• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Eerste 20 karakters van een cel kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leenroc

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2002
Hallo allen,

Ik heb een heel groot bestand met allemaal omschrijvingen welke soms wel 60 karakters hebben.

Nu wil ik in de kolom ernaast de eerste 20 karakters van omschrijving vissen.
Ideenen?

heel simpel: je wilt een DEEL van de cel kopieren? Gebruik de string "DEEL" en specificeer begin- en eindkarakter.

Stel dat je karakter 14 t/m 50 uit cel M3 wilt kopieren, dan gebruik je de volgende formule

=DEEL($M$3;14;50)

Hoi Leenroc,

Madmuppets oplossing werkt, maar voor volgende vragen wil ik je wijzen op de functies Links en Rechts.
=Links(A1;14), pakt de eerste 14 karakters (of minder als er geen 14 zijn) van de waarde in cel A1
=Rechts(A1;14) doet hetzelfde, maar dan vanaf rechts.

Groeten,

Richard

dat kan ook nog ja. Vooral handig als je niet weet hoe lang een tekenreeks is of wordt. Hoewel "rechts" doorgaans beter toepasbaar is dan "links", je telt tenslotte vanaf één vastgesteld punt. Links loop je dan al snel tegen het begin van de cel aan, rechts kan in beginsel eindeloos doorlopen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan