email error 0x80042109 ziggo

Status
Niet open voor verdere reacties.

vhg900

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2005
Hallo,

M'n vriendin heeft een kapotte router. Nu gebruikt ze mijn netwerk om haar email op te halen (outlook 2007) en te verzenden. Ze heeft een Ziggo account.

Mail ophalen lukt wel maar mail verzenden niet. Ik krijg een foutmelding dat het niet lukt om de uitgaande mailserver te bereiken met foutcode 0x80042109. Ik heb al gegoogled maar wordt niet veel wijzer. En van Ziggo al helemaal niet. Wat een waardeloze klantenservice :evil:

Heeft iemand hier ervaring mee? Poortnummer 25 veranderen naar 587 helpt niet.

Ben er blij mee als iemand me kan helpen, bedankt!

Je hebt de poort 587 truuk al geprobeerd dus. Dan kan ik alleen maar concluderen:

- Dat je een foute SMTP server hebt ingevuld
- Je verstuurt met een SMTP server gebruikt van een andere provider en je zit bij Ziggo
- Je verstuurt met een SMTP server van Ziggo, maar je zit bij een andere provider (je zegt al, ze gebruikt mijn netwerk, dus vreemde SMTP server, dus verboden om daarmee mail uit sturen) => als dit het is, bij smtp server jouw smtp server invullen
- Er is iets mis met je verbinding

Andere mensen hier nog andere redenen?

Laatst bewerkt:
@Error53. Dat zei ik dus ook al. Even op TS wachten, want oplossing lijkt heel eenvoudig.

Bedankt voor de reacties. Ik heb mijn smtpserver ingevuld en zie daar...de mailtjes vlogen eruit. Wat een gedoe met dat ZIGGO!! Ik heb een dochter die met haar laptop verschillende internetverbindingen gebruikt en nooit last heeft met versturen/ontvangen van emal. Hoe zit dat dan??

En wat is er precies mis met Ziggo in deze. ELKE provider heeft zijn SMTP servers noodgedwongen zo ingesteld dat deze alleen emails vanaf hun eigen netwerk versturen. Dat heeft te maken met het feit dat die servers massaal misbruikt werden om spam te versturen.

Gelukkig werkt het nu.

Sommige providers staan vreemde smtp servers wel toe, andere weer niet. De reden is dat men bang is voor spam.

Nou, in ieder geval bedankt. Nog effe over ZIGGO. Na 4 dagen op geen enkele manier contact kunnen krijgen met deze geweldige onderneming heeft ze haar abonnement ("op dit moment is het te druk, bel op een ander tijdstip..") opgezegd. Ze is (gelukkig) XS4ALL klant geworden.

Bedankt voor jullie reacties, groet,

Bedankt voor de tip error53, ik ben net van online naar ziggo overgestapt en gebruik op mijn destop PC vanwege de UTP kabel nog online, dus ik moest voor het versturen van Ziggo email daar dus ook de online SMTP voor invullen. Dat wisten ze bij Ziggo natuurlijk ook niet, die zeggen alleen dat alles goed staat en vragen verder niet door :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan