Deze code die je hebt gepost:
Code:
If CheckBox1.Checked = True Then
RichTextBox1.Text = RichTextBox1.Text + (ListBox2.SelectedItem & "-" & ListBox3.SelectedItem & "-" & ListBox4.SelectedItem & " - " & TextBox1.Text)
Else
RichTextBox1.Text = RichTextBox1.Text + (TextBox1.Text)
End If
vertelt natuurlijk niet waar al die controls voor dienen omdat je hun standaard namen gebruikt. Ik wil iedereen echt aanraden om duidelijke namen op te geven voor hun controls, zodat je in één oogopslag kan zien om welke controls het gaat en waar ze voor dienen.
Want op dit moment weet niemand waar ListBox2, 3 en ListBox4 voor zijn. Je zei iets over een datum. Ik kan me niet voorstellen dat je 3 listboxen nodig hebt om een datum toe te voegen aan rtb1 (RichTextBox1).
Als ik bijvoorbeeld een textbox heb waarin je een gebruikersnaam moet invullen, dan noem ik deze textbox natuurlijk niet gewoon TextBox1, maar tbUserName. Zo weet je direct dat dez textbox bedoeld is om een username in op te geven.
Een ander voorbeed is een textbox waar je een wachtwoord in opgeeeft, die noem ik tbPassWord.
En een RichTextBox noem ik simpelweg rtb1, een label noem ik lbl, een checkbox cb en ga zo maar door.
En nog iets: je kan je code een stuk korter maken door dit:
Code:
RichTextBox1.Text = RichTextBox1.Text + (ListBox2.SelectedItem & "-" & ListBox3.SelectedItem & "-" & ListBox4.SelectedItem & " - " & TextBox1.Text)
en dit:
Code:
RichTextBox1.Text = RichTextBox1.Text + (TextBox1.Text)
te vervangen met dit:
Code:
rtb1.Text += lb2.SelectedItem & "-" & lb3.SelectedItem & "-" & lb4.SelectedItem & " - " & tb1.Text
en dit: