Epson All in One Printer PX 830 series

Status
Niet open voor verdere reacties.

thunderdomesteve

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2012
Ik heb een HP laptop Elitebook onder Windows 7 waar via wifi een Epson All in One Photo Stylus PX830 printer aanhangt. Mijn echtgenote heeft een Dell Laptop waar deze printer (normaal geproken) ook via wifi zijn werk doet. Nu is bij ons deze week een andere router geplaatst omdat ik van provider ben veranderd.
Mijn laptop heb ik keurig via wifi kunnen aanmelden bij bovengenoemde printer, maar op de laptop van mijn echtenote krijg ik de melding offline.
Dat kan ik niet veranderen in on line .
Bij mij in het afdrukmenu van bv word heet de printer: EpsonStylusPhotoPX830(netwerk) en bij mijn echtgenote Epson 3F801B(Epson StylusPhotoPX30). Vraag me niet waarom maar ik heb het vermoeden dat die aanduiding 3F801B te maken heeft met de driver?? Of klets ik nu uit mijn nek? Heeft iemand van jullie een oplossing voor mij?
Ik hoor graag
met vr. groeten

Ik zou proberen de printer-instellingen op de laptop van je vrouw te verwijderen en daar via "Apparaten en Printers" in het Configuratiescherm opnieuw een netwerkprinter toe te voegen of heb je dat al geprobeerd toevallig..?
Mogelijk zul je ook de printersoftware opnieuw moeten installeren op die laptop om scannen over WiFi mogelijk te maken..

Laatst bewerkt:
Epson A;; Lin one printer PX 830

Ik heb nog niet geprobeerd om de printer instellingen te verwijderen.
Heb even gewacht op jullie antwoord.
Met printer instellingen: Bedoelt U dan dat ik de hele printer moet verwijderen via het
Configuratie scherm?

Inderdaad, de printer verwijderen bij "Apparaten en Printers" en daarna ook eventueel geïnstalleerde software verwijderen onder "Programma's en Onderdelen" om vervolgens de laptop opnieuw op te starten.
Een handleiding met afbeeldingen voor het installeren van een netwerkprinter vindt je hier.
Succes :thumb:

Epson All in One priner PX 830

Dank voor Uw reactie.
Ik kan toch ook de printer opnieuw installeren als een "stand alone" ? Of is dat niet mogelijk
als ik de printer al aan een andere laptop ( de mijne dus) heb toegekend?
Vraag het maar voor alle zekerheid.
Weet U ook wat de melding Active Directory Domain Service is momenteel niet beschikbaar inhoudt?
Vast wel.
met vriendelijke groeten
Eddy

Omdat de printer via WiFi draadloos in uw netwerk hangt moet je deze als netwerk-printer installeren.
Als hij daarna weer goed zijn werk doet vanaf de laptop van uw vrouw kunt u eventueel de bijbehorende software van de printer op deze laptop installeren om ook via WiFi te kunnen scannen.

Wat betreft de vraag m.b.t. de AD-DS, wellicht dat dit iets verduidelijking brengt..?

Epson Photo Stylus PX 830 FWD

Ik ben er nog niet uit. Bij het toevoegen van een printer komt de printer in de lijst van Epson niet voor. Ook niet na de Windows Update
staat het type printer dat ik heb er niet tussen. Kan wel een wel een printer uit die 830 Photo Stylus serie kiezen, maar weet dan weer niet
welk stuurprogramma ik moet downloaden van de Epson site. Ga dus maar persoonlijke hulp inroepen van een ICT-er, want ik kan wel gaan
modderen, maar misschien help ik dan dingen om zeep. Wat ook weer niet de bedoeling is..

Epson Photo Stylus PX830WDF

Probleem is opgelost. Heb hulp van buitenaf gekregen. Blij dat het probleem is opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan