR="red"][B]LEN[/B][/COLOR].ALS(.......;DataA!$T$3:DataA!$T$40000;1;DataA!$Z$3:DataA!$Z$40000;">=[B][COLOR="red"]"&[/COLOR][/B]Datumdump!C1.......)

Dus AANTAL.ALS in plaats van AANTALLEN.ALS
en
De verwijzing naar de cel met de datumwaarde moet zijn : ">="&Datumdump!C1

Deze doet het bij mij in elk geval wel. Excel 2003

Laatst bewerkt:
Kun je met deze formule verder?

Waarom eigenlijk niet direct verwijzen naar B1 ipv C1

Bijlagen

Willem,

Die ">="&Blad1!C1 verwijzing is precies wat ik nodig had! Het werkt nu zoals ik wil. Enorm bedankt!

Ik wil iets soortgelijks ook toepassen bij de functie 'Voorwaardelijke opmaak" (met formule), maar als ik dan hetzelfde toepas lukt dit niet...

Voorwaardelijke opmaak over verschillende tabbladen werkt alleen met 'bereiknamen'
Geef het bereik dus een naam en zet deze naam in de formule.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan