Enige gebruiker zonder beheerdersrechten? Vreemd...

Status
Niet open voor verdere reacties.

marticorni

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2005
Het begon een keer toen ik zag dat Windows Live Messenger met een updatemelding kwam waarop stond dat ik deze alleen kon installeren met een beheerdersaccount.
Von'k raar, maarja zal wel. Later kreeg ik ook problemen met het installeren van Office, hij kon niet naar het register schrijven.

Ik ben de enige gebruiker op mijn computer (naast Administrator, maar als ik via dat account wil inloggen, wordt dat geblokkeerd)

Ik heb TuneUp Utilities en heb daar een keer wat mee zitten *****n, dus misschien(maar kan me niet herinneren) dat ik per ongeluk geen schrijfrechten heb toegewezen of iets dergelijks.

Is dit op te lossen met regedit of hoe zit het?

Hoe sta je in Gebruikersaccounts (in het Configuratiescherm) als je je type account gaat wijzigen? Als computerbeheerder of met beperkte rechten?
Inloggen als Administrator moet normaal gesproken lukken in Veilige modus, het Administratoraccount verschijnt dan in het inlogscherm. Lukt dat bij jou niet?

Laatst bewerkt:
Hoe sta je in Gebruikersaccounts (in het Configuratiescherm) als je je type account gaat wijzigen? Als computerbeheerder of met beperkte rechten?
Inloggen als Administrator moet normaal gesproken lukken in Veilige modus, het Administratoraccount verschijnt dan in het inlogscherm. Lukt dat bij jou niet?

Omdat ik de enige gebruiker ben, kan dit niet anders dan op computerbeheerder staan, daar staat hij dus ook op. Daarom is het ook zo vreemd :P

Is XP geupdate? Legaal? Is Office legaal?

XP up-to-date, met SP2, legale versie, Office is legaal, maar daar ligt het niet aan, want het is ook met Windows Live Messenger en alle andere installs.

Ik heb nu geprobeerd een nieuw beheerdersaccount te maken, maar daar zijn dezelfde problemen aan de gang, ook geen schrijfrechten

Als je bij de installatie al problemen krijgt met schrijven in de registry, dan is er grondig wat mis.

Kijk eerst na of anti-spyware tools de registry 'beschermen' tegen schrijven.
Kijk daarnaast of spyware/trojans/hijackers de registry 'beschermen' tegen schrijven.

Is dat allemaal niet aan de hand, probeer het probleem een beetje te onderzoeken analoog aan de informatie in deze link

Tijs.

Door de link van dnties bedacht ik: stel dat je door dat TuneUp Utilities inderdaad je rechten als computerbeheerder hebt beschadigd en de toegang tot de Administrator hebt geblokkeerd, heb je toen nog gedacht aan Systeemherstel naar een datum voor het gebruik van TuneUpUtilities?

Windows Live Messenger en MS Office zijn Windows toepassingen, lukt het installeren van een programma "van derden" nog wel?
Je zou (dan) nog kunnen proberen: Start, Uitvoeren, typen sfc /scannow, dan OK. Wel de installatie-CD van Windows XP in de CD-Romlade leggen. Ik weet niet of het zal helpen, maar het controleren en zonodig vervangen/aanvullen van de Windows-systeembestanden is nu sowieso een nuttige zaak.

Laatst bewerkt:
Ik heb Hitman Pro laatst verwijderd, toen kreeg ik de melding dat ik de update van WLM kon installeren. Ik probeerde gelijk Office 2007, maar daar gaf hij alsnog een foutmelding dat hij niet kon schrijven naar het register, bleek iets met standaardapplicatie Outlook te zijn, dus die heb ik niet geïnstalleerd, voor de rest alles wel. En het is een succesvolle installatie geworden!

Weet niet precies waarom er niet naar het register geschreven kon worden(machtigingen stonden goed, en andere sleutels konden wel bewerkt worden) maar het lag niet aan TuneUp, ik heb mijn systeem(voor TuneUp) via eventjes teruggehaald, maar toen gaf hij die outlook sleutel fout nog steeds.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan