Epson DX7400: 'onbekend apparaat'

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rick_Klein

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2004
Wij hebben een Epson DX7400 all in one.
Alleen van de een op de andere dag doet hij het niet meer.
De Epson software geeft als fout:

'Communicatiefout - Controleer alle verbindingen en zorg dat alle apparaten ingeschakeld zijn. Als het apparaat werd uitgeschakeld tijdens het afdrukken, annuleert u dan de afdruktaak. Als dit het probleem niet verhelpt, raadpleegt u de printerdocumentatie.'

Alles is goed aangesloten.
Als ik via apparaatbeheer naar mijn USB poorten ga, staat er dat er een op een van de USB's een onbekend apparaat is aangesloten, de printer dus.
Als ik even bij eigenschappen kijk staat er bij de apparaatstatus:
'Er zijn geen stuurprogramma's voor dit apparaat geïnstalleerd.
Klik op Probleem oplossen om de probleemoplosser te starten, als u problemen hebt met dit apparaat.'

Ik heb de drivers al opnieuw geinstalleerd maar ook dit heeft geen effect.

Iemand misschien een idee?

Wat "zegt" Configuratiescherm -> printers en andere hardware, is de printer daar nog zichtbaar?

Daar is de printer gewoon zichtbaar.
Hij staat wel op offline. Als ik klik op 'online gebruiken' staat er dat hij gereed is om af te drukken.

Als je dan een nieuwe instalatie probeert, dan zul je 'm ook eerst dáár moeten dé-installeren alvorens de drivers er opnieuw op te zetten,

Dat heb ik ook gedaan.
Maar het eigenlijke probleem is dus dat de printer niet meer wordt herkend door de pc.
Halverwege de instalatieproceduren vanaf het CD'tje van Epson probeert hij contact te maken met de printer, dit lukt niet.

Waarbij je de installtievolgorde, zoals door Epson wordt voorgescheven, letterlijk volgt?

Ja, ik heb eerst alles volledig van de pc verwijdert wat met de printer te maken had.
Ook heb ik de USB kabel van de printer eruit gehaald en vervolgens opnieuw opgestart.
Alles letterlijk stap voor stap gedaan. Op een gegeven moment wordt er gezegd dat het tijd is om de printer aan te sluiten. Dat doe ik dan, hij zoekt een minuut of 5 en vind vervolgens niks.
Als ik mijn printer aansluit krijg ik rechtsonder in de taakbalk ook zo'n USB icoontje dat aangeeft dat er een onbekend apparaat is aangesloten.

Ja, daar lijkt het op.
Het gekke is dat hij het eerst gewoon wel deed.
Ik was ook hier een beetje op het forum aan het kijken en er zijn meer mensen die er last van hebben (niet alleen bij epson) maar de meeste hebben er al last van bij de eerste installatie. En ik heb daar trouwens ook geen antwoord kunnen vinden.

Soms wil een scanner of printer zich lastig laten installeren, ondanks een eerdere installatie. Wat je nog kunt proberen is om deze printer aan een laptop te hangen en daar te installeren. Als dat dan lukt, dan weet je dat er weinig aan de hand is. Je zal dan wel dieper moeten gaan zoeken naar Epsondrivers op de desktop en die allemaal moeten verwijderen, alvorens je weer een nieuwe installatiepoging gaat doen.

Heb je de printer rechtstreeks op een usb poort van je moederbord aangesloten of via een usb hub? Welk os? + SP?
Wat gebeurt er als je je muis aansluit op de usb poort waar je de scanner op hebt gezet?
Al een andere USB kabel geprobeert?

Ik weet niet of de poort die ik gebruik rechtstreeks op het moederbord is aangesloten. Ik ga er eigenlijk wel van uit.
De USB poort werkt wel met andere apparaten. Een andere kabel heb ik nog niet geprobeert, ga ik even doen.

Andere kabel werkt ook niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je de tip van Pasja ook al opgevolgd? Kan natuurlijk zijn dat de usb interface van je printer defect is.

Nou, met de printer is niks aan de hand. Op de andere pc installeerde hij direct en werkte hij perfect.
Maar alle epson drivers deinstalleren heb ik al eens gedaan. Toen ben ik ook weer helemaal vanaf nul begonnen.
Of is er meer dat opnieuw geinstalleerd kan worden behalve de printer drivers?

Ik gebruik trouwens windows XP met sp 2

mmmmm kan zijn dat er in de registry dingen blijven bewaard meer ik zou dan niet eten waar. Met regcleaner kun je allerlei verwijzingen van apparaten en software uit de registry laten verwijderen. Met XP SP2 zou de printer geen problemen moeten hebben (of andersom).

Heb je ale eens gekeken op de site van epson naar mogelijke oplossingen? :confused:

Vreemd, maar hij werkt weer.
Ik heb via apparaatbeheer de printer opgezocht op de USB poort. Het onbekende apparaat. Hier stond dat er geen stuurprogramma was geinstalleerd, toch heb ik ok verwijderen geklikt, er werd inderdaad 'iets' verwijderd.
Toen ben ik via software naar de printerdriver gegaan. Ik kwam in een menuutje, klikte de epson aan, hij begon met verwijderen. Vreemd genoeg bleef de driver tussen de software lijst staan. Ik klik er nog een keer op, kom weer in dat menuutje, en nu staat er een epson printer met een tandwieltje...nou, nog maar een keer verwijderen dan. Toen was inderdaad alles weg.
Opnieuw opstarten, installeren en geen enkel probleem meer.

Iedereen bedankt voor de reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan