Eigen Systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shifterke

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2008
Hey

Ik zou graag een eigen systeem samen stellen.
Heb bij Alternate al 3 systemen gemaakt rond mijn budget (Zal in bijlage zetten)
maar zouden julie mij willen zeggen of dit een enigzins goed systeem zou zijn.
Mijn budget licht tussen de € 600 en € 800 en ik zou mijn PC gebruiken om te Gamen.
Geluidsstilte is niet zo heel belangrijk voor mij maar het moet niet vreselijk veel lawaai gaan maken.

Ik zou hem zelf ineen steken en er een 64 Bit versie van Vista Premium opzetten.

Bedankt voor de hulp

Bijlagen

dit is veel beter:
pcod5.jpg

bij azerty moet dit besteld worden(daarvan is het winkelmandje)

hallo,

mag ik vragen waarom je 2 voedingen hebt? een 4850 is niet superzuinig maar 2 voedingen? ik zou kiezen voor de antec ninehundred als kast. Natuurlijk is een kast vaak een kwestie van smaak maar de antec heeft gewoon heel veel voordelen. Verder zou je voor 800 makkelijk een 4870 erin kunnen plaatsen.

yoeri

hallo,

mag ik vragen waarom je 2 voedingen hebt? een 4850 is niet superzuinig maar 2 voedingen? ik zou kiezen voor de antec ninehundred als kast. Natuurlijk is een kast vaak een kwestie van smaak maar de antec heeft gewoon heel veel voordelen. Verder zou je voor 800 makkelijk een 4870 erin kunnen plaatsen.

yoeri
sorry dubbel op de voeding geklikt, dan zou ik de hd4850 vervangen door de hd4870

ik zal een kijken bij Azerty maar ik heb Altarnate gekozen omdat ik zelf in België woon en dus niet te ver zou moeten gaan voor de onderdelen

wat is eigenlijk het beste om te gamen?

Een Core 2 Duo of Core 2 Quad want een vriend van mij zegt dat de Duo's nu nog beter zijn

Core2duo is nog steeds het beste om mee te gamen E8400, E8500 van intel

Ok ik denk dat ik maar een s samen met julie hulp en voledig nieuw systeem ga bouwen.

Moederbord: minimum 4 Gb Geheugen willen, Socket 775 en mogelijk om 2 grafische kaarten aan te sluiten (liefst D.m.v. SLI) met 5.1 onboard of aparte kaart.
Grafische kaarten minimum 512 Mb Totaal (Voorkeur NviDia)
CPU: Core 2 Duo minimum om goed mee te kunnen Games
Case: Liefst Antec P182, Zwart wegens goede bouw en 3 case fans bij begrepen + cable management
RAM: 4Gb merk maakt niet uit (moet gewoon werken en niet te duur)
Optisch Station : DVD Brander
Hard Disk: 320Gb Merk maakt niet zoveel uit
Voeding: Sterk genoeg dat PC nog geupgrade kan worden

Budget: €600 - €800 (mischien 900)

Ik hoop dat dit kan helpen

Zou ik de standaard koeler van de processor (Intel Core 2 Duo,E8400 3 GHz) gebruiken of een aparte kopen

*Edit*
Ben ook aan het twijfelen tussen de Antec Tree Hundred en de Antec P182

Laatst bewerkt:
als ik jou was had ik neit zo gelet op de behuizing maar gewoon de goedkopere gepakt, en een 2e hd4850, heb je betere presentaties voor €850,00

Ja, mischien wel beter geweest maar ga natuurlijk erst met 1 kaart kopen en dan upgrade naar 2de

Zou niet voor CrossFire gaan. Wordt door heel weinig games ondersteund.

Ik kan opzich begrijpen dat je het bij Alternate.be wilt bestellen. Is dat ook in de buurt of moet het dan ook verzonden worden?

Zercom is momenteel nog wat goedkoper als Azerty.
Als kast zou ik de CM 690 of de Antec Three Hundred nemen.

Over de koeler:
Ga je overclocken? Zo ja een andere koeler nemen in de vorm van Scythe Mugen Infinity of Zerotherm BTF92 e.d.

Zou het dan bij Zercom zo doen (met assemblage en Vista, assemblage kan je ook weg laten):

Als je gaat overclocken:
- Moederbord veranderen in Gigabyte GA-EP45-DS3L of DS3 of DS3R. (productnmr bij zercom: 122961 of 121724 of 120717).
- Geheugen veranderen in Corsair TWIN2X4096-6400C5 (productnmr bij zercom: 120968)

Overclocken waag ik me niet aan want ik ken mezelf en ik duw mezelf altijd tot het uiterste.
Welke kaarten en moederbord raad je aan voor een SLI opstelling??
Alternate winkel is op 10-15 minuutjes weg met auto.
Azerty 2 uur.

Laatst bewerkt:
Overclocken waag ik me niet aan want ik ken mezelf en ik duw mezelf altijd tot het uiterste.
Welke kaarten en moederbord raad je aan voor een SLI opstelling??
Alternate winkel is op 10-15 minuutjes weg met auto.
Azerty 2 uur.

SLi zou ik niet doen! De HD4870 is een top kaartje!
Als het even kan zou ik de Club3D CGAX-48724DDO nemen. Deze is standaard ge-overclocked en heeft 1024MB geheugen onboard ipv 512.

Als Alternate België zo dicht bij is zou ik het zeker daar kopen. Is toch fijn mocht er een probleem zijn.
Alternate is alleen wel wat duurder. (producten en assemblage = 55 euro).
Je wilt assemblage erbij dus moet je het via de PCBuilder doen anders kan je niet kiezen voor assemblage of je moet gewoon daar langs gaan met een printje van wat je wilt en dan zeg je dat je ook assemblage wilt, das waarschijnlijk het makkelijkst.

Laatst bewerkt:
wel een dure kaart 300 euro.
Ben momenteel de systeempjes van azerty and Zercom over aan het zetten in Alternate om prijs te weten.
Hoeveel is de zendprijs van Zercom eigenlijk naar België en assemblage ga ikz elf probzeren
Samengestelde PC bijlage

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan