"Email deze pagina" ??

• Onderwerp starter Onderwerp starter Koia
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Koia

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 feb 2010
Hi,

Ik ben op zoek naar een code (of script dat weet ik niet) dat je op een webpagina zet en als je er op klikt dat hij dan de hele pagina in html naar een email adres verstuurd (er moet ook een webform komen waar mensen de email kunnen invullen van diegene waar ze de pagina naartoe willen sturen)
Ik heb dit script op deze site in werking gezien ( http://www.muceramics.nl/urnentekoop/produktoverzicht.asp?PRO_ID=47 helemaal onderaan staat 'mail deze info') maar ik heb geen idee hoe dat gecodeerd is en ik MOET het echt weten :(:(:(
Misschien is er een simpele manier of een workaround om iemand met een klik een html pagina te laten versturen? Ik heb me suf gezocht op google maar ik kan niks vinden.
(het gaat dus niet op een simpel linkje in een email maar een volledige html pagina zoals je hem ziet op de site naar iemand's inbox te versturen)
Please help! Ik voel me hopeloos op het moment :eek:

-xxx-
Koia

De html die toegestaan is in een email is heel anders dan die op een webpagina, dus de kans dat het er goed uitziet als je dit doet is niet zo heel groot...

Daarnaast is het gewoon een scriptje waarschijnlijk, hoe het precies werkt is nogal afhankelijk van je website. Makkelijkste manier (maar niet bijzonder efficient) is om je eigen pagina via het web te getten, dan wordt ie opnieuw aangemaakt, en dat in een mailtje te stoppen.

PHP:
$pagina = file_get_contents( "http://jewebsite.nl/depagina.html");
mail ( "adres_van_gebruiker@zijn_provider.com", "titel van de pagina", $pagina, "de html-email header" );

bedankt voor de antwoorden maar helaas vind ik die tutorials erg vaag. Er wordt mij niet uitgelegd wat ik moet doen bij mijn webhost om bepaalde dingen te laten werken en ik heb nu een paar uur zitten puzelen zonder enig resultaat ik wordt er helemaal gek van :shocked:
Kan iemand me misschien uitleggen hoe dit werkt? Ik ben zowiezo niet zo'n held met php of asp.

Helaas zijn dit geen kleine dingetjes die je hier vraagt en als je het zelf wilt doen zul je je er toch in moeten gaan verdiepen ;)

Dit is helaas geen simpele vraag met een simpel antwoord.

Heb je een linkje naar je site? Dan kunnen we even zien of je site wel goed zou werken als je hem mailt.

(En waarom mail je niet gewoon een linkje naar je eigen site? Das een stuk makkelijker en gebruiksvriendelijker)

Helaas zijn dit geen kleine dingetjes die je hier vraagt en als je het zelf wilt doen zul je je er toch in moeten gaan verdiepen ;)

Dit is helaas geen simpele vraag met een simpel antwoord.

Heb je een linkje naar je site? Dan kunnen we even zien of je site wel goed zou werken als je hem mailt.

(En waarom mail je niet gewoon een linkje naar je eigen site? Das een stuk makkelijker en gebruiksvriendelijker)

Ik maak een website voor een kennis en die wil graag dat klanten een overzicht van de webpagina (met de details van het product) aan iemand anders kunnen doormailen. Ik wil het zo graag leren want ik wil hem niet vertellen 'ja sorry ik kan het niet' snap je? :o
Ik heb al die voorbeeld scripts geprobeerd maar om de een of andere reden doen ze het gewoon niet voor me.
Bij de site die ik als voorbeeld had gelinkt zag ik dat ze gebruik maken van een javascript form maar als ik de code bekijk maken ze ook gebruik van een .asp file (die ik dus niet kan bekijken om te zien hoe ze dat gedaan hebben).
Ik kan dus gewoon de javascript code copieren en het geeft allemaal goed weer maar ik kan geen email versturen aangezien ik geen .asp file heb. Die kan ik ook niet maken want ik weet niet wat ik er in moet zetten om de mail te laten werken.

Er staat nog niks op m'n site,is nog leeg,ik gebruik hem momenteel alleen om mn pagina's te testen :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan