• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Eerstvolgend bezoekcontact klanten op basis van datum actualiseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronaldn

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2009
Beste Excell experts,

Ik heb een vraag. In mijn werk hebben wij onze klanten in routes onderverdeeld. Elke klant moet door een vertegenwoordiger om de X weken bezocht worden. Nu heb ik een Excel document waarin alle klantspecifieke informatie overzichtelijk staat gerangschikt. In dit overzicht wil ik nu de eerst volgende bezoekweek opnemen. Ik weet niet hoe dit moet en of dit wel kan. Bijgaand een Excell bestandje waaruit ik het eerstvolgend bezoekcontact wil halen.

Het is uiteindelijk de bedoeling dat ik enkel de frequentie en de eerste week wil invullen en dat vervolgens de rest vanzelf gaat. Misschien wel veel gevraagd van Excell maar ik heb mij al vaker verwonderd over wat er allemaal mogelijk is. Alleen weet ik het niet. Wie wel!?

Gr. Ronald

Bijlagen

Bedankt voor je antwoord!

Oke, dat is al mooi maar nog niet volledig wat ik bedoel.
Nu is het nog de bedoelling dat op basis van de datum de eerst volgende bezoekweek in kolom c krijg. Zie bijlage.......

Ik ben heeel benieuwd!

Bijlagen

Hier een mogelijke oplossing.
Ik heb wel gebruik gemaakt van enkele hulpkolommen.
Want in je vorige oplossing zat nog een foute berekening.
Daar had je namelijk de mogelijkheid van week 54.
Mijn berekening zijn echt weeknummers en geen getallen.

Bijlagen

Wow, dat ziet er erg goed uit.
Ik kan je vertellen dat ik hier niet snel was uitgekomen!
Ik denk dat ik nu de formulle wel kan "lezen" en begrijpen.
Ga daar zeker nog even induiken.

Heel erg bedankt!

Gr. Ronald

Toch nog een probleempje

Op basis van de vorige reacties leek mij probleem opgelost en werken wij er al mee en zijn zeer tevreden. Alleen ontstaat er, nu wij dichter bij het einde van het jaar komen en "over " het jaar heen moeten kijker er steeds meer problemen. Wanneer een eerstvolgend bezoek in 2011 is komt er namelijk #verw in mijn overzicht te staan.

Ik heb werkelijk geen idee hoe ik dit kan oplossen omdat ik niet weet wat er fout gaat.

Wie weet het wel!?

Bijgevoegd een gedeelte uit mijn rittenplanner die bovenstaand verhaal wat beter uitlegd.Bekijk bijlage eerstvolgend bezoek berekenen op basis van freuentie en week.xlsx

Gr. Ronald

Ik heb werkelijk geen idee hoe ik dit kan oplossen omdat ik niet weet wat er fout gaat.
Het gaat fout omdat de weeknummers bij het jaarovergang niet meer opeenvolgend staan. Week 1 staat na week 52
Datum technisch gezien is dit juist maar getal technisch niet.

Bestandje aangepast
Hij gaat nu niet zoeken naar de weeknummers (kolom G:K) maar naar datum (kolom N:S) en zet deze datum (kolom M) daarna om in weeknummers (kolom D).

Bijlagen

Beste popipipo,

Wow, fantastich.
Om eerlijk te zijn snap ik de formulle nu niet meer helemaal maar goed, dat hoeft ook even niet aangezien dit toch niet meer veranderd.

Ontzettend bedankt weer!!!!

Gr. Ronald

Beste popipipo of andere experts,

Helaas, de formule is nog niet helemaal goed.
Op zich werkt de formule wel alleen moet de actuele week nog meegenomen worden.
Nu verspringt hij naar het volgende bezoekcontact. Het is nu week 49 en alle klanten die deze week eigenlijk bezoek zouden moeten krijgen komen nu niet meer in beeld.

Ik hoop weer dat dit nog wel kan...

Gr. Ronald

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan