Email adres kiezen na keuze CBO box

Status
Niet open voor verdere reacties.

bulendyasin

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2011
Hoi,

Ik heb een form waar een cbo op staat.
Ik heb een tabel met email adressen.

De bedoeling is dus dat je bij cbo een afdeling kiest en aan de hand van die keuze moet die afdeling gemaild worden.

Ik heb alles zo ver dat aan de hand van de gegevens je invult een email opgemaakt wordt met subject en body.
Maar dit onafhankelijk van de cbo (cboIssue).

Ik zie geen lijst met email adressen, maar alleen een keuzelijst met Waarden (<cboStapList>). Waaraan wil je de email adressen koppelen? Je hebt een tabel [tblFixedEMail] maar die is dus niet gekoppeld aan je keuzelijst. Ik zou dat dus in ieder geval doen: de bron voor de keuzelijst baseren op de tabel met zowel de stapwaarden en de emailadressen. Daarna kun je simpel met cboStapList.Column(1) het emailadres uit de keuzelijst lezen.

OctaFish Bedankt voor je aandacht.

De "lijst" is inderdaad de 2 rijen van tabel [tblFixedEMail].
Ik weet alleen niet hoe ik die koppeling moet maken met de cbo :(

EDIT:

Ik denk dat je bedoelt dat ik de afdeling in de zelfde tabel moet zetten met de email adressen. en de cbo moet opbouwen met de wizzard.

Ok maar hoe krijg ik dit in VBA zodat het juiste adres(sen) ingevuld worden zodra ik op send klik?

Laatst bewerkt:
Zoals ik hierboven al uitlegde, kun je kolommen uit een keuzelijst uitlezen met cboStapList.Column(#). Hierbij staat het hekje voor de plaats van de kolom, beginnend bij 0 (eerste kolom dus). Als het email adres in kolom twee staat, krijg je de waarde dus met:
strEmail=Me.cboStapList.Column(1)

OctaFish,

Heb je de VBA code bekeken?

Vergeef me mijn domheid maar ik snap niet hoe en waar ik strEmail=Me.cboStapList.Column(1) moet neerzetten.
Kun je in mijn voorbeeld de code implenteren zodat ik het beter kan analyseren?

Is toch niet zo lastig :)

Code:
strTo = Me.cboStapList.Column(1)
strCC = Me.cboStapList.Column(2)
strBCC = Me.cboStapList.Column(3)

Hmm ik denk dat ik het niet helemaal duidelijk heb kunnen verwoorden.

de tabel met de emails bevat al de velden met to bcc en cc.
Aan de hand van de keuze van de cbo box wil ik bepalen welke id en dus de to cc en bcc combinatie er gepakt moet worden.
Stel 1ste record met ID 1 heeft de volgende waarden: To=test1to@blabla.com CC=test1cc@blabla.com BCC=test1bcc@blabla.com
en ID 2 de volgende: To=test2to@blabla@ CC=test2cc@blabla.com enz.

Als ik van de cbo de 1ste keuze kies moet hij de record met ID 1 pakken (in de vba code moet dus de gegevens van ID 1 komen)
Als ik de 2de kies moet hij de velden van ID 2 pakken.

Mischien moet ik hiervoor een keuzevakje kiezen ipv cbo box.

En toch is het redelijk simpel, zoals ik al in een eerdere post aangaf ;)
Zoals je het hebt opgezet, gaat het niet werken. Zolang er geen (al dan niet directe) koppeling is tussen het record met de email adressen en de keuzelijst, blijf je het probleem houden. Maar als je aan de tabel [tblFixedEMail] een veld toevoegt met de omschrijving van de stappen, zoals ze nu in de keuzelijst cboStapList zitten, hoef je verder niks bijzonders te doen; selecteren van een staplist geeft dan automatisch (middels Column) de correcte emailadressen.

Ok ik heb een kollom opgenomen in de mail tabel met de waarden van staplist.
Daarna heb ik een cbo gecreerd met de wizzard om de cbo te maken.
Maar welke ik ook kies de mail adressen blijven hetzelfde.

Het beinvloedt de VBA code niet en daarmee dus ook niet de mail opmaak(to CC BCC etc).

Ik heb het gevoel dat ik in VBA een IF THEN functie mis.

Maak een nieuw voorbeeldje, dan zien we wat je gedaan hebt. Het is ècht heel simpel :D

Kom maar op met die plaatjes :)
Ik zal niet nog een keer uitleggen hoe het werkt; dat staat ondertussen hierboven al een paar keer beschreven.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan