emails en adres boek importern

Status
Niet open voor verdere reacties.

SiSmAJ

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2005
Berichten
407
hallo

Wij hebben hier een nieuywe computer

Onze oude hardeschijf is als tweede hardeschijf en daar staan alle oude bestanden nog op
toen had ik ook outlook ingesteld.

Ik had een adres boek en allemaal emails

hoe kan ik die nu terug halen

Ik heb winxp
 
Als op die oude schijf Outlook nog helemaal werkend is, kun je alle ingekomen en verzonden mail exporteren als een .pst bestand.
Ook je contactpersonen.
Die bestanden sla je ergens op.
Zodra je de "nieuwe" Outlook geinstalleerd hebt, importeer je die .pst bestanden in de nieuwe Outlook en klaar ben je.
 
op die oude schijf kan ik geen outlook meer opstarten

er staat nog wel windows enz op

maar staan die bestanden niet ergens ofzo dat ik ze zo kan importeren

want een adres boek is .wab file
 
Dat zal moeilijk worden vrees ik.
Je had volgens mij eerst alles moeten exporteren.
En als jij denkt een .wab bestand te kunnen importeren in Outlook moet je het proberen, ik denk niet dat het gaat lukken.
Meestal worden die gegevens in documents en settings opgeslagen, je kunt kijken of je die "oude" Outlook nog een keer op dezelfde plek kunt installeren en hopen dat 'ie alle oude gegevens opzoekt, dan alles exporteren, dan Outlook dinstalleren.
En dan Outlook installeren op de andere schijf.
Ik zal voor je duimen, maar misschien weet iemand anders een betere truuk.
 
Heb je het nu ineens over Outlook Express of al die tijd al?
 
Dan staat je vraag de hele tijd in de verkeerde sectie en kan ik je ook niet verder helpen.
Outlook is iets heeeeeeeeeeeeeeeeel anders dan Outlook Express.
 
En zie hier de reden waarom je vanaf het begin goed moet kijken dat je vraag in de juiste sectie staat dat voorkomt verwarring
 
Niet zo heel moeilijk.

Zoek op de oude harddisk naar *.dbx bestanden en kopieer deze naar de nieuwe harddisk, naar de plek waar je nieuwe *.dbx bestanden staan (waarschijnlijk iets van "C:\Documents and Settings\XXXX\Local Settings\Application Data\Identities\{6EC361C7-B836-47D3-964B-05DB78B1BCAF}\Microsoft\Outlook Express" waarbij XXXX staat voor je eigen naam)

Hetzelfde geldt voor je adresboek, zoek naar *.wab en kopieer deze naar de nieuwe locatie (waarschijnlijk C:\Documents and Settings\XXXX\Application Data\Microsoft\Address Book)

Let wel op, door deze actie worden eventuele nieuwe mails en adressen verwijdert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan