Email script

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je een smtp email script niet volledig configureert én thuis uitprobeert dan kan de verzonden email door een "policy" van je internet provider worden tegengehouden. Ik probeerde het net met een smtp PHPmailer en kreeg bij ziggo deze melding:
SERVER -> CLIENT: 220-smtp8.tb.mail.iss.as9143.net ESMTP Wed, 23 Dec 2015 13:22:58 +0100220-Sending spam or unsolicited commercial e-mail to this server is strictly220-prohibited by our NO UBE / NO UCE policy.
 
Hoi,
@bron
Is volledig in te stellen met dit script:)
trouwens bij deze een heel andere benadering, wat mijn voorkeur geniet maar dan heb je wel acrobat nodig
in bijlage
groet
 

Bijlagen

  • Contact.pdf
    51,9 KB · Weergaven: 62
Laatst bewerkt:
@jack: Dank je hartelijk voor een script, maar dit is wel heel erg ingewikkeld. er zitten zeker 30 bestanden in. ik wil gewoon 1 verzend.php bestandje hebben. waarin de naam, email en bericht moet worden gecheckt of die wel zijn ingevuld en of het mail adres wel correct is met een @ . etc.. + een bijlagen erbij.
Ik heb nu echt al zoveel tijd in die kant en klare scripts gestoken en het lukt maar niet, door de maanden heen op verschillende fora hulp gevraagd en nog wilt het niet lukken.
Kan iemand van jullie mij niet helpen om z'n simpel script te schrijven?
 
@gast0660
Yep, met veel scripts werkt het goed. Ik kan vanaf thuis mailen met smtp, mail() en sendmail (de laatste met windows tool). Maar dat bedoelde ik niet in mijn vorige post. De internet providers filteren op header en content. Ten eerste omdat veel providers een eenvoudige scan op virussen doen en de content bekijken of het in aanmerking komt voor spam. Ten tweede wordt de header en content bekeken of deze aan de policies van de provider voldoen. Zo niet, dan wordt de verzonden email geblokkeerd en krijg je een 220 error. Bij de ene provider zijn de policies scherper afgesteld dan bij de andere provider.

Toen ik nog bij Online zat is het zelfs voorgekomen dat mijn hele smtp werd geblokkeerd. Na een telefoontje kon ik server smtp2.online.nl gebruiken in plaats van smtp.online.nl. Ze zeiden dat mijn smtp emailadres op de oorspronkelijke server na een maand automatisch werd vrijgegeven.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Ayaudha,
Is echt niet moeilijk, het vbtje heeft mij een half uurtje gekost eenmaal dat het script op uw wewsite staat, alles wat je vraagt kan zo
Maar als je scriptjes zoekt,bij deze:
als er nog vragen zijn:thumb:
Groet
 

Bijlagen

  • Simple_Contact_Form.zip
    2,6 KB · Weergaven: 23
  • Simple_Contact_Form_with_validation.zip
    3,1 KB · Weergaven: 46
  • simple_php_contact_us_form.zip
    75,9 KB · Weergaven: 31
Hoi,
@bron, ik heb nog geen problemen ondervonden ,maar ja wie ben ik ?:confused:
Volgens mij is het een kwestie van de juiste instellingen,
Ik probeer alleen maar te helpen:eek:
Zoals ik al zei, mijn voorkeur gaat naar de pdf oplossing, maar nogmaals wie ben ik?
 
Dank je hartelijk maar dit is ook niet wat ik zoek.
1 daarvan doet het niet, zonder controlle erin.
1 andere daarvan doet wel netjes een controlle maar hoe zet je dit naast je lege veld ipv erboven? en in deze zit dus ook geen bijlagen.
Dit is precies wat ik al maanden probeer. Maar ik kan nergens een kant en klare vinden waar een bijlagen bij zit die ook nog eens werkt in mijn huidige css formulier.
heb al heel wat youtube en sites met tutorials afgegaan maar echt wijzer wordt ik er niet van. en zelf eentje schrijven kan ik niet.
 
Hoi,
een kant en klare
??
Ik zal morgen of zo een vbtje maken met script in postje #2 of je moet de pdf oplossing overwegen, trouwens uw vbtje dreamweavertutorial heeft ook geen uploads
Weet je, als je geen moeite wil doen dan is er nog altijd zoiets als http://www.webhelpje.be/ klik op mail form
 
PDF gebruik ik liever niet.
Ik zou het echt enorm waarderen als je dat voor mij zou willen doen. :thumb:
 
ik wil gewoon 1 verzend.php bestandje hebben. waarin de naam, email en bericht moet worden gecheckt of die wel zijn ingevuld en of het mail adres wel correct is met een @ . etc.. + een bijlagen erbij
In de bijlage een script wat ik net heb gemaakt om PHPMailer heen. Het maakt gebruik van smtp wat betrouwbaarder is dan mail(). Het controleert de invoer, het heeft zowel html als plain text, en je kunt een bijlage meesturen. Bij mij werkt het. Het enige wat je zelf nog hoeft in te vullen is:

*** config.php
$mail->SMTPDebug (debug op 0 als het werkt)
$mail->Host (smtp server)
$mail->SMTPAuth (true als gebruiker/wachtwoord nodig is)
$mail->Username (gebruiker)
$mail->Password (wachtwoord)

*** index.php
$mail->setFrom (bestaand emailadres van jou om email mee te versturen)
$mail->addAddress (verstuur email naar dit emailadres)

Als je wilt kan je de php bestanden samenvoegen tot 1 verzend.php bestand.

Suc6. Have fun.
 

Bijlagen

  • PHPMailer.zip
    48,2 KB · Weergaven: 52
Laatst bewerkt:
@bron: how werkt dit? wat moet ik met al die bestandje doen in PHPmailer?
 
Hoi,
Test dit script eerst even los voordat je het in je eigen webpagina zet.
Maak op je webserver een mapje "mailer" waarin je alle bestanden zet.
Code:
mailer (mapje)
  |
  |-PHPMailer (mapje)
  |    |
  |    |-class.phpmailer.php
  |    |-class.pop3.php
  |    |-class.smtp.php
  |    |-config.php
  |    |-PHPMailerAutoload.php
  |
  |-index.php
  |-style.css
Ga dan in je browser naar www.example.nl/mailer/ (vervang example door jouw domeinnaam)
Als je de instellingen goed hebt gezet (zie post #12) dan krijg je een email na het invullen van het formulier.

Als alles werkt dan:
. php code en <form> uit index.php in je eigen bestand zetten.
. style mag je overnemen (of zelf maken) en in je eigen css zetten.

Suc6. Have fun.

PHPMailer.jpg
Test: naam niet ingevuld en verkeerd emailadres.
 
Laatst bewerkt:
Dank je!
Alleen dit is dan nog steeds zonder bijlagen en ook zonder dat kruisje erin zoals in mijn voorbeeldje.
Ik heb echt geen idee hoe ik dit erin krijg. Daarom vroeg ik mij ook af of er hier iemand is die dit voor mij zou willen maken allemaal in 1 php bestandje.
 
Alleen dit is dan nog steeds zonder bijlagen
Code:
Zet het volgende boven [I]if ($err == '') {[/I]

if (empty($_POST["bijlage"])) {
   $bijlage = '';
}else{
   $bijlage = $_POST['bijlage'];
}

Zet het volgende onder <textarea id="form_bericht" ....

<br><label for="bijlage">Bijlage</label>
<input id="form_bijlage" name="bijlage" type="file" value="">

Voeg als volgt een "if" regel toe

   //optioneel bestand als bijlage
   if ($bijlage != '') {
      $mail->addAttachment($bijlage);
   }

zonder dat kruisje erin
Welk kruisje bedoel je?

Voorkom misbruik van je eigen mailbox door anderen. Eén bestand raad ik om deze reden af. Als je weet hoe je permissies van bestanden kan instellen, zet deze dan op 444. Vraag in een andere post even hoe je config.php extra kan beveiligen met behulp van bestand ".htaccess".
 
Hoi gast0510, ik heb jouw formulier als basis genomen en een verzend.php gemaakt zoals je wilde hebben.
De bestanden index.php, index.css en contact.css heb ik moeten aanpassen.
In de map PHPMailer staat bestand verzend.php waarin je jouw instellingen moet aanpassen.
Als je de zip hebt uitgepakt herken je wel hoe je het op de webserver moet zetten.

Contactform.png

Noot 1: in plaats van dat kruisje :( wordt de rand van het invulveld rood :)
Noot 2: de overige css heb ik verder gelaten voor wat het is omdat deze niet overal responsive is.
 

Bijlagen

  • contactform.zip
    63,7 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:
Met het bekende Notepad++ lukt het op zeker. Een must voor iedere coder. Er zijn vele alternatieven, zolang het maar een "text" programma is (net als kladblok). btw: Kladblok zelf is niet geschikt.
 
Ja dat is ook waarmee ik hem opende, ik zet het op mijn desktop en open het en ik kan niets invoeren of wijzigen, maar mijn eigen bestanden kan ik wel wijzigen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan