ik ben bezig met een programma dat elke 10 min. of korter of langer een email verstuurd met gegevens van hoe het programma werkt.
ik heb al veel email codes gevonden maar bij bijna elke staat als ik debug zonder fouten:
de transport functie kan geen verbinding maken met de server.
dit is mijn code:
ik heb de email adressen express niet goed gedaan want niet iedereen hoeft dat email adres te weten. ik doe het via Live.nl dus de smtp server klopt.
dit is in een normale application maar ik heb het ook in een console application geprobeer en dat werkte ook niet.
Wie zou mij kunnen helpen?
ik heb al veel email codes gevonden maar bij bijna elke staat als ik debug zonder fouten:
de transport functie kan geen verbinding maken met de server.
dit is mijn code:
Code:
Imports System.Web
Public Class Form1
Dim l_mail As System.Web.Mail.MailMessage
Dim l_file As System.Web.Mail.MailAttachment
Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
'hier stel je het smpt server adres in, in principe het adres van een een op machine bekende provider, in mijn geval hccnet
System.Web.Mail.SmtpMail.SmtpServer = "smtp.live.com:587 "
l_mail = New System.Web.Mail.MailMessage
'voor meeste smtp servers is het van belang om voor die server geldig emailadres op te geven
l_mail.From = "email@test.nl"
l_mail.To = "email@test.nl"
l_mail.Subject = "Log Files"
'je kan bv. ook kiezen voor HTML formaat, je stopt dan html text in de body, in dit geval gewoon text
l_mail.BodyFormat = Web.Mail.MailFormat.Text
l_mail.Body = "Log Files"
'optioneel kun je attachments toevoegen
l_file = New Mail.MailAttachment("c:\log file.txt", Web.Mail.MailEncoding.UUEncode)
l_mail.Attachments.Add(l_file)
System.Web.Mail.SmtpMail.Send(l_mail)
l_file = Nothing
l_mail = Nothing
End Sub
End Class
ik heb de email adressen express niet goed gedaan want niet iedereen hoeft dat email adres te weten. ik doe het via Live.nl dus de smtp server klopt.
dit is in een normale application maar ik heb het ook in een console application geprobeer en dat werkte ook niet.
Wie zou mij kunnen helpen?