Endoscoop aansluiten op smartfoon

tkint

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2011
Ik heb online een endoscoopcamera voor mijn Samsung A13 maar na het aansluiten van de endoscoop herkent mijn smartfoon de randappatuur. Er verschijnt een melding voor het inschakelen de otg-functie maar ik heb die niet op mijn smartfoon. Wie kan mij helpen?

Kan je makkelijk in ChatGPT gooien, zo'n vraag. Krijg je dit antwoord:

Stappen om OTG in te schakelen:
  • Algemeen (Xiaomi/Oppo/Realme): Ga naar Instellingen > Aanvullende instellingen (of Extra instellingen) > schakel de OTG-verbinding in.
  • Algemeen (Android): Ga naar Instellingen > Verbonden apparaten > USB-instellingen (zoek naar OTG).
  • Zoekfunctie:
    Open Instellingen en typ "OTG" in de zoekbalk als de optie niet direct vindbaar is.
    • Ontwikkelaarsopties: Indien niet direct beschikbaar, kan het inschakelen van "USB-foutopsporing" in de ontwikkelaarsopties soms helpen (7x tikken op het buildnummer in Info telefoon).

@OctaFish als wij alles aan chatgpt vragen is Helpmij.nl overbodig.
Dat zou jammer zijn.

@puppie: Dat zou zeker jammer zijn, maar als je alle vooruitgang om die reden zou tegenhouden, zat ik hier niet op een tablet te werken, maar op een steen te hakken :).

Mij lijkt HelpMij nuttig voor vragen/problemen waar AI minder geschikt voor is. Mij lijkt het voor een TS handig als die op de snelste manier een bruikbaar antwoord krijgt/vind.

Kunnen jullie mij helpen naar het zoeken naar een endoscoop-camera om aan te sluiten op mijn smartfoon Samsung A13? Ik heb er zelf één aangeschaft en teruggestuurd omdat ik installatie niet in orde kreeg. Ik had de indruk dat de stekker niet 100% paste in de poort van mijn smartfoon. Mijn smartfoon herkende die randapparatuur niet en er kwam een melding ivm het inschakelen van de otg-functie. Die heb ik niet. Ik denk dat ik een adapter nodig heb tussen de endoscoop-camera en de usb-poort smartfoon.
Ik kan met dit probleem niet terecht in een gsm-winkel.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb er zelf één aangeschaft en teruggestuurd omdat ik installatie niet in orde kreeg. Ik had de indruk dat de stekker niet 100% paste in de poort van mijn smartfoon.
Had je wel de benodigde app geïnstalleerd? Vaak staat er op de verpakking of bij de handleiding welke app nodig is of een QR code om automatisch naar de app te gaan.Tegenwoordig heeft alles voor op de smartphone een USB-C stekker. De oude mirco USB zal daar niet op passen. Als je de endoscoop camera nog maar pas hebt aangeschaft dan hoort daar een USB-C aansluiting op te hebben gezeten. Welk merk/model was dat?

Ik heb de juiste software geïnstalleerd door de qr-code te scannen maar de app herkent de randapparatuur niet. Er komt de melding om de otg-functie te activeren maar die heb ik niet. Het is een Samsung A13 (android).

@Gouwepeer : de aangekochte endoscoop was een Zenwire AN100
@krullenbol : indien ik de uitleg in de toegestuurde link juist begrijp, heb ik een OTG-adapter nodig. Met aan de ene zijde een mannelijke stekker voor een usb c-poort en aan de andere een vrouwelijke stekker compatibel met stekker aan de endoscoop-camera.Maar wanneer je een endoscoop-camera online aankoopt, kan moeilijk achterhalen welke stekker daaraan hangt. Kan je in een eletronicawinkel een otg-adapter kopen en daar je endoscoop-camera uittesten? Ik woon in België.

Kan je ook vrij simpel zelf googlen, toch?
Deze bijvoorbeeld: gsmoplader. Voor het geld hoef je het niet te laten, om eens uit te proberen. Is zo te zien een 'echte' Samsung.

Als je een review van het (behoorlijk goedkope) ding bekijkt (er zijn er niet veel; ik vond een Poolse met Engelse nasynchronisatie) dan komt het apparaat met een usb-c adapter waarmee je hem gelijk aan je telefoon kunt koppelen. Eerst de app downloaden, en dan heb je gelijk beeld. Ik kon niet zien welk model werd gebruikt in de video. Wellicht dat je inderdaad een extra adapter nodig hebt. Dat zou de totaalprijs ongeveer verdubbelen ;).

Bestel je dan op een Poolse onlinewinkel? Kan je de aankoop retourneren of aankopen en later betalen? Die review zijn toch niet altijd betrouwbaar? Ofwel?

Ik heb dat toestel aangekocht en het terug gestuurd omdat ik de installatie niet kon afronden door de afwezigheid van OTG-functie op mijn Samsung A13. Ik kon dat toestel niet gebruiken.

Bestel je dan op een Poolse onlinewinkel?
Heb je wel op mijn linkje geklikt voor de OTG adapter? Dat is een Belgische webwinkel. De endoscoop heb ik verder geen onderzoek naar gedaan, al zag ik die wel (inderdaad, bij Bol). En bij de Duitse Mediamarkt

Volgens mijn kleine zoektocht is de a13 otg compatible.
Kan je checken in de appstore met "Easy OTG Checker" app

Heb je een verklaring voor de melding dat ik de OTG-functie moet inschakelen dat ik die functie niet vind op mijn smartfoon? En dat ik geen beeld krijg te zien krijg?

Die hoef je niet te vinden, die moet gewoon werken. Volgens AI dan :).

Nee, op een Samsung A13 hoef je OTG (On-The-Go) niet handmatig aan te zetten via instellingen; dit werkt over het algemeen direct zodra je een USB-apparaat aansluit. De A13 ondersteunt USB-C OTG, waardoor je via een geschikte adapter direct USB-sticks, muizen of toetsenborden kunt gebruiken.
YouTubeYouTube +2
Hoe te gebruiken:
  • Sluit een USB-C OTG-adapter aan op je Samsung A13.
  • Plug je USB-stick of ander apparaat in de adapter.
  • De telefoon herkent de opslag automatisch; de melding "USB-opslag toegevoegd" verschijnt in het notificatiescherm.
  • Als het niet direct werkt, controleer dan of de adapter goed is aangesloten en ondersteund wordt.
    YouTubeYouTube +2
In zeer zeldzame gevallen kan een fabrikant deze functie uitschakelen, maar bij de Samsung A13 is OTG-functionaliteit standaard actief.

Nogmaals: investeer eventueel €8,95 in een adapter, zoals ik voor je heb opgezocht in #10.

Bedankt om zoveel voor mij op te zoeken. Ik bestel online een endoscoop-camera en een otg-adapter van een ander merk bij een andere webwinkel dan de vorige keer. Ik bekijk de YouTube-filmpjes.

Terug
Bovenaan Onderaan