• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Eenmalig overnemen van bepaalde celnaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maartenwl

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2008
Ik ben momenteel bezig met een sjabloon-bestand om klanten te beoordelen op hun prestatie per dag. Een klant heeft meerdere orders per dag, maar besteld soms ook een dag niet. Daarnaast zijn er dagelijks nieuwe klanten die soms 1 keer bestellen, maar soms ook klant blijven.

Misschien is het een onduidelijk verhaal, maar ik hoop als je het bestand opent dat het duidelijker wordt.

Bijlagen

Ik ben momenteel bezig met een sjabloon-bestand om klanten te beoordelen op hun prestatie per dag. Een klant heeft meerdere orders per dag, maar besteld soms ook een dag niet. Daarnaast zijn er dagelijks nieuwe klanten die soms 1 keer bestellen, maar soms ook klant blijven.

Misschien is het een onduidelijk verhaal, maar ik hoop als je het bestand opent dat het duidelijker wordt.

Via een matrixformule kan dit worden gerealiseerd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Ik sta versteld van de kennis die mensen op dit forum hebben..

De formule klopt, maar ik loop tegen een klein probleem aan. Namelijk de 0 die automatisch wordt gegenereerd als het aantal klanten minder is dan de grootte van de tabel.

De #N/B maakt me niet zo veel uit, dat kan ik nog wel filteren, maar die 0 is in het grote bestand ontzettend vervelend omdat de vervolgberekening dan niet klopt...

Zie bijlage.

Bijlagen

Ik sta versteld van de kennis die mensen op dit forum hebben..

De formule klopt, maar ik loop tegen een klein probleem aan. Namelijk de 0 die automatisch wordt gegenereerd als het aantal klanten minder is dan de grootte van de tabel.

De #N/B maakt me niet zo veel uit, dat kan ik nog wel filteren, maar die 0 is in het grote bestand ontzettend vervelend omdat de vervolgberekening dan niet klopt...

Zie bijlage.

Zo is dat probleem opgelost.
Code:
=INDEX(INDIRECT("$A$2:$A$"& AANTALARG(A:A));VERGELIJKEN(0;AANTAL.ALS($D$3:D3;INDIRECT("$A$2:$A$"& AANTALARG(A:A)));0))

Wellicht ter overvloede: het is nog steeds een matrix-formule.
Dus afsluiten met CTRL-SHIFT-ENTER.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

De #N/B kan je eventueel ook nog afvangen.
Code:
=ALS(ISFOUT(INDEX(INDIRECT("$A$2:$A$"& AANTALARG(A:A));VERGELIJKEN(0;AANTAL.ALS($D$3:D3;INDIRECT("$A$2:$A$"& AANTALARG(A:A)));0)));"";INDEX(INDIRECT("$A$2:$A$"& AANTALARG(A:A));VERGELIJKEN(0;AANTAL.ALS($D$3:D3;INDIRECT("$A$2:$A$"& AANTALARG(A:A)));0)))

Je krijgt dan een lege cel te zijn.
Dat stelt wel zo fraai itt de foutmelding.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan