Eerst verplichte velden dan pas naar subformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

oosthoek

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2013
Berichten
49
Hallo,

Ik heb een formulier Werkbon met daarop (of in) een subformulier werkbon_details Nu wil dat eerst de velden werknaam, weeknummer en datum op de werkbon worden ingevuld voordat er gegevens in het subformulier kunnen worden ingevuld is dit mogelijk zo ja hoe?

Bij voorbaat dank
 
Weeknummer is afhankelijk van Datum, dus die kun je gelijk al weglaten. Datum kun je automatisch laten invullen, dus daar heb je ook geen omkijken naar. Hou je alleen het veld Werknaam over, en dan kun je doorlopen naar het subformulier. Heb je meer velden die verplicht moeten worden ingevuld, dan zou je de tabvolgorde kunnen aanpassen van het formulier, en eventueel meer velden op verplichte invoer zettten.
 
Dank voor je reactie maar de datum en het weeknummer moet handmatig worden ingevuld omdat de bonnen niet altijd op tijd worden gemaakt zo wordt er nu pas een bon gemaakt van week 3 dit jaar en met het automatisch invullen van de datum zou de bon een verkeerd weeknummer en datum krijgen. Is het niet mogelijk dat er een msgbox verschijnt wanneer de verplichte velden niet zijn ingevuld op het hoofdformulier voordat het subformulier ingevuld kan worden.
 
Laatst bewerkt:
Mij lijkt het een stuk logischer om op een werkbon een datum van actie/afhandeling te gebruiken en geen weeknummer, maar goed, die keuze maak je natuurlijk zelf. Je kunt het subformulier uitschakelen en bij een actie op een controleveldje inschakelen bijvoorbeeld. Maar veel beter is het om de verplichte velden in je hoofdtabel goed in te stellen; dan kom je al nooit in het subformulier als het hoofdformulier niet correct is ingevuld.
 
Beste OctaFish, ik ben ook benieuwd hoe je subformulier kunt inschakelen na een actie. Ik zit namelijk ook met het zelfde probleem. Ik heb de instellingen van het subformulier aangepast en uitgeschakeld, maar hoe kan ik deze weer inschakelen nadat een van de verplichte velden is bijgewerkt. Zou mij kunnen uitleggen hoe ik deze kan aanpakken.
 
Als alle velden zijn ingevuld, en je hebt daar een check op, dan zet je het subformulier aan met Me.Subformulier.Enabled = True. Maar dat is het enige antwoord dat je nu krijgt; de vraag is afgesloten door TS en bovendien is het niet gebruikelijk om een eigen vraag te stellen in de topic van iemand anders. Als je er niet uitkomt: maak een eigen vraag aan!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan