• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Eindstand berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

michvand

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2009
Beste Excel experts,

Hierbij heb ik jullie hulp wederom nodig.
Ik heb op een gegeven moment een eindstand.
Kolom A benodigde wedstrijden, kolom B gespeelde wedstrijden, kolom C de eindrating
Nu wil ik deze op volgorde zetten zoals in kolom G. H, I en J zijn resp benodigde wedstrijden, gespeelde wedstrijden en rating van spelers die het aantal wedstrijden gehaald hebben en een tweede met spelers die hun aantal niet gehaald hebben.
Kan iemand me helpen om dit voor elkaar te krijgen? Ik heb iets geprobeerd met index Match, large, row enz, maar krijg niet het resultaat zoals ik het hebben wil.
Bij voorbaat dank voor jullie antwoorden.Bekijk bijlage Voorbeeld Eindstand.xlsx

Bvb. Ik ben uitgegaan van de mogelijkheid op dubbele waarden. Wanneer die er niet zijn kan de formule wat korter

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste JV, dank voor je antwoord.
Ik heb helaas geen bevredigend werkend eindstand gekregen. Ik had een simpel werkblad geüpload als voorbeeld.
In werkelijkheid zitten de spelers in P4:P32, benodigde wedstrijden in ar4:ar32 en de gespeelde wedstrijden in as4:as32. Het getalletje 17 heb ik veranderd in de kolom benodigde wedstrijden, De moyenne zit in kolom aw4:aw32
Jouw formule heb ik aangepast in =INDEX(P$4:P$32,MATCH(LARGE(IF($AS$4:$AS$32>=$AR$4:$AR$32,$AW$4:$AW$32+ROW($AW$4:$AW$32)/1000),ROW($P1)),$AW$4:$AW$32+ROW($AW$4:$AW$32)/1000,0)) Als antwoord kreeg ik de kolommen P, Q, R, S, maar wel gesorteerd van hoog naar laag naar kolom AW.
De bedoeling is dat ik de kolommen P, AR, AS en AW terugkrijg.
Heb je mischien een algemere formule?
Dank voor je antwoord.

Sorry voor de emoticones, ze moeten vervangen worden door dubbele punt 32.

ik veronderstel dat alles eigenlijk in een tabel of in een vast bereik zit.
Dan is een draaitabel een optie zonder moeilijke formules.
Klaar in een wip, met enig probleempje dat je die zelf moet verversen ofwel door een macro moet laten doen.

Bijlagen

Of plaats een bestand wat relevant is

Ik heb het probleem opgelost door de kolommen te veranderen naar de verplaatste. Hartelijk dank voor jullie oplossingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan