Eerste letter van een woord tonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Backpage

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jun 2010
Hallo,

ik moet een spel maken dat lijkt op Lingo; wanneer de pagina laadt, moet er een willekeurig zesletterwoord gekozen worden en van dit woord moet dan de eerste letter op het scherm verschijnen gevolgd door 5 sterretjes. daarna kan de speler een woord ingeven en wanneer het fout is moet de tweede letter verschijnen.

(ik werk met frontpage) op de pagina had ik ****** getypt en dit geselecteerd en dan een html-code ingevoerd;
<span id="tetonen"> </span>

In mijn script begin ik dan met dit (zie hieronder), maar de sterretjes worden helemaal niet getoond :confused: en ik veronderstel dat die eerst moeten getoond worden vooraleer ik de eerste letter van het woord kan gaan tonen (waar ik trouwens ook geen idee van heb hoe ik dat zou doen)

HTML:
woorden=new Array()
woorden[1]= "octaaf"
woorden[2]= "limiet"
woorden[3]= "speler"
woorden[4]= "rommel"
woorden[5]= "gratis"
woorden[6]= "daling"

getal = Math.floor(Math.random()*6)+1
teraden = woord[getal]

tetonen ="******"

is er iemand die me zou kunnen helpen? :)

Alvast bedankt.

Je script ziet er nogal oud uit, hier is een betere:[JS]var woorden = [
"octaaf",
"limiet"
];

var willekeurigWoord = woorden[Math.floor(Math.random() * woorden.length)];

document.getElementById('tetonen').innerHTML = '******'; // deze zocht je[/JS]Nu, het beste is denk ik om een functie te maken die het woord laat zien, maar op bepaalde plekken nog sterretjes. Zoiets:
[JS]function laatSterWoordZien(locaties)
{
var i, len = locaties.length;
var res = '';

for(i=0; i<len; i++)
{
if(locaties === true)
{
ret += willekeurigWoord.charAt(i);
}else{
ret += '*';
}
}

return ret;
}[/JS][JS]laatSterWoordZien([true, false, false, false, false, false]); // als woord 'octaaf' is geeft het 'o*****'[/JS]:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan