• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

enkele tabbladen niet opslaan in werkmap

Status
Niet open voor verdere reacties.

trucker10

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 dec 2008
Ik heb een werkmap met 5 tabbladen , op 2 tabbladen worden de gegevens gewijzigd ( ingevoerd ) en deze moeten ook gewijzigd opgeslagen worden , op de andere 3 tabbladen breng ik de gegevens via een matrix formule over , de tabbladen zijn beveiligd maar mijn collega krijgt het steeds voor elkaar om de beveiliging ( cel blokkering ) op te heffen en de overgebrachte gegevens op dat blad te wijzigen .
Nu is mijn vraag bestaat er een vba code om de opmaak van deze 3 tabbladen te behouden > het niet opslaan van deze 3 tabbladen in de werkmap .
Ik had al getracht om de 3 tabbladen als sjabloon in de werkmap te plaatsen , maar dan werkt mijn matrix formule niet meer .Iemand een hint of verwijzing naar een oplossing ?

Alvast bedankt ,

Daniël

Laatst bewerkt:
- Maak die werkbladen onzichtbaar.
- Beperk de scollarea van die bladen tot "$IV$65536"
- zet in iedere werkblad dat niet gewijzigd mag worden:
Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
    Sheets("invoerblad").Activate
End Sub
(waarbij 'invoerblad' een blad is dat wel gewijzigd mag worden).

Niet 100% maar al weer wat lastiger.

Laatst bewerkt:
- Beperk de scollarea van die bladen tot "$IV$65565"
Ik neem aan dat je $IV$65536 bedoelt.:thumb:

Mijn idee is om een macro te maken waarnaar de gebruikersnaam wordt gekeken. Uiteraard deze macro verbergen.
If Application.UserName <> "trucker10" then
...

Met vriendelijke groet,

Roncancio

- Beperk de scollarea van die bladen tot "$IV$65536"
- zet in iedere werkblad dat niet gewijzigd mag worden:

Niet 100% maar al weer wat lastiger.

Dit zou ik kunnen doen , maar het probleem is dat ik de opmaak en input van de uren chauffeurs doe , nadien gaat dit naar mijn overste ( personeelsdirecteur ) die dan de nodige aanpassingen voor de facturatie doet . IK heb hem al meerdere malen der attent opgemaakt dat hij enkel op het tabblad invoer wijzigingen mag aanbrengen , maar nee hij wil enkel zijn cijfertjes gewijzigd zien , kan ik nadien de tabbladen controleren en de formules doorslepen .

Mijn idee is om een macro te maken waarnaar de gebruikersnaam wordt gekeken. Uiteraard deze macro verbergen.
If Application.UserName <> "trucker10" then
...

Met vriendelijke groet,

Roncancio
Ook dit kan ik doen , het is nu wel zo dat ik soms vanaf thuis werk en de gegevens mail of ik ga langs op het bureel en put ze daar in op de cpu van de collega . Ik wil iets vinden dat die tabbladen niet kunnen gesaved worden .

Je hoeft niets te wijzigen als je standaard de bladen uit zijn bestand vervangt door de bladen uit jouw bestand; of andersom als je jouw bladen die hij mag wijzigen vervangt door zijn bladen.

Als je gebruikers wil helpen zich te beperken moet je gebruik maken van userforms. Dat is immer beter dan diverse gebruikers in de werkbladen te laten werken.

Je hoeft niets te wijzigen als je standaard de bladen uit zijn bestand vervangt door de bladen uit jouw bestand; of andersom als je jouw bladen die hij mag wijzigen vervangt door zijn bladen.

Als je gebruikers wil helpen zich te beperken moet je gebruik maken van userforms. Dat is immer beter dan diverse gebruikers in de werkbladen te laten werken.
Ik ben aan een userform bezig waar hij en ik , items kan toevoegen / opvragen / wijzigen / verwijderen , enkel zal het nog een 2 a 3 weekjes duren voor het operationeel is .
Ik had ook al gedacht om de data die ik overbreng via de matrix om deze in een andere werkmap op te slaan en dan het voorbeeld van deze topic te gebruiken http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=396564

Daniël

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan