email op hotspot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronnie1967

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2003
hallo allemaal, ik zit te internetten in oostenrijk en datb is redelijk kostbaar via een hotspot vandaar deze vraag. misschien staat het wel op helpmij maar ik koop de minuten hier duur in.
Vraag: ik kan alle email ontvangen, maar ik kan geen mail versturen. ik kan alleen mail versturen naar mensen die dezelfde provider hebben als ik(planet).
wat doe ik fout.

Groet, haastige Ron

Bij de site van Planet vond ik het volgende:

"Het inbellen vanuit het buitenland is mogelijk met de volgende nummers, uiteraard voorafgegaan door het internationale toegangsnummer 0031 (u dient dan ook de eerste 0 van het Nederlandse inbelnummer weg te laten):

0676003505 (premium netwerk: 128i en EBO)
0676002505 (consumer netwerk: ADSL, Basic en Plus).
Wanneer niet:
De buitenlandse telecomprovider waarmee u naar Nederland belt (zowel vaste als mobiele netwerk) moet een interconnectie hebben met het 06760-datanummer (geen enkele telecomprovider is daartoe verplicht.) Daarnaast moet het netwerk waarop de mobiele abonnee is aangelogd internationaal verkeer ondersteunen. Als dat niet geval is is het inbelnummer van Planet Internet onbereikbaar.

De kosten zijn de internationale telefoniekosten via het vaste of mobiele net (gefactureerd door de telecomaanbieder). Indien het abonnement Basic, Instap of LAN-Totaal VarRate is, zullen daarbovenop de internetminuten door Planet Internet gefactureerd worden (abonnementsnota van Planet Internet).

Let op!
Inbellen uit het buitenland met ISDN 100 is niet mogelijk. Voor inbellen met ISDN 100 moet namelijk nummerweergave beschikbaar zijn en het nummer vanwaar u belt moet door u zijn toegevoegd aan de lijst die u bij Planet Internet heeft ingevoerd bij de nummerherkenningsoptie."

Staan bij Account van OE alle instellingen correct? POP3 en SMTP juist?

Bedankt voor je reactie je hebt zelfs wat speurwerk verricht super, dank je

Ik heb volgens mij niets met inbelnummers omdat ik inlog op een mobiel netwerk.
Ik kan wel mail ontvangen van iedereen en mail versturen naar planet acounts alleen niet naar andere accounts. en dat snap ik niet.
via webmail lukt het wel maar goed dat is online.

Ik log morgen weer in dus als je nog ander ideeen hebt of iemand anders iets weet let me know

Boeing_737 zei:
Wanneer niet:
De buitenlandse telecomprovider waarmee u naar Nederland belt (zowel vaste als mobiele netwerk) moet een interconnectie hebben met het 06760-datanummer (geen enkele telecomprovider is daartoe verplicht.)
Met behulp van dat buitenlandse mobiele netwerk moet je naar je provider (Planet) in Nederland bellen om je e-mailaccount te bereiken. Staan alle instellingen wel goed?

ik heb geen idee welke instellingen ik moet controleren en hoe ze zouden moeten staan.
Dus als je hiermee nog kunt helpen zou dat fijn zijn en anders heb ik pech, ga ik wel via webmail het thuisfront informeren werk ook ik moet alleen alles online doen

Ik heb een heldere uitleg gevonden bij de HCC.

E-mail ontvangen en verzenden uit het buitenland.

Het verzenden van e-mail heeft meestal meer voeten in de aarde dan het ophalen van e-mail. U kunt meestel geen gebruik maken van uw huidige mailserver. Dit komt omdat uw provider maatregelen tegen spam heeft getroffen. Het is namelijk niet de bedoeling dat de mailserver van uw provider wordt misbruikt door duistere lieden om spam te versturen. Alleen gebruikers die bij deze provider een account hebben mogen gebruik maken van de mailserver. In de praktijk betekent dit meestal dat u gebruik zult moeten maken van de mailserver van uw buitenlandse provider. Maar soms kan dit een probleem zijn, bijvoorbeeld wanneer de (buitenlandse) provider helemaal geen uitgaande (SMTP) mailserver heeft, of doordat u het adres van deze server niet kunt achterhalen. Een oplossing is dan om gebruik te maken van "POP-before-SMTP". Een heel enkele provider, zoals XS4ALL ondersteunt dat. Het komt er op neer dat uw e-mailprogramma eerst de e-mail ophaalt bij de POP3 server. De server weet dan dat u het bent, aangezien voor ophalen van e-mail een gebruikersnaam en wachtwoord nodig is. Vervolgens heft uw provider de blokkering voor uw buitenlandse IP adres op, zodat u alsnog e-mail kunt verzenden. Het klinkt vrij eenvoudig, maar helaas bieden niet veel providers dit aan. Ook deze methode heeft als nadeel dat uw verstuurde e-mail in theorie afgeluisterd kan worden. Een andere methode om vanuit het buitenland e-mail te versturen is het beveiligen van de SMTP verbinding via SSL. Ook hier geldt weer dat er weinig providers zijn die dit ondersteunen, met name Google Mail en XS4ALL.

Kortom: het kan niet, behalve in bijzondere gevallen.

Laatst bewerkt:
Wat misschien ook een optie is is een mail-adres van gmail te gaan gebruiken? Klinkt omslachtig maar is ook met wat gerommel in OE te integreren waarna hij als gewone mailaccount meeloopt.

GRTZ fun_surfer.

Inmiddels alweer thuis vakantie voorbij probleem gaat zich pas volgend jaar weer voordoen maar bedankt voor je reactie en via webmail werkt eigenlijk prima het enige nadeel is dat je online je bericht klaar moet maken en dat gaat van je hotspot minuten af

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan