Eindelijk werkt Skype,doen mijn boxen het niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mariska34

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2001
Hallo,

Eindelijk na veel zwoegen en proberen heb ik Skype in opdracht van mijn kids werkend kunnen krijgen.
Hun blij en ik een heeeel stuk minder!
Wat ik ook probeer ik krijg geen geluid meer uit mijn boxen.
Ik heb voor mijn gevoel alle instellingen al 3 keer doorlopen,ik heb op "microfoon dempen" na niets gedempt staan.
Ook een gewone audio cd afspelen lukt niet meer,overigens hoor ik die nu ook niet meer op mijn headset.

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen...
Alvast bedankt!

Mariska

Mariska34 zei:
Hallo,

Eindelijk na veel zwoegen en proberen heb ik Skype in opdracht van mijn kids werkend kunnen krijgen.
Hun blij en ik een heeeel stuk minder!
Wat ik ook probeer ik krijg geen geluid meer uit mijn boxen.
Ik heb voor mijn gevoel alle instellingen al 3 keer doorlopen,ik heb op "microfoon dempen" na niets gedempt staan.
Ook een gewone audio cd afspelen lukt niet meer,overigens hoor ik die nu ook niet meer op mijn headset.

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen...
Alvast bedankt!

Mariska

Drivers van je geluidskaart helemaal up to date..??

Als jij zegt dat ik dat opnieuw zal moeten updaten doe ik dat.
Maar toen ik afgelopen maandagavond Skype ging instaleren, deed echt alles het nog.
Kan het zijn dat door alleen het instaleren van Skype ineens mijn drivers niet meer up to date zijn?

Ik ben een leek en jij waarschijnlijk een expert, dus ik wil dat best proberen :)

Alvast bedankt voor je snelle reactie!

Mariska34 zei:
Als jij zegt dat ik dat opnieuw zal moeten updaten doe ik dat.
Maar toen ik afgelopen maandagavond Skype ging instaleren, deed echt alles het nog.
Kan het zijn dat door alleen het instaleren van Skype ineens mijn drivers niet meer up to date zijn?

Ik ben een leek en jij waarschijnlijk een expert, dus ik wil dat best proberen :)

Alvast bedankt voor je snelle reactie!

rechtermuisknop op deze computer>eigenschappen>tapblad hardware> en kies daar voor apparaatbeheer. Zie je daar gele uitropetekens staan of kruisjes ??

ja die staan daar en wel 2!

Bij overige apparaten en dan daaronder bij Parallel Device..

zegt mij niks en jouw waarschijnlijk wel?:)

google es naar het programma 'aida32' dat is een programma waarmee je precies kan zien wat voor geluidskaart je in je pc hebt geeft u daarna de naam hier ff door :)

Nou dat is mij dan gelukt, maar wil je niet heel hard gaan lachen als ik je vertel dat ik Aida heb uitgepakt maar nog niet begrijp waar ik mijn geluisdkaart moet zoeken?

Is dat bij Multimedia? Of bij apparaten?

Help?:)

Thanks!

ow ik ben te snel....

Kan dit hem zijn?
Intel82801EB ICH5-AC'97 Audio controller

Of zeg ik nu iets heel raars?

Mariska34 zei:
Of zeg ik nu iets heel raars?
Nee, dit klopt wel dacht ik.
Kijk ook eens aida wat voor merk en type moederbord je hebt, als dat weet kun je naar de site van de fabrikant gaan om de nieuwste drivers te installeren want het gaat waarschijnlijk om een geluidskaart die op je moederbord zit gebakken.
Je mag het merk en type ook hier plaatsen als het je niet lukt de drivers te vinden.

Probeer ook eens de gele tekens in apparaatbeheer te verwijderen en de pc opnieuw op te starten.
Wordt het zaakje dan wél goed herkend?

Laatst bewerkt:
Moederbordeigenschappen
Moederbord ID <DMI>
Moederbordnaam FUJITSU SIEMENS D1625

Ehm..is dit waar je het over had?

groet,
ris

Mariska34 zei:
Moederbordeigenschappen
Moederbord ID <DMI>
Moederbordnaam FUJITSU SIEMENS D1625
Je hebt dus een Siemens pc neem ik aan?
In dit geval zou ik even op de site van Siemens kijken voor de laatste drivers, of heb je misschien nog een cd-tje die bij de pc hoort, daar staan vast wel de drivers op die bij de geluidskaart hoort.

Ik zal even schetsen wat ik gedaan heb...
Ik heb cdtje opgezocht en daar zouden Drivers en Utility op staan.
In pc gestopt en ja hoor ik kon drivers aanklikken.
Het enige wat ik een beetje kon vinden waarvan ik dacht dat het de drivers van mijn geluidskaart zouden zijn is AC97 Soudmax.
Die heb ik dus geinstaleerd...en nu doet ie het nog niet :(

Langzamerhand raak ik een beetje moedeloos..wat doe ik fout??

Zo te lezen heb je juist gehandeld. :)
Dit ook nog gedaan?
Frisian zei:
Probeer ook eens de gele tekens in apparaatbeheer te verwijderen en de pc opnieuw op te starten.
Wordt het zaakje dan wél goed herkend?

Frisian dankjewel voor je reactie :)

Ja nou.. ik kan ze vinden die gele vraagtekens, maar wat precies bedoel je met verwijderen? ga ik ze gewoon deleten? Of bedoel je het anders?

Thanks again :)

Mariska34 zei:
Frisian dankjewel voor je reactie :)

Ja nou.. ik kan ze vinden die gele vraagtekens, maar wat precies bedoel je met verwijderen? ga ik ze gewoon deleten? Of bedoel je het anders?
Ja inderdaad, gewoon zorgen dat ze weg gaan. :)

Een voorbeeldje.

attachment.php

Bijlagen

• Afbeelding1.gif
    Afbeelding1.gif
    25,1 KB · Weergaven: 54
Hai,

Ook dat heb ik gedaan en nog steeds geen geluid... :(

Heb je nog een andere optie die ik kan proberen?

Je hebt de gele tekens dus verwijderd uit je apparaatbeheer.
Is je apparaatbeheer nu vrij van deze tekens, met andere woorden, is alle hardware nu goed geïnstalleerd?
Zo ja, word je geluidskaart juist herkend, deze kunt je ook gewoon instellen in het configuratiescherm --> Geluiden en audioapparaten?

Goedemorgen!

Ja alles wat jij aangeeft heb ik gedaan en ik kan alles instellen en veranderen als ik dat wil.
Ik heb 3 keer de probleemoplosser van Windows zelf doorlopen. Ik heb systeemherstel gedaan van een data ergens in januari toen alles nog werkte...

Maar niets helpt...

Een andere pc misschien?

Ik wil je in elk geval wel bedanken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan